کد خبر 912829
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
تیم ملی فوتبال ونزوئلا

تیم ملی ونزوئلا آخرین حریف تیم ملی فوتبال کشورمان قبل از اتمام اردوی امارات است که سابقه جالبی در فوتبال منطقه آمریکای جنوبی دارد.

به گزارش مشرق، حریف امشب تیم ملی ایران در دومین فیفادی ماه نوامبر ۲۰۱۸ (آبان ۹۷) شاید جزو تیم‌های درجه دوم آمریکای جنوبی باشد، اما حضور ستاره‌های این کشور در باشگاه‌های خارجی باعث شد تا در بین تمامی رقیبانی که بعد از جام جهانی روسیه در راه آماده‌سازی جام ملت‌ها مقابل ایران صف‌آرایی کردند به ونزوئلا لقب بین‌المللی‌ترین حریف را بدهیم. ۲۱ نفر از ۲۳ نفر دعوت شده از سوی رافائل دودامل، سرمربی ونزوئلا، برای آسیاگردی از شرق تا غرب قاره‌کهن در باشگاه‌های خارجی شاغل هستند. به همین خاطر هم بود که فدراسیون فوتبال ونزوئلا به خاطر مسائل دیپلماتیک و تحریم‌های یک جانبه آمریکا حاضر به حضور در تهران نشد، چون بازیکنانی که در لیگ MLS شاغل هستند زیر بار این سفر نرفتند. در آستانه بازی امشب نگاهی انداختیم به آخرین اخبار و شرایط رقیب بین‌المللی از آمریکای جنوبی که می‌تواند محک جالبی را برای ستاره‌های کارلوس کی‌روش رقم بزند.

بیشتر بخوانید:

تحلیل یورو اسپورت از دیدار ایران-ونزوئلا

دودامل: بازی با ایران چالشی بزرگ است
هدایت ونزوئلا از سال ۲۰۱۶ به رافائل دودامل ستاره سابق این کشور سپرده شد، کسی که ۵۶ بار با پیراهن تیم ملی به میدان رفت و نام خود را در تاریخ ونزوئلا با برخی رکورد‌های جالب توجه ملی و باشگاهی جاودانه کرد. این مربی ۴۵ ساله بعد از نمایش خوب برابر ژاپن گفت: «با مشکلات ترافیکی به وجود آمده در شهر اویتا روند بازی با ژاپن خیلی باب میل پیش نرفت، اما بد هم نبود. این بازی تمام شد و حالا باید به بازی با ایران بیندیشیم، جدالی که می‌تواند تجربه‌ای بزرگ برای جوانان حاضر در اردوی ونزوئلا باشد. رویارویی با تیمی که کارلوس کی‌روش بعد از هشت سال تلاش پایه آن را گذاشته است، باعث می‌شود تا بازی با سبک‌های مختلف برای بازیکنان ما رقم بخورد و این همان چالشی خواهد بود که من از آن استقبال می‌کنم».
 

لژیونر‌های معروف در ترکیب ونزوئلا
از درون دروازه گرفته تا پیکان خط حمله، تمام پست‌های کلیدی ونزوئلا در اختیار لژیونر‌های سرشناس این کشور قرار دارد. مطرح‌ترین لژیونر ونزوئلا، توماس رینکون ستاره خط میانی تورینو ایتالیاست که از آوازه بسیار زیادی بعد از سال‌ها حضور در سری A برخوردار است. ضمن اینکه نباید از نام بازیکنی همچون سالومون راندون هم به سادگی گذشت، مهاجمی ۲۹ ساله از نیوکاسل انگلیس که با ثبت ۲۱ گل در ۶۹ بازی ملی بهترین گلزن حال حاضر ونزوئلا لقب گرفته است. از دیگر چهره‌های سرشناس این کشور می‌توان به جان موریلو از توندا پرتغال اشاره کرد که به عنوان یکی از وینگر‌های چپ و راست نقش کلیدی در افکار تاکتیکی دودامل سرمربی ونزوئلا ایفا می‌کند.
 

نسلی طلایی با تجربه فینال جام جهانی
ونزوئلا در مصاف با ژاپن چیدمان همیشگی یعنی ۱-۳-۲-۴ را داشت. باز هم رینکون و راندون به عنوان مهم‌ترین ابزار تهاجمی، نقشی غیرقابل انکار در نمایش ونزوئلا داشتند و پنالتی دقایق پایانی نیز با هنرنمایی این دو لژیونر سرشناس از ژاپنی‌ها گرفته و به گل تبدیل شد. نکته جالب در مورد ونزوئلا به پوست‌اندازی این کشور بعد از صعود جوانان زیر ۲۰ سال به فینال جام جهانی جوانان ۲۰۱۷ در کره‌جنوبی برمی‌گردد. بنا به ادعای رسانه‌های این کشور، دودامل در نیمه دوم بازی با ژاپن تغییر نسل در ترکیب اصلی ونزوئلا را با سرعت بیشتری انجام داد تا جایی که ورود ۵ تا ۶ بازیکن جوان که دو سال قبل تا فینال جام جهانی جوانان پیش رفته بودند خون تازه‌ای به رگ‌های این تیم تزریق کرد. جوانان زیر ۲۰ سال ونزوئلا دو سال قبل در رقابت‌هایی که به میزبانی کره برگزار شد طعم حضور در فینال جام جهانی را چشیدند تا نوید ظهور نسلی طلایی را بدهند.
 

مدافع ۱۹ ساله پدیده جدید ونزوئلا
یکی از بازیکنانی که این روز‌ها توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپا را به خود جلب کرده مدافع ۱۹ ساله و فوق العاده باهوش ونزوئلاست. ناهول فراریسی از باشگاه دسته دومی پرالادای اسپانیا در دومین بازی ملی خود مقابل مهاجمان سرعتی و تکنیکی ژاپن نمایش فوق العاده‌ای داشت تا بسیاری او را وارث جدید ساختار تدافعی ونزوئلا بدانند، مدافعی که در فهرست خرید استعدادیاب‌های چند باشگاه بزرگ لالیگا همین‌طور لیگ برتر جزیره قرار گرفته است. رافائل دودامل دیروز در آستانه رویارویی با ایران نسبت به تغییر نسل فوتبال ملی ونزوئلا گفت: «برای من کیفیت بازیکنان و نمایشی که آن‌ها در هر بازی نشان می‌دهند اهمیت زیادی دارد. تلاش می‌کنم هر بازی به نسبت بازی قبل تأثیرگذاری فنی قابل مشاهده‌ای در جمع بازیکنان و کل تیم شاهد باشم به همین خاطر نام‌ها برای من اهمیتی ندارند و کیفیت مهم است».

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس