کد خبر 912486
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
هری کین

انگلیس با برتری مقابل کرواسی به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا رسید اما به نظر می رسد گل اول این تیم خطا بود.

به گزارش مشرق، روز گذشته دو تیم انگلیس و کرواسی در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ یوفا به مصاف یکدیگر رفتند. برنده این دیدار به دور نیمه نهایی صعود می‌کرد و در صورت تساوی، این اسپانیا بود که به جای این دو تیم راهی مرحله بعد می‌شد. در ابتدا، کرواسی توانست دروازه انگلیس را باز کند و خود را در آستانه قرار گرفتن در جمع 4 تیم ببیند. اما در نیمه دوم، بازی کاملا برگشت و تعویض های عالی ساوتگیت، شرایط را به نفع انگلیس تغییر داد تا در ابتدا، جسی لینگارد 5 دقیقه پس از ورودش به زمین گل تساوی بخش را به ثمر برساند و تنها چند دقیقه بعد، هری کین کار را برای تیمش تمام کند.
بیشتر بخوانید:

پرتاب بلند جوئی گومز روی دروازه کرواسی، پس از چندین کش و قوس، سر انجام توسط لینگارد به گل نشست و زمینه بازگشت به بازی فراهم شد. در حقیقت، این پرتاب فوق العاده بود که سرنوشت بازی را تحت تاثیر قرار داد.

اما پس از این پرتاب، احتمالا یورگن کلوپ ، سرمربی لیورپول، لبخندی به لب داشت. هنگامی که او در ماه سپتامبر، یک متخصص پرتاب اوت دستی را به تیمش اضافه کرد، شاید همه به او خندیدند و این کار را به تمسخر گرفتند ولی سرمربی آلمانی به تمام منتقدینش ثابت کرد که در اشتباه بوده اند.

پرتاب استثنایی گومز، نتیجه تمرینات ماه‌های اخیر بود و مدافع انگلیسی نیز این کار را در دیدار شب گذشته، به بهترین شکل انجام داد و پرتاب بسیار خوبی روی دروازه داشت که نشان می‌دهد تاکتیک مورد نظر کلوپ بسیار موثر است.

توماس گرونمارک، متخصص پرتاب اوت دستی است که با تیم کلوپ همکاری می‌کند و پس از این پرتاب عالی، در توئیتر، جوئی گومز را تشویق کرد و مدعی شد که به او افتخار می‌کند.

اما این پرتاب عالی گومز که روی دروازه کرواسی خطرساز شد، یک اشتباه داشت که اگر داور متوجه آن می‌شد، گل را مردود اعلام می‌کرد.

در حقیقت هنگامی که او برای پرتاب اوت به سمت زمین دوید، پای چپش روی خط اوت قرار گرفت که این موضوع در قوانین فوتبال خطا به حساب می‌آید. در حقیقت در قانون اوت اینطور آمده که در هنگام پرتاب توپ با دست، هر دو پا باید روی زمین باشد و هیچگونه تماسی با خط کنار زمین نداشته باشند. بدین ترتیب، پرتاب اوت بی نقص و عالی جوئی گومز، در حقیقت خطا بوده که با خوش شانسی او از دید داور به دور مانده است.

به کمک همین پرتاب اوت، شاگردان ساوتگیت توانستند کامبک بزنند و 2-1 کرواسی را شکست داده و به دور بعد رقابت ها صعود کنند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    5 1
    الانه این کرواتها مثل هموطن داخل ایرانشون زمین و زمان رو بهم میریزن خخخخخ.باز هم ناداوری و ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس