کد خبر 912238
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
نتانیاهو و هیلی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تشکر از ترامپ و نیکی هیلی به خاطر رای منفی آمریکا به قطعنامه ای در محکومیت اشغال جولان سوریه از سوی تل آویو به عربده کشی ادامه داد.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رای منفی آمریکا به قطعنامه سازمان ملل در محکومیت اشغال جولان سوریه از سوی رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

وی گفت: از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل به خاطر این رای مهم و عادلانه تشکر می کنم!

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو: تا ابد در بلندی‌های جولان می‌مانیم

نتانیاهو مدعی شد: اسرائیل همواره در بلندی های جولان خواهد ماند و بلندی های جولان در دست ما خواهد ماند.

شایان ذکر است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه با اکثریت آراء قطعنامه ای را در محکومیت اشغال بلندی های جولان سوریه از سوی رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

این قطعنامه با رای موافق ۱۵۱ کشور، ۲ رای مخالف (ایالات متحده آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل) و ۱۰ رای ممتنع به تصویب رسید.

آمریکا به این قطعنامه رای منفی داد و نخستین بار از رویه خود در این زمینه که رای ممتنع می داد، فاصله گرفت.

در جریان آن درگیری شدید لفظی میان بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل با دنی دانون نماینده رژیم صهیونیستی در این سازمان درباره آینده جولان اشغالی در گرفت.

در حالی که نماینده سوریه اعلام کرد که دمشق به هر قیمتی حتی جنگ جولان را بازپس خواهد گرفت اما نماینده رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم از جولان خارج نخواهد شد.

بشار الجعفری گفت: نماینده اسرائیل از درک پیام  تصویب قطعنامه عاجز است. اشتباهات فاحش نشان دهنده عدم درک رژیم اشغالگر است. جولان منطقه ای سوری است به هر حال اسرائیل چه بخواهد یا نخواهد به آغوش سوریه بازخواهد گشت. هنگامی که نماینده اسرائیل می گوید که اسرائیل ازجولان خارج نمی شود باید بداند که اگر به قطعنامه های بین المللی گردن ننهد؛ گزینه های دیگری گشوده می شود که گزینه جنگ است. ما جولان را به شکل مسالمت آمیز یا جنگ پس خواهیم گرفت و این پیام ما به اسرائیل و نماینده آن است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس