ماجرای اعتراض طلافروشان در برخی شهرهای کشور چه بود؟

طی دو روز اخیر در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های معاند خبری با عنوان اعتصاب طلافروشان در ایران به دلیل مالیات منتشر شده است، اما اصل ماجرا چیست؟

به گزارش مشرق،طی دو روز اخیر در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های معاند خبری با عنوان اعتصاب طلافروشان در ایران به دلیل مالیات منتشر شده است که صحت ندارد.

گزارش خبرنگاران در سطح کشور از باز بودن پاساژها و طلافروشی‌ها در کشور حکایت دارد

در برخی از شهرها و شهرستان‌های کشور در ساعات ظهر طلافروشی‌ها و سایر بازار به مدت چند ساعت (معمولاً از ساعت ۱۳ تا ۱۶) تعطیل می‌کنند که فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های معاند بیشتر در این زمان‌ها بوده است. ساعت کاری طلافروشی‌ها در شهرستان‌ها در شیفت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است و در شیفت صبح طلافروشی‌ها باز بوده‌اند.

طلافروشان در پایتخت نیز مانند روزهای گذشته مشغول فعالیت بودند.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعتصاب طلافروشان را تکذیب کرد و گفت: امروز فقط در پاساژ تهران برخی کسبه نسبت به ثبت سرمایه‌شان در سامانه جامع تجارت انتقاد داشتند؛ زیرا بخشی از سرمایه آنها امانی است.

وی تاکید کرد: ادعای مالیات و کاهش قیمت طلا در تعطیلی و نیمه‌تعطیل بودن این واحدها صحت ندارد و همه طلافروشان در سطح شهر تهران و استان و شهرها امروز باز بوده و فعالیت داشتند.

نادر بذرافشان در خصوص طرح شایعات در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی بازارهای طلا در کشور، اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و تعدادی از پاساژهای تهران نسبت به اجرایی شدن مجدد سامانه جامع تجارت انتقاداتی داشتند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: قرار بود در سه ماه گذشته تغییراتی و اصلاحاتی در رابطه تبدیل دو سامانه جامع تجارت و سامانه مودیان مالیاتی به یک سامانه انجام شود که برخی طلافروشان نیز ابهاماتی در مورد سامانه جامع تجارت داشتند.

وی بیان کرد: جلسات متعددی و مکاتبات زیادی در حوزه شرایط صنعت طلا و چرخه تولید و توزیع و اینکه اجرایی شدن این سامانه ممکن است مشکلاتی برای طلافروشان به وجود بیاورد انجام شد که تغییر و اصلاحی در آن انجام نشد و بعد از چند روز اعلام کردند که سامانه جامع تجارت مجدد باید کار عملیاتی و اجرایی خود را شروع کند.

بذرافشان ادامه داد: برخی از طلافروشان واکنشی داشتند که چرا بعد از سه ماه این دو سامانه هنوز به یک سامانه تبدیل نشدند و طبق تبصره۳ ماده ۶ قانون تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، این دو سامانه هنوز یکی نشدند؛ البته جلساتی برگزار شده، ولی هنوز کار عملیاتی آنها به صورت یکپارچه و در یک سامانه اجرایی نشده است.

وی تاکید کرد: طلافروشان باید طبق تبصره ۳ ماده ۶ قانون تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی در یک سامانه نسبت به تکالیف مالیاتی خود و صدور فاکتورهای الکترونیکی را انجام دهند که این اتفاق هنوز به صورت کامل نیفتاده، البته جلساتی برگزار شده است؛ متاسفانه برخی از طلافروشان نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند.

هیچ‌گونه اعتصابی وجود ندارد

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با تکذیب هرگونه اعتصابی در بازار طلا، گفت: فقط تعدادی از طلافروشان اعتراض داشتند که چرا تغییرات انجام نشده است. متاسفانه فضاسازی‌ها در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به سمت و سویی رفت که عنوان کردند که طلافروشان به دلیل کاهش قیمت اقدام به تعطیلی واحدهای خود کرده‌اند که این موضوع کذب است؛ همچنین عنوان شد که به دلیل موضوع مالیات بوده که این موضوع هم صحت ندارد.

بذرافشان تاکید کرد: توافق و همکاری‌های خوبی با سازمان امور مالیاتی داریم و ادعای مشکل مالیاتی یا کاهش قیمت طلا را به شدت تکذیب می‌کنم؛ فقط موضوع سامانه جامع تجارت بود و به همکارانمان توضیح می‌دهیم تا در کمال آرامش نسبت به فعالیت ادامه دهند.

مشکل برخی طلافروشان چه بود؟

وی اضافه کرد: اتحادیه طلا و جواهر تهران و اتحادیه‌های شاخص کشور در حوزه صنعت طلا و جواهر پیگیری‌های لازم را برای رفع این مشکل انجام می‌دهد. امیدواریم مسئولان نسبت به این صنعت اصلاحاتی را انجام دهند و آمادگی داریم به صورت کارشناسی برای رفع ابهامات و اصلاحات اقدام کنیم. مشکل و انتقاد همکاران ما این است که چرا باید سرمایه‌شان در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

بذرافشان با تاکید بر اینکه طلافروشان امروز در سطح شهر تهران فعالیت داشتند، توضیح داد: فقط برخی از طلافروشان و برخی از پاساژهای بازار تهران به صورت نیمه‌تعطیل بودند، البته فعالیت خودشان را انجام دادند و فقط در رابطه با اجرایی شدن سامانه جامع تجارت و اصلاحاتی که باید در آن انجام شود، انتقاد داشتند که خیلی هم حاد نبود و شرایط عادی را طی می‌کنند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: طلافروشان می‌گویند بخش زیادی از سرمایه آنها به صورت اعتباری و امانت است و اگر ثبت کنند، بعدا با مشکل مالیاتی مواجه می‌شوند و در این خصوص بسترهای آموزش، اطلاع‌رسانی و آماده‌سازی انجام نشده و ابهامات مانده بود.

وی در پایان گفت: با کمک و برگزاری جلسات تخصصی برای حل این موضوع اعلام آمادگی می‌کنیم و امیدواریم با همدلی شرایط خوبی برای اصناف کشور با توجه به سال جهش تولید و مشارکت مردم ایجاد شود. اصناف بازوهای اقتصادی کشور هستند و می‌توانند در حوزه صنعت نقش محوری و کمک‌کننده داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    36 1
    یعنی وضع طلافروش جماعت ار کارگر و کارمند بدتره که سختشونه مالیات بدن؟؟؟!!
    • IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      9 2
      در کل شبکه های معاند دوست ندارند ایران و ایرانیان آرامش داشته باشند ای کاش درک مردم فهیم ایران طوری بالا رود که کلا همه خودشان کاناهای شبکه های دروغ پراکنی و کینه جویانه علیه اعصاب و روان ایرانیان را از مدار گیرنده های خود خارج کنند بعد از چند ماه متوجه خواهند شد که آرامش بیشتری دارند و محیط پیرامون خود و حانواده را ارام بخش تر خواهند دید .
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      4 13
      وقتی سواد اقتصادی نداری و نمی فهمی نتیجش میشه امثال تو طلا فروش داره میگه فروش طلا از مالیات طبق قانون معافه و من در حال حاضر کلا یک کیلو طلا دارم ولی مالیات چی میگه تو امسال یک میلیارد تومن طلا داری سال دیگه میشه یک میلیارد و پونصد روی پونصدش به من مالیات بده اون میگه من کالام که به لحاظ وزنی فرقی نکرده تو ارزش پولت کم شده چرا باید هزینه بی عرضگی تورو من بدم
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      0 0
      قسمت طلا داشت سقوط میکرد بعد وعده صادق که با این خدعه تعطیلی ساختگی مانع سقوط بیشتر بشوند . تعزیرات کجاست؟
    • علـی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      0 0
      تا در کشور ما مثل چینی‌ها با اینجور متخلفین برخورد قاطع نشــه همین آش و همین کاسه هست که هست... با من بریرم تو بمیری که نمیشه مملکت داری کرد
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      0 0
      امسال یک کیلو طلا داشته سالی دیگه هم یک کیلو پس مالیات ندهند ؟؟!!!!!!!!! میوه فروش هم هر روز فقط 1000 کیلو میوه تو مغازه داره سالی دیگه هم هزار کیلو بزاز هم الان 100 توپ پارچه داره سالی دیگر هم همان 100 توپ را در مغازه داره لازم نیست مالیات دهد !!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      0 0
      آقا من تو اتحادیه اصناف کار کردم، اصناف ما اصلأ مالیاتی نمیدن. حتی پزشکان و وکلا هم مالیاتی نمیدن. طرف عمده فروش نوشابه بود، 8.5 میلیارد تومن یه کارت خونش کار کرده بود. 10 میلیون تومن براش مالیات اومد، رفت اداره مالیات کردش 2 میلیون!!! خدا شاهده!
    • حسن + يك IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      3 0
      از طلا فروش جماعت دزد تر و عوضي تر وجود نداره يكبار در فروش طلا سر مردم كلاه ميزاره و يكبار هم در خريد تازه در جواب به اون آقا بله فروش طلا براي مردم ماليات نداره نه اينكه طلافروش ماليات نده !!!! مگه طلا فروش از فروشش سود نميبره اقاي باسواد براي سودش بايد ماليات بده و ربطي هم به ماليات فروش نداره
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      2 0
      تو این بی وجدانها طماع هست بالای پونصد ششصد میلیارد تومن ارزش طلای داخل مغازشه اما حاضر نیست حتی یه دو ریالی مالیات بده . موندم اینا چجوری جون به عزراییل میدن
  • هوشنگ IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    کابل های اینترنت در کف خلیج سمت شما را پیدا کردم می خواستم با چاقوی تیز نظامی ام ببرمش تکه تکه اش کنم شانس آوردی که رفقا مانع شدن وگرنه از امروز دیگر اینترنت نداشتی 👹👹👹👹👹👹👹👍👍👍👍👍👍🤪🤪🤪🤪🤪
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    21 1
    بخیل ترند.
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      1 1
      از مردم ایران نظر سنجی کنید یقینا بیش از 80 درصد با تخته کردن درب طلافروشها حداقل برا چند مدتی که کشور در تحریم استکبار جهانی است موافقند
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    26 1
    به درک که اعتراض دارند از همه مالیات بگیرید به تناسب درآمد برای هیچ احدالناسی هم معافیت قائل نشوید
  • هوشنگ IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 1
    در جنگ با شما کابل های دریایی اینترنت در خلیج را تکه تکه می کنم
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    9 19
    سرکوب کنید! چه معنی داره کسی بخواد اعتراض کنه!
    • رضا IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      1 0
      اعتراض فقط آمریکای مدعی آزادی
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      9 1
      من موندم به هر طریقی می خوان یه اعتراضی یه آشوبی خلاصه به این در واون در می زنند یه فتنه ای به پا کنند یا این ورو انگولک می کنند یا اونور ...خلاصه آمریکا وفرانسه وصهیونیست ها از پا ننشستند ...
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      0 0
      چقدر خشن
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      3 0
      خواهر مسعود خودتی یا مریم قجر عضدانلو رجوی ..... هستی؟ شاید هم هردوانه بی ناموس سلیطه
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    21 1
    اینها که پولدارتر هستن به خون مردم تشنه تر هستن
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    9 0
    بایدهمه مالیات بدهند .دوتومن می خوان مالیات بدند جونشون درمیاد
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    10 0
    ما می رفتیم ساعتی کار می کردیم ۵درصد حقوق ما کسر می شد واسه مالیات صدامو در نمی اومد .حالا این طلا فروشها میلیاردی می خورند ومی کنند پاچه ی مردم ،واسه دادن مالیات جلز وولز می کنند
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 0
    هیچ خبری از اعتراض نیست
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    2 0
    خلاصه دشمن چشم سوم وچهارم وپنجم وششم داره اگراز این حوالی بگذری دشمن به چشم اعتراض نگاهت می کنه مبادا یه آتیشی روشن بشه سریع بنزین می ریزند روش همه جا رو به آتیش بکشند
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    2 0
    عجبا !مردمو اسکول کردند .یه سری دنبال کشوندن مردم وسط خیابونن چه بهره ای می برند الله عالم است
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    8 1
    اگر یاد بگیرند با اعتراص رانت بگیرتد دیگه تو این کشور سنگ رو سنگ بند نمیشه ها از روی اعتراصات یکی یکی رد شید و این رانتهاشون را یکی یکی بگیرید فقط به اعتراص گوش بدید ممکن جایی حق با اینها باشه و داشته باشند ادیت کنند یا کسی دنبال زدن منافع ملی باشه چون سیستم یلهمون را می دونیم جیه دیگه به نطرم اول شاخ این ها را بشکنید بدون رانت دلی بهد نوبت شکستن شاخ زمبن بعد سوخت یکی یکی جلو برید لازم نیست عربکرا وارد حکومت بشند متوجه هستید که پدر کشور به هصوص بخش امنیتی را در نیارند ...
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    15 2
    اخیرا یاد گرفتن میگن کارت نکش و کارت به کارت کن یا برو بانک به این حساب واریز کن و یا نقدی پرداخت کن. ولی اداره مالیات گاهی تمام حساب های مشکوک رو چک میکنه و متوجه میشه
    • علـی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      0 0
      دقیقاً👌👌👌
  • علی IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    18 1
    یکی از اقشار گردن کلفت و مفتخور و کلاهبردار همین قشر طلافروش هست مالیات همه باید بدن اینجوری هم نباشه که خوداظهاری کنن اتوماتیک از حساب بانکی شون برداشت بشه اونا خودشون هزار جور میکشن رو جنسشون پس نباید تو مالیات بهشون رحم کرد
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      1 1
      طلافروشان هم مثل کارمندان و کارگران از اقشار ضعیف جامعه هستن که دندان های افتاده و خراب علامت مشخصه آنهاست!! دولت باید به طلافروش های فقیر و بیچاره سوبسید بده!!
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    4 6
    همه شون رو اعدام کنید و دستور بدید طلا بشه گرمی ۱۰۰۰ تومن...!
    • محمدایوب IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      8 1
      نظر میدی مثل آدم نظر بده مالیات یک امر عادی در دنیا وجود داره که هرکسی براساس درآمدی که داره باید مقداری از آن را جهت اداره کشور پرداخت کنه حالا که این صنف پر درآمد که بالاترین سطح امنیت را نیاز دارند و استفاده می کنند چون تا کنون درآمد وبودجه کشور از فروش نفت بوده مالیات نمی دادند زورشان می آید مالیات بدهند گربه می رقصانند در صورتی که از ابتدا کارگر و کارمند با درآمد اندک چون حقوقشان مشخص توسط دولت پرداخت می شده قبل پرداخت کسر می شود مظلوم تر از آنها کسی نیست
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      1 0
      اینا چرا اعدام کنند شما که میگه طلافروشی درامد نداره مالیات هم نداره درب دوکانت را ببند تشریف ببر بقالی چقالی مکانیکی نقاشی نجاری نانوایی کفاشی خیاطی عطاری باز کن یه خدمتی هم به خلق خدا کرده باشی ثواب داره بابا چقدر شما پوست کلفت شدید روزانه به اندازه حداقل ماه و سال اقشاردیگر درامد دارید بیشترین خدمات امنیتی که گرانترین خدمت است را از نظام میگیرید مفت مفت مفت شاسی بلنداتون هم که بنزین مفت ویلاهاتون هم که گاز و برق مفت بابا دیگه چطوری میخوان پوست ایران زمین را بکنید ؟؟؟؟؟!!!!!
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    10 0
    من کارگر ماهی۲۷۰۰مالیات میدم اینا که دقیقه ای۲۷۰۰میزنن
  • برخورد قاطع!! IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    15 0
    برخورد قاطع با فرار مالیاتی ... طلافروشان هر چقدر تعطیل باشند به نفع مردم و اقتصاد است !!
  • برخورد قاطع!! IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    16 0
    برخورد قاطع با فرار مالیاتی ... طلافروشان هر چقدر تعطیل باشند به نفع مردم و اقتصاد است !!
  • فساد طلافروشی ها !! IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    15 0
    طلافروشها با این فرار مالیاتی و درامد نجومی از خون مردم ، بسیار وقیح شده اند . لطفا برخورد قاطع با خیانتها ، سرکیسه کردن مردم ، بدرفتاری و دیگر جرایم آنها
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    6 0
    جماعت مفت خور حروم خور عادت کردن به پول یا مفت و ندادن یک ریال مالیات .
  • علـی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    4 0
    برخی زیاده خواهان آبروی بقیه‌رو هم میبرند ! رفتم طلا بفروشم طرف دون پاشید که 100هزارتومن بیشتر میخره! اما چجوری؟ شماره کارت ازمون گرفت طی سه مرحله و حدود 24 ساعت واریز کرد! (رقم قابل توجهی هم نبود حدود 80 میلیون) تازه فهمیدیم هرکی میره طلا بخره شماره کارت ما رو بهشون میده میگه بریز به این شماره کارت! واسه اینکه هیچ ردی از خرید و فروشش باقی نذاره و از مالیات فرار کنه...!
  • بازار طلا=پول شویی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    6 0
    مشکل اصلی اینکه بازار طلا بزرگترین مرکز پول شویی است . مشکل پول شویی است نه مالیات !! سران اصلی بازار طلا و بازیگران مهم ، نمیخواهند رد جرایم و پولهای کثیف گرفته شود !! لذا طلافروشهای خرد را تشویق به اعتصاب میکنند ! بسیاری از طلا فروشها ( نهنگهای بازار - عوامل پول شویی ) حاضرند ده برابر میزان فعلی هم مالیات بدهند اما معاملاتشان ردیابی نشود .
  • سریعا مجازات متخلفین IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    6 0
    برخورد قاطع با محرکان مفسد اصلی !!! ----- عوامل اصلی تحریک طلا فروشان سریعا خانه نشین و ادب شوند . ---- جرم :‌ اخلال در امنیت و نظام اقتصادی کشور >>>> برخورد قاطع !!! >>>>فرار مالیاتی طلافروشها (بازاریان) - پزشکان-وکلا و .... = کسری بودجه = تورم برای جامعه >>>>مهره های اصلی فاسد و معاند سریعا مجازات و سرکوب شوند .
  • اخذ مالیات ماهانه IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    6 0
    مالیات همه ماهانه اخذ گردد !! --------- مالیات همه ( بازاریان ، پزشکان ، اصناف ، شرکتها و ... ) بصورت ماهانه علی الحساب پرداخت و در پایان سال نهایی شود . ---- بسیاری مشکلات و نارضایتیها کم خواهد شد !! --------- مالیات اصناف هم مانند کارگران و کارمندان بصورت ماهانه (علی الحساب ) پرداخت شود . -----وقتی سالانه روی هم جمع شود به نظرشان زیاد میرسد !!
  • اعدام فراریان مالیاتی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    5 0
    اعدام فراریان مالیاتی با یک صد برابر حداقل حقوق کارگران !! >>> یعنی ۷۰۰ میلیون تومان فرار مالیاتی = اعدام >>> ۷۰۰ میلیون تومان فرار مالیاتی یعنی آسیب زدن به زندگی حداقل یک صد نفر ... >>>پس اعدام آنها مجارات عادلانه ایست !!
  • طلافروشها تعطیل بهتر !! IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    5 0
    طلافروشها تعطیل باشند به نفع کشور است !!
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام. اونی که نوشته هزینه بی عرزگی دولت و ما نباید بدیم راست میگه . چون ما هم نباید هزینه بی عرزگی شما رو بابت تامین امنیتتون بدیم . عرزه داری برو امنیتتو تامین کن مالیات هم نده .
  • طلافروشها تعطیل بهتر !! IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    5 0
    طلافروشها تعطیل باشند به نفع کشور است !!
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    4 0
    طلا فروشها رو خدا فقط از کارشون سر در مییاره 🤔🤔
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      3 0
      یک طلا ساز کاری سفارشی برام انجام داد بعد چند سال بردم پیشش بفروشم با داشتن فاکتور خرید طلا را از نگینها باز کرد و با بقیهٔ طلاها وزن کرد ، بنظرم حداقل ۲ گرم تفاوت بود
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    3 0
    بالاخره مثل بقیه مالیات میدن یا نه چون مالیات ندادن در حکم دزدیه. ضمنا با بستن طلافروشی‌ها هیچ اتفاق منفی‌ای در کشور نمی افته.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    3 0
    طلافروش ها راحت ترین کار دنیا را دارند. میشینن پشت میز و روز به روز هم طلا قیمت بالا میکنه.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    4 0
    حالا مثلا اگر طلا فروش اعتصاب کنه مردم گرسنه می‌مانند ؟ مالیات هاتون را پرداخت کنید
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    4 0
    یکی نیست بهشون بگه بی همه چیزه بیشرف چطور وقتی با حباب 9 میلیونی سکه و نوسانات چند صد هزاری گرم 18 فقط در یکروز 20 میلیارد میره رو ارزش داراییت در نظرت نمیاد ، چندرغاز مالیات میخوای بدی شد آخر دنیا ؟
  • شاپرک IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 3
    همین درسته باید پوستشون را کند تا مردم یاد بگیرن دیگه دنبال آب و برق مجانی و خونه دار شدن مفتی نباشن
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    0 0
    الهی طلا فروشا رو سفید بشن عینه زیرِ دیگ
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    5 0
    من ‌کارگر با گروه شغلی بالا در شرکتی خصوص بعد از ۲۰سال کار در اقصی نقاط کشور ماهی ۷ تا ۱۵م مالیات میدم اما هنوز نمیتونم قدر افزایش مبلغ رهن خانه معمولی پس انداز کنم و میگن دهک بالاییم اما دار و دسته طلا فروش با چند مغازه و خانه و ماشین و خدم و حشم در یکسال متوسط ۷م مالیات داده و سبد معیشتی هم گرفته خیلی عجیبه؟
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    3 0
    من ‌کارگر با گروه شغلی بالا در شرکتی خصوص بعد از ۲۰سال کار در اقصی نقاط کشور ماهی ۷ تا ۱۵م مالیات میدم اما هنوز نمیتونم قدر افزایش مبلغ رهن خانه معمولی پس انداز کنم و میگن دهک بالاییم اما دار و دسته طلا فروش با چند مغازه و خانه و ماشین و خدم و حشم در یکسال متوسط ۷م مالیات داده و سبد معیشتی هم گرفته خیلی عجیبه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس