علی تجلایی

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی گفت: نقش مرجعیت، ولایت و امامت است که جوانانی از آذربایجان می‌روند تا سوسنگرد را نجات دهند و در عراق هم با یک فتوا جوانان در مقابل تکفیری‌ها می‌ایستند...

به گزارش مشرق، سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرم» فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در مراسم بزرگداشت سالروز شکست محاصره و آزادسازی سوسنگرد با اشاره به نقش اشخاص در آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: شهید علی تجلایی مثل حضرت علی اکبر (ع) به رهبرش لبیک گفت و در این عملیات جان‌فشانی کرد.

وی افزود: شهید تجلایی در مسجد سوسنگرد همه نیروهایش را جمع می‌کند و در سخنرانی می‌گوید «امروز باید بهشت را بخریم».

فرمانده سپاه عاشورا با بیان خاطره‌ای از یکی از جانباز دوران دفاع مقدس و از نیروهای اصلی فتح سوسنگر، تاکید کرد: ناصر بیرقی می‌گوید، چند نفر در حصر سوسنگرد نقش کلیدی داشتند که یکی از آن‌ها حضرت امام و دیگری مقام معظم رهبری بودند؛ امام خمینی به بنی صدر پیام دادند، اگر فردا سوسنگرد آزاد نشود خودم به اهواز می‌آیم.

شهید علی تجلایی

این مسئول ادامه داد: سرلشکر فلاحی، شهید چمران و شهید تجلایی از دیگر چهره‌هایی بودند که در شکستن حصر سوسنگرد نقش بی‌بدیلی ایفا کردند.

یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به عظمت کار شهدا خصوصا شهید تجلایی، اضافه کرد: ما مدیون شهید تجلایی و ناصر بیرقی در شهر شاهین‌دژ بودیم چراکه اینها آمدند و قائله ضد انقلاب را جمع کردند.

وی به تاثیر نقش شهدا در جامعه و جهان امروز اشاره و تاکید کرد: مقاومت شهید یاغچیان‌ها و تجلایی‌ها در لبنان و یمن مظلوم و فلسطین خودش را نشان می‌دهد چرا که امروز در یمن قهرمان همان مقاومتی وجود دارد که ما در سوسنگرد انجام دادیم و یمنی‌ها امروز با تاسی از رزمندگان دلاور ایران، مقاومت می‌کنند.

خرم با مقایسه دوران دفاع مقدس و شرایط فعلی منطقه، تصریح کرد: در زمان جنگ حضرت امام با یک حرف که «مگر جوانان اهوازی مرده‌اند» لشکری را ایجاد کرد و اهواز را از سقوط نجات داد و در عراق امروز هم، همان مرجعیت با فتوایش عراق را از دست تکفیری‌ها نجات می‌دهد.

این مسئول یادآور شد: این همان نقش مرجعیت، ولایت و امامت است که جوانانی از آذربایجان می‌روند تا سوسنگرد را نجات دهند و در عراق هم با یک فتوا جوانان در مقابل تکفیری‌ها می‌ایستند و یا مانند شهدای مدافع حرم در سوریه مقاومت می‌کنند.

خرم در تبیین جایگاه انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم انقلاب اسلامی در امتداد نهضت عاشورا است، مصداقش عراق، یمن و سوریه است و ما امروز درود می‌فرستیم به شرف رزمندگان دلاور که موجب صدور انقلاب شدند.

وی افزود: صحنه جنگ صحنه سختی است و کار هرکسی نیست که وارد آن شود، درست است که شاید پیشکسوتان جنگ کمی شکسته‌تر شده باشند، اما پیمانشان با امام و رهبری جاودانه است؛ وصیت شهید تجلایی را بخوانید، می‌گوید ما اگر در واه ولایت بمانیم، صراط مستقیم را ادامه داده‌ایم.

فرمانده سپاه عاشورا در خصوص رزمندگان دوران دفاع مقدس، جانبازان و خانواده شهدا، عنوان کرد: ما باید از این عزیزان و بزرگواران معذرت خواهی کنیم چرا که نتوانستیم وصیت امام را به کرسی بنشانیم که فرموده بود «نگذارید این پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت در پیچ و خم زندگی گرفتار بشوند».

سردار خرم در پایان سخنرانی با بیان اینکه ما امروز مدیون خون پاک شهدا هستیم، متذکر شد: باید به روان پاک شهدا درود فرستاد و ان‌شاءلله روزی خواهد رسید که نماز جماعت را به امام رهبر انقلاب در مسجد الاقصی خواهیم خواند و این دور از ذهن نیست.

مراسم بزرگداشت سالروز شکست محاصره و آزادسازی سوسنگرد در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزار شد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    10 0
    روحش شاد یادی هم بکنیم از تیپ 40 پیاده سراب اذربایجان که یک تنه با هفت تیپ کماندویی و مکانیزه عراق درگیر شد و ارتفاعات میمک در غرب ایران را حفظ کرد و حماسه میمک رو خلق کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس