ظریف عراقچی

چرا دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران و کسانی که مدعی فن مذاکره و فن سخن هستند، اینگونه سخن بر زبان جاری می‌کنند؟ چرا این همه شلختگی در ادبیات بعضی از دیپلمات‌های وزارت خارجه مشاهده می‌شود؟

سرویس سیاست مشرق - "سید عباس عراقچی" معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در همایش تحولات منطقه و نظام بین الملل درباره بدعهدی اروپا در برجام گفت: "اروپا نباید فراموش کند برجام قبل از این که توافقی اقتصادی باشد توافقی امنیتی است و با امنیت اروپا سروکار دارد.

اگر اروپا فکر می‌کند غرب آسیا بدون برجام منطقه‌ای امن‌تر است می‌تواند امتحان کند. منطقه ما کلکسیونی از مشکلات، تنش و درگیری است و در این شرایط باید دید آیا اضافه شدن بحران هسته‌ای به امنیت منطقه کمک می‌کند؟ آیا اروپا تحمل موج جدید مهاجرت و تروریسم را به کشورهای خود دارند؟ اروپا این‌ها را باید در نظر داشته باشد "[۱] .

بیشتر بخوانید:

آقای ظریف! شما مرتکب چند جرم شدید

۳نکته درباره فرار رو به جلو ظریف درباره پولشویی

احتمال احضار ظریف با دستور ویژه قضایی

درباره اظهارات فوق مواردی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

۱- امنیتی بودن برجام دقیقاً چه معنایی دارد و در برجام چگونه امنیت اروپا تضمین شده است؟ در کدام بند از برجام ما تعهد به امنیت اروپا داده‌ایم؟

۲- قبل از برجام، امنیت اروپا چگونه تهدید می‌شده است و بعد از برجام چه اتفاقی افتاده است که اروپا در امنیت به سر می‌برد؟

۳- چرا با وجود اجرای برجام در دو سه سال گذشته، اروپا متحمل حملات تروریستی شده است و برجام نتوانسته است امنیت اروپا را تضمین کند؟

۴-  قبل از برجام منطقه غرب آسیا چگونه مکانی بوده است که با برجام تبدیل به بهشت شده است؟

۵- مگر در متن برجام ایران متعهد به تامین امنیت منطقه شده است که با عدم اجرای برجام، از این تعهد شانه خالی کند؟

۶- با این اظهارات آقای عراقچی مشخص می‌شود که عامل اصلی ناامنی در منطقه جمهوری اسلامی و مردم ایران زمین هستند و برجام توانسته است این ملت را کنترل کند.

۷- بر اساس اظهارات عباس آقای عراقچی، آمریکا به هیچ وجه عامل نا امنی در منطقه نبوده است بلکه این ایران است که باعث هرج و مرج، گسترش تروریسم در منطقه بوده است.

۸- و آخر اینکه بواسطه شکست برجام، صدور تروریسم از منطقه غرب آسیا که ایران عامل آن است، به سمت اروپا شروع می‌شود...

۹- منطور آقای عراقچی از شروع بحران هسته‌ای در منطقه دقیقاً چیست؟ آیا قرار است در منطقه بر سر رسیدن به تسلیحات اتمی رقابتی صورت بگیرد یا جمهوری اسلامی بعد از شکست برجام، به دنبال موضوع خاصی در برنامه هسته‌ای می‌رود؟

موارد فوق تنها گوشه‌ای از ابهامات و سوالات منطقی‌ای است که از اظهارات دیپلمات جمهوری اسلامی استخراج می‌شود، به واقع چرا دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران و کسانی که مدعی فن مذاکره و فن سخن هستند، اینگونه اظهاراتی را بر زبان جاری می‌کنند؟ چرا این همه شلختگی در ادبیات بعضی از دیپلمات‌های وزارت خارجه مشاهده می‌شود؟

چندی پیش نیز، محمدجواد ظریف، رئیس آقای عراقچی، بدون در نظرگرفتن جایگاه حقوقی خود و وزن اظهاراتش، اعلام کرد در جمهوری اسلامی افراد یا نهادهایی وجود دانرد که اقدام به پولشویی های گسترده می کنند، وقتی از وی سؤال می کنند منظور شما چه نهاد یا اشخاصی هستند و چه اسنادی برای این اظهارت خود دارید، فقط لبخند می زند...


[۱] -http://www.ion.ir/News/۴۲۶۵۹۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    19 22
    حرفی برای گفتن ندارند به در و دیوار می زنند.
  • مهدی IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    23 10
    واقعا دیگه نمیشه گفته های اقایان را به علت (ناآگاهی) و( اشتباه )دانست ....
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    19 29
    جز حماقت چیز دیگری از این گروه دیپلمات مشاهده نمی شود
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    11 22
    دیگه نمیشه به این مسئولان گفت که مراقب نفوذی ها باشند ***
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    8 4
    ۹- منطور آقای عراقچی از شروع بحران هسته‌ای در منطقه دقیقاً چیست؟ آیا قرار است جمهوری اسلامی بعد از شکست برجام، به دنبال موضوع خاصی در برنامه هسته‌ای می‌رود؟" دقیقا زدید به هدف، اقای عراقچی دارد کد می دهد به دشمن که اگر برجام هم شکست خورد بعد از برجام دشمن بتواند به ادعای همین مقام رسمی استناد کرده و بگوید که دنبال سلاح هسته ای هستید و لذا دوباره تحریم های بیشتر و برجام های ننگین دیگر و چه سبقتی از هم می گیرند این ظریف و عراقچی برای حراج ایران.
  • بنده خدا IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    8 26
    رسما انواع و اقسام اتهامات رو متوجه کشور کرده.
  • سربدار IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    5 13
    با سلام آزاد مردان در وزارت خارجه کجا هستند اینها اینقدر هذیان می گویند ای اهل وزارت خارجه همه تان مسئول هستید و بدانید روز ی با سوره مبارکه یس «آیه الیوم نختم علی افواههم و تکلمنا ایدیهم و تشهد ارجلهم و....»روزی که دهانتان را می دوزیم و دستهایتان به سخن در می آید و اعضایتان شهادت می دهند آنچه را انجام می دادید» روبرو خواهیم شدو برای آن زمان فکر کنید تامل کنید شما را به خدا قسمتان می دهم هوشیار باشید بیدار باشید در مورد تکلیف مان پرس و جو بکنیم
  • دانشجو IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    6 9
    ما از دادستانی انتظار داریم برای حفظ آبرو و کیان مردم و کشور به قضیه ورود کرده و جلوی وطن فروشی را بگیرد.
  • روشن IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    4 0
    حرفایی که زده در حد فاجعه است! یعنی میشه ظریف اونجوری و ایشون اینجوری اتفاقی کلمات و جملاتی چنین هماهنگ بکار ببرن؟!!
  • بنده خدا IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    3 0
    به کامنت ها حمله شده
  • US ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    1 0
    دیگر کسی حرف چوپان دروغ گو را باور ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس