رؤسای تلويزیون‌ها

رئیس رسانه ملی آمادگی ایران را برای ارائه تجهیزات و تدارک دوره‌های آموزشی در رشته‌های فنی، برنامه‌سازی و مدیریت رسانه اعلام کرد.

به گزارش مشرق، رئیس رسانه ملی در دیدار رئیس رادیو تلویزیون  جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه تحریم برای ایران نه محدودیت بلکه یک فرصت است اعلام کرد: ما از فرصت تحریم به خوبی استفاده کردیم و مصمم شدیم تا نیازهایمان را خودمان تأمین کنیم.

وی افزود: ما در این فرصت ابداعات جدیدی داشتیم  و به فن‌آوری‌هایی دست یافتیم که در نوع خود کم نظیرند و تحریم فرصت خوبی را برای پیشرفت و بالابردن تولیدات داخلی‌مان فراهم کرد.

وی با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و سوریه گفت: خون جوانان کشور ما با مردم سوریه درآمیخته و مردم ما به این کشور برای ایستادگی در مقابل تروریسم تکفیری‌ها و آمریکا و اسرئیل کمک شایانی کردند.

علی عسکری با اشاره به کمک‌های رسانه ملی در زمینه ایجاد و توسعه  فن‌آوری سیگنال رسانی زمینی به کشور سوریه  ابراز امیدواری کرد رادیو تلویزیون دولتی سوریه بتواند از این همکاری برای ترویج فرهنگ مقاومت بهره ببرد و این همکاری‌ها به برقراری صلح و آرامش در کشور سوریه و توسعه این کشور کمک کند.

رئیس سازمان صدا وسیما همچنین در دیدار رئیس رادیو تلویزیون ملی افغانستان از آمادگی رسانه ملی برای ارائه دوره‌های آموزشی در زمینه رسانه چه به صورت کارگاهی و چه در قالب دانشگاه صداوسیما خبر داد و گفت: صداوسیما هم در زمینه آموزش رشته‌های تولیدی نظیر تهیه‌کنندگی و کارگردانی و هم آموزش فن آوری‌های رسانه‌ای می‌تواند به شما کمک کند.

 وی همچنین از پیشنهاد تأسیس شرکتی در زمینه خدمات فنی با مشارکت صداوسیمای ایران و رادیو تلویزیون افغانستان برای رفع نیازهای فنی این کشور را در زمینه توسعه فن‌آوری رسانه استقبال کرد.

 علی‌عسکری با بیان توانمندی رسانه ملی در زمینه ساخت فرستنده‌هایی که در شرایط اقلیمی متفاوت قابلیت سیگنال‌رسانی به بهترین نحو دارند گفت: ما آمادگی کامل داریم تا به رادیو تلویزیون دولتی افغانستان در این زمینه کمک کنیم.

 وی همچنین از پیشرفت‌های رسانه ملی در زمینه توسعه فن‌آوری و تجهیزات رسانه یاد کرد و گفت: با وجود وضعیت اقلیمی پیچیده کشور ما، رسانه ملی ۷ هزار ایستگاه فرستنده دارد که در هر دمایی کار می‌کنند و برخی از آنها در دنیا نادرند. رئیس رسانه ملی به مهمان افغانی خود توصیه کرد: برای توسعه سیگنال رسانی در کشورش از این فن‌آوری که هم پیشرفته و هم مقرون به صرفه است استفاده کند.

 علی عسکری همچنین از آمادگی رسانه ملی برای مبادلات برنامه ای و ارائه محتوایی متناسب با فرهنگ مردم افغانستان که قرابت فرهنگی زیادی با مردم ایران دارند خبر داد.

 رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه دیدار مهمانان خارجی شرکت کننده در پانزدهمین اجلاس فنآوری رسانه با رئیس رادیو تلویزیون دولتی سریلانکا دیدار کرد.

علی عسکری در این دیدار از مردم خوب و سختکوش مردم سریلانکا یاد کرد و از همکاری همه جانبه با رادیو تلویزیون دولتی این کشور سخن گفت.

 وی در پاسخ به اعلام نیاز رئیس رادیو تلویزیون سریلانکا به دانش فنی و مبادلات برنامه‌ای با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: ما آمادگی داریم تا هم در زمینه ارائه اموزش های فنی و هم ارسال تجهیزات پیشرفته با شما همکاری کنیم . وی همچنین از آمادگی رسانه ملی برای فروش محصولات انیمیشن با قیمتی مناسب خبر داد و از سلامت برنامه های کودک رسانه ملی برای این گروه سنی در تمام دنیا سخن گفت. وی همچنین با درخواست ارائه فیلم ها و سریال‌های تلویزیونی ایران موافقت کرد و درخصوص مبادلات برنامه ای بااین کشور قول مساعد داد.

علی عسکری همچنین در دیدار رئیس شبکه رسانه‌ای عراق با بیان رابطه بسیار نزدیک دو کشور ایران عراق گفت: این رابطه نزدیک از طریق رسانه ها باید برای مردم تبیین شود. وی به دسیسه دشمنان برای ایجاداختلاف میان دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: دشمن سرمایه گذاری بسیاری برای ایجاد اختلاف میان دو کشور ایران و عراق کرده و با ایجاد تروریزم در کشور عراق کوشیده تا بر این کشور مسلط و از این راه به کشورهای منطقه ضربه بزند.

علی عسکری  از توانمندی رسانه ای رسانه ملی سخن گفت و افزود: فرصت تحریم ها موجب شد تا بسیاری از تجهیزات فنی را در تراز جهانی تولید کنیم و خودکفا شویم. رئیس سازمان صداوسیما سپس از توان بالای دانشمندان، دانشگاه‌ها و قوای علمی کشورسخن گفت و از رتبه بالای کشور در زمینه تولید علم و رتبه اول ایران در منطقه و جهان یاد کرد.

 رئیس رسانه ملی با اعلام آمادگی رسانه ملی برای هرنوع همکاری رسانه ای با رادیو تلویزیون ملی عراق گفت: رسانه ملی چه در زمینه آموزش، هم در دانشگاه صداوسیما هم دوره های مختلف آموزشی، بازدیدهای مفید و ارائه تجهیزاتی که به علت سرویس دهی آسان به صرفه اند توانایی همکاری با رادیوو تلویزیون عراق را دارد. وی همچنین از تولیدات مستند رسانه ملی یاد کرد و گفت: در صداوسیما نهضت جدی برای تولید مستند راه افتاده و مستندهای خوبی تولید شده است که در این زمینه می توان مبادلات برنامه‌ای داشت. دکتر علی عسکری از حجم بالای تولیدات رسانه ملی سخن گفت که میتواند در فهرست برنامه های درخواستی هیأت رسانه ای عراق قرار گیرد. رئیس رسانه ملی افزود: در زمینه انیمیشن نیز رسانه ملی رشد زیادی داشته و می‌توان در همکاری های رسانه ای فهرستی از انیمیشن‌هارا ارائه داد که با توجه به رعایت اصول اخلاق در خانواده برای کودکان مفید است.

 وی سپس با درخواست رئیس رادیو و تلویزیون عراق برای ایجاد کمیته مشترک میان رسانه ملی و رسانه این کشور موافقت کرد.

 بنابر این گزارش نایف العبیدات رئیس رادیو تلویزیون جمهوری عربی سوریه، محمدزرین انزور رئیس رادیو تلویزیون ملی افغانستان، سارانکا رئیس رادیو تلویزیون دولتی سریلانکا و دکتر مجاهد ابواحل بدر رئیس شبکه رسانه‌ای عراق در دیدارهای جداگانه ای با رئیس سازمان صداوسیما درخواست هایشان را درخصوص همکاری رسانه ای با رسانه ملی در زمینه های مختلف فنی و محتوایی اعلام کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس