کد خبر 911885
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰
خبر ویژه

کمیسر اروپا در امور تجارت تصریح کرد: تدوین مکانیسم مالی مبادلات با ایران (SPV)، بر روی کاغذ انجام شدنی است، اما اجرایی کردن آن در عمل بسیار دشوار است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، «سسیلیا مالمستروم» گفت: اتریش، بلژیک و لوکزامبورگ از میزبانی صندوق ویژه دادوستدهای اروپا با ایران خودداری کردند و دیگر کشورها نیز نسبت به آن تمایلی نشان نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

وقت‌کشی اروپا برای ضربه‌زدن به ایران

SPV کلید می‌خورد یا روی کاغذ می‌ماند؟


این اظهارات درواقع تاییدکننده سخنان اخیر گوردون سونلند نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا است که از سازوکار مالی میان ایران و اتحادیه اروپا، به عنوان «ببر کاغذی» یاد کرده بود.


«پتر گوشلباوئر» سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش، ضمن اعلام اینکه کشورش نمی‌تواند میزبانی صندوق مالی میان ایران و اتحادیه اروپا را بپذیرد، تاکید کرد این تصمیم در پی «بررسی دقیق» این تقاضا اتخاذ شده و دولت به این نتیجه رسیده است، که این کشور در موقعیتی نیست که این سازوکار را پذیرا شود.


اتریش سومین کشوری است که از میزبانی این صندوق سر باز می‌زند و چنین به نظر می‌رسد که دیگر کشورها نیز تمایلی به این کار نشان نمی‌دهند.


به گفته یک منبع آگاه، اتحادیه اروپا هنوز سازوکاری برای محفوظ داشتن بانک‌های اروپایی که پرداخت خرید از ایران و فروش به ایران باید از طریق آنان انجام گیرد، نیافته است.


در همین حال هفته‌نامه اقتصادی اکونومیست، چاپ لندن تاکید کرد طرح‌ اروپا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، فقط روی کاغذ مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمـّ؁د IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    9 0
    تا موقعی که ایران تعهدات خودش رو تعدیل و تهدید به خروج کامل از برجام در یک بازه ی زمانی مشخص نکنه چیزی درست نمی شه
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    0 0
    اخر ایران مگر احمق است که واقعا باور کند رئیس که امریکاست بجنگد با ما و نوکر که اروپاست با ما صلح کند؟ دادش سیاست یعنی همین من میدونم که تو نمیخواهی و ضمنا نمیتونی اما خب حالت چطور ، راستی هوا کیلویی چنده؟
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    3 0
    ای ای ای ... ظریف اب رو نریز اونجایی که می سوزه بخورش ... سوزش تو از درونه ... از یک ماه قبل زیر همه مقاله ها نوشتم این کانال مالی الکیه امریکا داره کارشو می کنه که برجام بی اثر باشه برای خودش و اروپا و فقط دهن مارو سرویس کنه مشرقم همشو پخش کرد فقط متاسفم واسه اون عده ای که منفی زدن و نظر الکی دادن که دولت می تونه کاری بکنه نتیجشم بگیرید همه دارن از زیرش در میرن
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    2 0
    علی لعنت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس