به گزارش مشرق، ماجرای تجاوز یک فرد سابقه دار به همراه دو همدست دیگرش به چند نوجوان شوشتری، به مباحث پر سر و صدای دو روز اخیر در رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل شده است.

علی علیزاده تحلیگر سابق  بی بی سی، در صفحه اینستاگرام خود نسبت به پست مسیح علی‌نژاد مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران درباره ماجرای تجاوز فوق، با انتشار پستی واکنش نشان داده است.

متن پست علینژاد به شرح زیر است:

مسیح علی‌نژاد، کودکان شوشتر و یتیمی ملت ایران. متنی از علی علیزاده

مسیح علی‌نژاد عکسهای تجاوز به کودکان شوشتر را در فضای عمومی منتشر کرده. حتی از منظر لیبرالی چنین کاری هم غیرقانونی و هم مغایر اخلاق اجتماعی است. کودکان حقوق مطلقه‌ای دارند که در اختیار خانواده و والدین آنها هم نیست. بنابراین حتی رضایت خانواده برای نشر این تصاویر کفایت نمیکرد.

حتی براساس نگاه لیبرال، این کودکان در زمان رسیدن به سن انتخاب قانونی یعنی هجده سالگی، دیگر انتخاب و قدرتی در تصویری که جامعه از آنها میسازد ندارند و با انتشار این تصاویر و اخبار، تصویر عمومی از انها برای ابد تغییر یافته. آنهم نه در ابعاد محلی شوشتر. بلکه در ابعاد هشتاد میلیونی کشوری!

علینژاد اگر چنین عکسهایی را از کودکان بریتانیایی/آمریکایی منتشر میکرد تمام اکانتهای مجازیش بلافاصله بسته، توسط پلیس بازداشت و تا دادگاه از روزنامه‌نگاری منع میشد و رساته‌ها بصورت خودکار و براساس عرف از تریبون دادن به او خودداری میکردند. اما انگار کودکان و جامعه ایرانی یتیم اند

علینژاد با شرکت اینستاگرام روابط نزدیکی دارد و دو سال پیش از ملاقاتش با معاون اینستاگرام نوشت. اینستاگرام هم تنها به حذف این پست خاص اقدام کرد نه بستن اکانتش. منوتو به جای نقد، تریبون علینژاد برای نشر بیشتر این خبر شده و بی‌بی‌سی هم سکوت مطلق. ده‌ها هزار کابر فیک سعودی هم به کمک علینژاد آمده و مشغول بازنشر خبرند

امثال شیرین عبادی و شادی صدر و مهرانگیز کار و کلیت صنعت حقوق بشر ایران که برای حقوق کودکان تحریم هوشمند را هم مجاز میدانند، نفعشان نیست یک کلمه علینژاد را نقد کنند.

دفتر حافظ منافع ایران در امریکا و دفتر حقوقی وزارت خارجه هم که خواب خوش است و احتمالا اصلا وکیلی ندارد و سازوکار شکایت در آمریکا را هم نمیشناسد که حالا بخواهد علینژاد را به پلیس گزارش دهد و به دادگاه بکشاند وقتی کار به استیفای نرم حقوق ملت ایران میرسد انگار ملت ایران یتیم است

چه باید کرد؟ الف- آنها که انگلیسی میدانند به انگلیسی مقاله بنویسند و توییت کنند و به اینستاگرام ایمیل بزنند و این تخطی آشکار را گزارش کنند و علینژاد را که در انگلیسی خود را قهرمان ملی ایرانیان معرفی میکند رسوا کنند.

ب- آیا از میان شش میلیون ایرانی خارج کشور یک وکیل نیست از هشتاد میلیون هموطن سابقش دفاع کند؟ بله، دولت و نهادهای حکومتی وقتی به قدرت نرم در غرب میرسد، رسما یا نابلد یا ناکارامدند. اما ایا ده ایرانی نیستند مستقل و با پول خودشان برای دفاع از ایران یک وکیل استخدام کنند؟

علی علیزاده در اینستاگرام نوشت:

اگر دو استوری امروزم را خوانده باشید میدانید که اینستاگرام نوشته‌ ‌ام در نقد مسیح علی‌نژاد را حذف کرد. به همین راحتی. در یکسال گذشته هم بیش از ده نوشته‌ام حذف شده بود. اما فکر میکردم حذفشان به خاطر محتوای خاصشان‌ بوده که شاید مغایرت با سیاستهای خارجی غرب بوده باشد. اما این یکی؟ نقدی محترمانه که حرفش فقط‌ دعوت به شکایت حقوقی از علی‌نژاد بود. از کی نقد یک خبرنگار هم ممنوع شده؟در یکماه گذشته هم اینستاگرام اکانتم را محدود به بخش کوچکی از دنبال کنندگانم کرده ‌ و اجازه نمیدهد هیچکدام از پستهایم روی اکسپلورر ظاهر شود (عکس سوم). به‌همین دلیل تعداد دنبال کنندگانم ازبیست و پنجم شهریور تا بیست و پنجم مهرماه سیصد درصد افزایش داشت و بعد ناگهان متوقف شد. سخن گفتن از منبری چنین خصمانه که هر لحظه ممکن است بلندگویت قطع و خودت را هم بیرون کنند آسان نیست. اما با خواندن بیش از دویست پیام محبت آمیز از شما مصمم شدم بمانم و تا لحظه‌ای که اکانتم حذف نشده اینجا هم بجنگم. عکس نوشته امروزم درباره علینژاد را هم اینجا دوباره میگذارم. اما همانطور که گفتم اینستاگرام مانع دیده شدن نوشته‌های این صفحه و رسیدنش به گوش مخاطبان عام میشود. از شما همراهان و همرزمان می‌خواهم در معرفی این صفحه و رساندن صدایش به گوش مخاطبان دیگر یاریم کنید. یقین دارم همانطور که ایرانیان برغم اینهمه ناممکن و اینهمه سنگ اندازی در جنگهای سخت پیروز شدند و تبدیل به قدرت بلامنازع نظامی منطقه شدند، با ایمان واتحاد ابزار ومنطق و تکنیکهای جنگ نرم و جنگ رسانه را هم می‌اموزند و خود میسازند و این حصر رسانه‌ای ایران را میشکنند. دیر نیست روزی که قدرت رسانه‌ای ایران هم مثل قدرت موشکی آن باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 48
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    درود به شرفت
    • مسیح IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      اینا که منفی داده اند باید موجودات جالبی باشند.احتمالا یا فاقد مغزند یا کلا میخواند سر به تن عیزاده نباشه وکاری ندارند چی میگه ،فقط میخوان باهاش مخالفت کنند یا عاشق مسیح علینژادند ونمیتونند ببینند کسی ازش انتقاد کنه یا..... هرچه باشه موجودات عجیبی هستن برا بررسی های روان شناختی
    • دیدگا IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      تو رو خدا نگاه کن ربات های سعودی چطوری کامنت های ضد مسیح علی نژاد کثیف رو منفی میزنن!!!
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      بابا پرفسور !! انیشتن !!!!! ساندیستو بزن با پفک !! بی خیال مغز !!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      بابا پرفسور !! انیشتن !!!!! ساندیستو بزن با پفک !! بی خیال مغز !!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      حتماً مشخصه که از یک آبشخور دارند می خورند. و البته تنها خبرهای خاصی رو منفی می دهند.
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      خبر رشیدپور و حضوراکانت های قیک سعودی و منافقین در اینترنت را بدانید دیگر متعجب نخواهید شد دوست عزیز و هموطن محترم . اصلا به این مثبت منفی های جهت دارتوجه نکنید . یک تارموی علیزاده می ارزد به هزاران نفر ازاین بخت برگشته های بی هویت عمله امریکا
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    47 5
    تجاوز ظلم و خيانت به روح بچه هاست اونا معصوم و بي گناهند اما بعد از ان موجوداتي اسيب پذير با مشكلات رواني خواهند بود و اين كه كسي از انها براي اهداف ديگه ايي استفاده كند كمك به انها نيست بلكه ابروي اين كودكان بينوا را از بين برده اونا قرباني هستند نه جاني!!
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    67 0
    لعنت به ننه بابای متجاوز و ظالم به کودکان
    • RO ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      7 0
      ببین من یه چیز دیگه نوشته بودم
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    خدا نگذره از این زنیکه هرزه
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    22 9
    استفاده از فناوری های داخلی راه حل نهایی. هر کی هر کمکی میتونه در هر حدی باید انجام بده. صفر و صدی هم نباید به مسئله نگاه کرد. یک درصد هم بهتر از صفر درصد هست.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    این خانم با اسم دموکراسی و آزادی ننگین ترین اعمال را علیه ایرانی ها و اعتقاداتشتن صورت داده و ما هیچ وقت فراموش نمی کنیم...
  • افتخار AU ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    باتشکر از آقای علیزاده برای راهنمائی ذیقیمت او به دفتر نمایندگی ایران در امریکا برای شکایت ازاین زن هرزه و لعنت خدا بر این زن هرزه که زندگی دو جوان را برای ابد تباه کرده است.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    7 0
    مسئله تجاوز در یک کشور اسلامی که روز به روز هم بر ابعاد آن افزوده می شود باید بیشتر از این مورد توجه مسئولین قرار گیرد
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    15 1
    آقای علیزاده، آنها چطوری برنامه و وظایف مزدورشان را قطع می کنند. اصلا" پول می دهند که امثال این دختر(اگر باشد !؟) پژواک ناعادلانه حوادث داخل ایران باشد. هرزگی و بی حیایی کیلو چند دخترک؟
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      دختر کجا بود. او بارها به داشتن روابط جنسی تحت عنوان روابط عاشقانه با افراد متعدد افتخار و مباهات کرده! به قول وحید یامین پور در فقه و فرهنگ ما او دقیقا مصداق فاحشه است.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    25 12
    با سلام ، هموطنان عزیز تاکنون فکر کردید که آقای علیزاده تا وقتیکه همنشین بی بی سی ها بود چرا حتی یکبار هم مثل اکنون رگ گردنش را مثلا به نفع ما ایرانیان پاره نکرده بود ؟ چرا الان که از رسانه ها رانده شد بدلیل تحلیل های عجیبش ، به فکر هموطنان صابقشان افتادند ؟ به خدا هنوز این فرد را نشناختید . لطفا ، لطفا و لطفا عجله نکنید.
    • AU ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      اولا که در بی بی سی جیره خوار گلوبالیست ها نبود. دوم اینکه ایشون از همین حرفها می زده که اخراجش کردند.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    23 4
    آقای علیزاده حالا این عمل مرد شرور و بی شرف رو محکوم کنیم یا نه؟
    • سعید ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      خطاب به 12:39، چرا مغلطه می کنی؟!!!! معلومه که عمل تجاوز محکوم است ( وقتی علیزاده انتشار تصاویر تجاوز را محکوم می کند، مشخصه که اصل عمل انجام شده را هم محکوم می کند)، حرف علیزاده چیز دیگریست پرفسور، انتشار تصاویز تجاوز به کودکان در همه جای دنیا جرم محسوب می شود، واقعاً امثال شما نمی فهمید یا دارید خودتان را به نفهمی می زنید؟!!!!!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    مسیح علینژاد داره سعی می کنه در مقابل پولی که از دشمنان ایران می گیره پروژه تحویل بده. کاری هم به اخلاقی و غیراخلاقی بودن کاراش نداره. البته دیگه به قانونی یا غیرقانونی بودنشان هم دیگه کاری نداره. اگه اخلاق برای این طیف آدمها نسبیه، قانون هم براشون و برا اینستاگرام نسبیه؟!!
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    9 6
    وقتی بعضی آقایان برای بعضی از اهداف خاص این کار شنیع رو مجاز میدونن از دو تا شرور پست چه انتظاری داری!!!
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    26 7
    آقای علیزاده اگه این کارو نمیکردخیلیها مثل بچگی خودت مورد تجاوز قرار میگرفتن.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    22 10
    یکی نیست به این علیزاده بگه داری سرنا رو از سرگشاده میزنی رفیق تو اینقدر درس خوندی و اینقدر فعالی هنوز نمی فهمی از کی باید دفاع کنی به کی باید حمله کنی طرف اون که از آزادی دفاع میکنه بایست غضنفر
  • BE ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 4
    ورپریده
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    9 229
    امیدوارم مسیح علینژادم مثل سری دیوی تو وان حمومش خفه بشه.
  • غلام ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    10 5
    هرررررررررری. اینستا جای کپک هایی مثل تونیست.خخخخ
  • محمـّ؁د IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    7 248
    درود بر علی علبزاده ی عزیز؛ سفارت ایران چرا شکایت مسیح علینژاد رو نکرده؟
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    7 26
    علینژاد یک خودفروخته هست ...
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    7 94
    وای خدا مردم از خنده بعضی کامنتا به صورت خیلی ضایع و تابلو منفی میگیره. فقط کافیه از یک نفر خاص اسم برده بشه. اینم از تکنولوژی جدید اینا. مشرق جا داره پیگیری کنی. خیلی جالب شد موضوع.
  • حسین ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    4 3
    یارو اکانتش رو محدود کرده به یک سری امثال خودش. بعد میگه برام پیغام محبت امیز گذاشتن.خخ اگه ... داری اکنتت رو باز کن تا معنی محبت رو قشنگ بفهمی.خخخ
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      2 2
      اسکل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس