غزه

اغلب شهروندان فلسطینی در نوار غزه مخالف آتش بس و خواهان ادامه رویارویی بودند و آمادگی داشتند تا برای روزهای طولانی پیامدهای بمباران را تحمل کنند.

به گزارش مشرق،  فایز ابو شماله در تحلیلی نوشت براساس موازنه‌های قدرت نظامی که همه آن را می‌دانند، پیروزی ضعیف بر قدرتمند غیر ممکن است، پس چگونه غزه تحت محاصره و ضعیف بر رژیم صهیونیستی دارای تکنولوژی،اطلاعات، اقتصاد و تجهیزات ویرانگر پیروز شد، که تعدادی از کشورهای منطقه در رویارویی با آن ناتوان هستند؟ پس از یک نگاه دقیق و کلی به رویارویی اخیر می‌توان به توانمندی‌های مقاومت پی برد، مقاومتی که عامل یکسره کردن نبرد به نفع خود در مدت ۲۴ ساعت و تحمیل معادله بازدارندگی با بازدارندگی و خون با خون و موشک‌باران با موشک‌باران بود که می‌توان اسباب و علل این موضوع را در موارد زیر خلاصه کرد.

بیشتر بخوانید:

موشک های جدید"مقاومت" بر سر صهیونیست ها

پسر بیقرار فلسطینی بر دامان پدر ماهیگیری که به شهادت رسید +فیلم

یک مقام صهیونیست: اسرائیل قادر به نابودی حماس نیست

۱-  تمایل و آمادگی ملت فلسطین برای رویارویی و مبارزه در غزه و همبستگی تمام گروه‌های ملت فلسطین در حمایت از مقاومت و پذیرش اینکه مقاومت رهبری مردم را برعهده دارد و تنها نماینده قانونی منافع فلسطینیان است. این موضوع در واقع با مشارکت صدها هزار فلسطینی در تشییع پیکر هفت شهید خان یونس نمایان شد.

۲- ساماندهی نیروهای سیاسی و تشکیلاتی در اتاق عملیاتی مشترک که به مثابه وزارت دفاع فلسطین بود که تمام سازمان های مقاومت را در برداشت  تا آنجا که مانند یک سلاح واحد عمل کرد و عامل تعیین‌کننده‌ای در پیروزی بود، بنابراین، کسی که میدان مبارزه را اداره می‌کند، در واقع واجد شرایط رهبری در صحنه های سیاسی نیز هست .

۳- تصمیم گیری شجاعانه مقاومت در پاسخ قاطع به نفوذ یگان نظامی ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در خان یونس است. این تصمیم گیری شجاعانه بیانگر اراده ملت و عزم راسخ مقاومت برای ورود در میدان درگیری با دشمن صهیونیستی با هر هزینه  و نتیجه‌ای است.

۴- موشک ضد تانک کورنت که اتوبوس حامل صهیونیست ها را به آتش کشید. با این کار آخرین امید صهیونیست ها برای پیروزی به آتش کشیده شد. تا جاییکه پس از شلیک رعب آور موشک‌های مقاومت، ارتش این رژیم به مقامات سیاسی توصیه کرد که از ورود مستقیم در غزه خوداری کنند.

این اقدام مقاومت ارتش صهیونیستی را مجبور کرد تا کمیته ای برای بررسی و شناخت هدف مقاومت در عملیات تشکیل دهد. به ویژه پس از مشاهده تصاویر و فیلمی(اشاره به فیلم پخش شده از سوی جنبش جهاد اسلامی در عملیات ضد صهیونیستی که شبکه المیادین آن را پخش کرد) که صهیونیست‌ها تمایل داشتند آن را پنهان کنند.

۵- موشک مقاومت که به شهر(صهیونیست‌نشین) عسقلان شلیک شد و ساختمان سه طبقه در این شهر را ویران کرد، صهیونیست ها از دقت اصابت و قدرت ویرانگری موشک‌های مقامت غافلگیر شدند.

۶- ناکارامدی (سامانه) گنبد آهنین ، به طوری که مقاومت توانایی چشمگیر و خیره کننده خود را در مختل کردن این صنعت اسرائیلی را که در زمینه نظامی به آن افتخار می‌کرد، ثابت کرد، با این عمل ، مقاومت خلاقیت بی نظیر خود را به جهانیان نشان داد. رژیم اشغالگر صهیونیستی اعتراف کرد که سامانه گنبد آهنین تنها توانست ۱۰۰ موشک از مجموع ۴۶۰ موشک را در کمتر از ۲۴ ساعت رهگیری کند.

۷- پنهان بودن اهداف نظامی مقاومت، فرماندهان نظامی صهیونیست، بانک اهدافی را که بتوانند به مقاومت و ملت فلسطین ضربه زنند، در اختیار نداشتند به همین سبب بمباران شبکه ماهواره ای الاقصی در غزه دلیل آشکار بر ناتوانی و عجز دشمن بود و بمباران منازل مردم هم پیام تروریستی اسرائیل بود و پیش از آنکه سبب رعب و وحشت فلسطینیان و خستگی مقاومت شود، به اسرائیل ضربه زد و آن را در تنگنا قرار داد.

۸- مبالغه نمی کنم اگر بگویم که اغلب شهروندان فلسطینی در نوار غزه مخالف آتش بس و خواهان ادامه رویارویی بودند و آمادگی داشتند تا برای روزهای طولانی پیامدهای بمباران را تحمل کنند . شهروندان فلسطینی در غزه به فرزندان خود که با قوی ترین رژیم در منطقه مبارزه می کنند، آن هم به صورت خود جوش در مسیری بسیار عالی و ارزشمند، افتخار می کنند.فرزندانی که آموزش های نظامی در چین و ویتنام ندیده اند ، به خارج از محدوده نوار غزه مسافرت نکردند ،دارای درجه های نظامی نیستند و حقوق های عالی دریافت نمی کنند، بلکه اعتقاد به مبارزه در برابر تجاوزگران دارند که بر اعتماد به نفس تاکید می‌کند، آنها به خداوند ایمان دارند که قادر به توسعه توانمندی‌ها و تغییر واقعیت‌ها به نفع ملت ما با وجود محاصره و تحریم‌ها است.

بر اساس گزارش فلسطین الان، در پایان این تحلیل آمده است برای کسی که در پیروزی غزه تردید دارد، می گویم : با استناد  به توصیه‌های دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونستی شامل گادی آیزنکات رئیس ستاد مشترک ارتش، هرتسی هلفی رئیس سازمان اطلاعات نظامی، ناداف ارگمان رئیس دستگاه امنیت عمومی(شاباک)، یوسی کوهین رئیس موساد و مائیر بن شبات رئیس شورای  امنیت داخلی، کابینه امنیتی اسرائیل با آتش‌بس در غزه بدون رای‌گیری موافقت کرد و این مسئله به اعتراف و تسلیم اسرائیل دربرابر توانمندی‌های مقاومت و برتری آن اشاره می‌کند، همانطور که دوتای جبای در هاآرتص نوشت که من مطمئن هستم که کابینه امنیتی اسرائیل هنگامی که این تصمیم را گرفت و با آتش‌بس موافقت کرد، ارزیابی‌های امنیتی فراوان و هشدارهای نظامی را در نظر گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس