حسن رنگرز

عضو شورای فنی فدراسیون کشتی گفت: بایستی به محمد بنا این امکان را بدهیم کادرش را انتخاب کند، مسیر فرآیند انتخاب نفرات تیم ملی را خودش در نظر بگیرد. این اختیار را به ایشان بدهیم.

سرویس ورزش مشرق - محمد بنا بار دیگر هدایت تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان را در دست گرفت تا در فاصله کمتر از ۲ سال مانده با المپیک ۲۰۲۰ توکیو کشتی کشورمان در بخش فرنگی با شرایطی بهتر از پیش راهی مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و انتخابی المپیک توکیو شود.

حسن رنگرز در گفت و گو با مشرق، درباره انتخاب محمد بنا، استعفای رسول خادم و اولویت های فدراسیون کشتی برای رییسی که به جای خادم می نشیند حرف زد.

بیشتر بخوانید:

محمد بنا: در این سال‌ها با کَلَک کشتی دنیا را می‌بردیم/با احترام به بزرگان با روش خودم تیمم را انتخاب می‌کنم

متن صحبت‌های وی در ادامه می آید:

**بازگشت بنا مطالبه جامعه کشتی بود

ای کاش در گذشته هم ما با همین منطق فنی تصمیم می گرفتیم و به خاطر یکسری اختلاف سلیقه ها، چشم مان را روی توانایی آدم ها نمی بستیم. از سرمایه ها در جای خودش و به درستی استفاده می کردیم. نگاه ما باید نگاه رو به جلو باشد. با فضایی که امروز ما در کشتی فرنگی داریم با اتفاقاتی که افتاد یکی از مطالبات جامعه کشتی فرنگی محقق شده است.

**آمدن بنا یکی از پیش شرط‌های موفقیت است

آمدن محمد بنا یکی از پیش شرط های کسب موفقیت و بازگشت به دوران پرافتخار کشتی فرنگی است. تأکید می کنم که یکی از پیش شرط هاست و نه همه نیازها. محمد بنا یک ظرفیت و یک توانایی هایی دارد. در گام دوم باید آن اختیار، اقتدار و ملزومات کار فنی را در اختیار ایشان قرار بدهیم تا بتواند برنامه فنی اش را اجرا کند.

**توقعات از بنا باید به اندازه شرایط موجود باشد

نکته سوم که به نظر می رسد نکته مهمی است این که نزدیک دو سال را برای المپیک از دست داده ایم و حدود ۲۰ ماه پیش از المپیک بنا آمده تا مسئولیت این تیم را عهده دار شود. با این توضیح که دیگر سردارانی مانند حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی ها را در کشتی فرنگی نداریم. کار کار آسانی نیست. باید توقع و انتظارات و مطالبات مان منطبق بر داشته های روز کشتی فرنگی مان باشد نه سیاه باشیم و نه سفید.

**بنا کاری می کند کشتی فرنگی دیگر تحقیر نشود

گرچه کشتی فرنگی مان با همین تیم هم دارای ظرفیت و پتانیسلی است که محمد بنا می تواند کاری کند که اتفاقات و تحقیرهایی که کشتی فرنگی ما شاهدش بود تکرار نشود و اتفاقاتی که رخ داد را با این کیفیت و وضعیت تأمل برانگیز شاهد نباشیم.

**خوشحالم عقلانیت فنی در کشتی حاکم شد

به گزارش مشرق، حسن رنگرز درباره اینکه دلیریان  از اعضای شورای فنی گفته آنها از این انتخاب خبر نداشته اند توضیح داد: من درباره بقیه دوستان نمی توانم اظهار نظر کنم. ولی آقای بنی تمیم با بنده تماس تلفنی گرفتند و من قویا این تصمیم را هم تقویت کردم و هم یکی از دغدغه های جدی بنده از روزی که وارد شورای فنی شدم نگاهم این بود که این مهم محقق شود و خوشحالم که در نهایت این عقلانیت فنی محقق شده است.

**با اختلاف سلیقه نمی توان موفق عمل کرد

متأسفانه کشتی فرنگی ما اختلاف سلیقه های خیلی عمیقی را بین مجموعه عزیزان درگیر در کشتی فرنگی شاهد است. الان دیگر به نظر من این فضا و این شرایط موفق نیست و نباید هم این تفکر حاکم شود. تفکری که باید در شرایط موجود حاکم شود فقط و فقط حمایت از مجموعه کادر فنی است و نگاه هم باید نگاه گذشته محوری نباشد و به آینده نگاه کنیم. هر آنچه که مردم از کشتی فرنگی ما توقع دارند این است که به هر دلیل و با هر ظرفیتی و هر امکان مالی و اعتباری کشتی مانند سالهای گذشته افتخار آفرین باشد. بستر کار باید با حمایت فراهم باشد.

**بگذاریم بنا هرکاری می خواهد انجام بدهد

اعتقاد دارم که تصمیم، تصمیم درستی بوده است. فیدبک این تصمیم درست را در حمایت هایی که در این مدت کوتاه از این انتخاب شده می بینیم. بایستی به محمد بنا این امکان را بدهیم کادرش را انتخاب کند. مسیر فرآیند انتخاب نفرات تیم ملی را خودش در نظر بگیرد. این اختیار را به ایشان بدهیم. طبیعتا بنا ثابت کرده که پاسخگوست. در قبال نتایج کشتی هم سرمربی پاسخگوست. اینکه بنده بخواهم به عنوان عضوی از شورای فنی تصمیم بگیرم و محمد بنا پاسخگو باشد نافی همه تئوری ها و اصول مدیریت است.

*نتایج فنی کشتی بازگو کننده عملکرد فنی خادم است

به گزارش مشرق، دارنده مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۰۱ صوفیه بلغارستان در دسته ۵۴ کیلوگرم کشتی فرنگی درباره استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی اظهار داشت: کارنامه آقای خادم را تک بعدی نباید دید. نقاط روشن و تاریک متعددی دارد. ایشان یکی از بزرگان کشتی بوده است که حدود شش سال مسئولیت اداره کشتی را عهده دار شد و حالا آن را واگذار کرده است. امیدوارم که در زندگی شخصی اش موفق باشد. قطعا ایشان هم هر آنچه در توانش بوده را برای کشتی گذاشت ولیکن مانند همه مجموعه های مدیریتی به خادم و مجموعه اش هم نقدهایی وارد است و اگر اینگونه نبود که خروجی نتایج فنی به این شکل در نمی آمد ولیکن ما در جامعه کشتی افراد توانمندی داریم که بتوانند بار این مسئولیت فنی را به دوش بکشند و کار آسانی هم نیست.

*جانشین خادم نباید همزمان رییس و مربی باشد

دبیر اسبق فدراسیون کشتی در این باره که رییس جدید این فدراسیون چه کارهایی را باید در اولویت برنامه هایش قرار دهد خاطر نشان کرد: هر عزیزی که مسئولیت فدراسیون را عهده دار می شود باید در وهله اول سودای کار همزمان در حوزه فنی و مدیریتی را از سر خودش خارج کند که دو حیطه کاملا متفاوت است.

**مدیر جدید فدراسیون درآمدزا باشد

موضوع دوم که باید در اولویت نفر بعدی باشد تلاش برای تأمین بودجه اعتباری از بخش خصوصی و حامیان مالی است. باید در شرایط اقتصادی فعلی کشور برای اینکه کار فدراسیون روی زمین نماند بودجه ای منهای وزارت را داشته باشیم. لذا نگاه مان معطوف به این باشد که بتوانیم به سمت درآمدزایی برویم و با برنامه و تلاش، بخشی از اعتبارات را در جهت تحقق و اجرایی شدن خواست جامعه کشتی در تأمین بودجه از بخش خصوصی معطوف کنیم.

**کشتی نیازمند چابک سازی است

موضوع سوم این است کشتیِ کُشتی خیلی سنگین شده است. رییس جدید باید با وجود حجم برنامه های رشته های مختلف، مجموعه پرسنل، هزینه های جاری فدراسیون که اعداد و ارقام عجیبی درباره اش به گوش می رسد حتما به سمت چابک سازی برود تا فضای ستادی و اداری فدراسیون را به جلو پرتاب کند. چون کشتی ورزش اول مملکت است و حوزه های مختلفی را در خودش دارد. بخش هایی اعم از بحث مربیان، داوران، انستیتو کشتی و مباحث مالی، مباحث فنی، رده های سنی مختلف، هیأت های استانی و چالش های الاماشاالله ناتمام که به نفر بعدی می گوید این موضوع باید حتما در جمع ۱۰ اولویت اصلی بین اولویت های اولیه اش باشد تا با تأمین نظر خاص اعضای مجمع و اعتمادی که به آن عزیز جدید دارند، بتواند برنامه هایش را در این راستا اجرایی کند.

**در حمایت از بنا تلاش خواهم کرد

حسن رنگرز درباره اینکه آیا حاضر است به پیشنهاد احتمالی محمد بنا در کادر فنی تیم ملی کمک مربی اش شود پاسخ داد: من از این انتخاب خیلی خوشحالم و برای این مهم هم مدام دغدغه داشتم. نسبت به توانمندی ایشان در بین ظرفیت های فنی اعتماد و اعتقاد داشته و دارم. بنا، طبیعتا تیم فنی و مدیریت خاص خودش را دارد که سالهاست با این تیم ها کار می کند و انصافا ظرفیت های فنی خوبی هم دارند که محمد بنا آنها را حول محور خودش جمع می کند. بنده هم همانطور که در همه سالهای گذشته بوده و پیش رو هم دقیقا به همان صورت خواهد بود انشاالله آن چیزی که در توان حداقلی ماست و به هر شکلی صورت بگیرد در حمایت از ایشان تلاش خواهم کرد.

**در فضایی هستیم که بستر کار فنی وجود ندارد

نکته آخر اینکه امیدوارم کشتی در این روزها و روزهای گذشته تب و تاب فراوانی دیده و حواشی متفاوتی را تجربه کرده است. قطعا در بستر اینچنینی فضای کار فنی وجود ندارد. امیدوارم هر چه سریعتر با تدبیری که به عمل می آید کشتی کشور به آرامش برسد و بتواند برنامه های خودش را خارج از دغدغه های موجود پیگیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    22 4
    بنا در المپیک ریو یک ناکام تمام عیار بود و با المپیک لندن تفاوت بسیار داشت!
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      8 13
      میخای شما بیا سرمربی تیم ملی شو
    • ساسان IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      3 0
      باید تو این مملکت سیستم درست بشه که متاثر از رفت و آمد افراد نباشه سیستم راه خودشو بره فارغ ازینکه کی سر کاره
  • صادق IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    14 0
    حالا که خادم رفته همه هفت تیر کشیدن بزارید ببینیم شماها چه میکنید
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    9 0
    برو بابا
  • شیرین IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    3 0
    این وسط راه بایک بهانه ی واهی قهرمیکنه میره گفته باشم
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    0 0
    جناح بندی های سیاسی به کشتی هم ورود پیدا کرده.متاسفانه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس