کد خبر 912242
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
محمد ایمانی نمایه

۴۷درصد پول‌های کثیف در امریکا، ۳۰ درصد در اروپا و بقیه در سایر نقاط جهان جریان دارد.

به گزارش مشرق، «محمد ایمانی» طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود درخصوص متهمان اصلی پولشویی در دنیا نوشت:

  ۲۳ تیر ۱۳۹۷ نشست مبارزه با پول‌شویی در ایران با سخنرانی دکتر سیدجواد کاظمی‌تبار (کارشناس داده‌کاوی برای کشف تقلب در تراکنش‌های بانکی آمریکا) در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برگزار گردید. کاظمی تبار در این نشست گفت:


 "بر اساس آمار موجود،حدود ۵۰۰ میلیارد تا ۱.۸ تریلیون دلار (بین ۲ تا ۵ درصد درآمد ناخالص ملی دنیا) حجم کل پول‌های کثیف در دنیا می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

در برخورد با فساد با احدی تعارف نداریم


 ۴۷درصد پول‌های کثیف در امریکا، ۳۰ درصد در اروپا و بقیه در سایر نقاط جهان جریان دارد.


 ۹۹ درصد پول کثیف موفق به عبور از سیستم‌های نظارتی امریکا و اروپا شده و حدود ۸۰ درصد از این پول‌ها مجدداً برای سرمایه گذاری و ساماندهی جنایات دیگر به کار می‌روند".


 یک بار دیگر آمار مذکور را بخوانید. باید از دولتمردانی مانند ظریف  و نمایندگانی مثل صادقی و مطهری پرسید: آیا ما باید به آمریکا و اروپایی در FATF و CFT درباره جرای مالی سازمان یافته و پولشویی پاسخگو باشیم که ۷۴ درصد پولشویی ها در خاک آنها انجام می شود و ۹۹ درصد این جرائم یا کشف یا مبارزه و برخورد نمی شود؟ آنها باید به عنوان متهم مواخذه شوند اما در جایگاه قاضی می نشینند.


 شما اگر واقعا اهل مبارزه با این جرائم هستید، چرا به قوانین سفت و سخت داخلی عمل نکرده اید و حالا ادعا می کنید پولشویی های گسترده در حد ۱۴ هزار یا ۳۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد؟ آن هم از تریبون روزنامه هایی مانند اعتماد و آرمان و ... که شریک و رفیق فابریک امثال شهرام جزایری و مهدی هاشمی (متهمان بزرگ پولشویی) محسوب می شوند! با دستمال کثیف قطعا نمی شود شیشه را پاک کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس