کد خبر 252944
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از اقدام دولت در عدم دعوت از رئیس فعلی مرکز امور زنان ریاست جمهوری جهت حضور در جلسات هیئت دولت از تلاش و تکاپوی اصلاح‌طلبان افراطی برای حضور در رأس این مرکز خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از فارس، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یک نشست خبری که با موضوع زنان و خانواده در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اهمیت مرکز نهاد ریاست جمهوری در تبیین  و اجرای سیاست‌های حمایتی از حقوق زنان و دختران گفت: این مرکز در دولت نهم و دهم تحت عنوان مرکز امور زنان علیرغم فراز و فرودهایی که داشت فعالیت خوبی در حمایت از زنان و خانواده داشت.

آلیا با بیان اینکه مرکز امور زنان بر اساس راهبردهای برنامه توسعه و سیاست‌های کلی نظام عمل می‌کند تصریح کرد: متأسفانه امروز یکی از مطالبات زنان عدم فعالیت مرکز امور زنان نهاد ریاست جمهوری است چرا که برخلاف رویه گذشته که تا انتخاب رئیس جدید مرکز، رئیس سابق مرکز در جلسات هیئت دولت شرکت می‌کرد، رئیس مرکز زنان نهاد ریاست جمهوری به جلسات هیئت دولت دعوت نمی‌شود.

نماینده مردم تهران گفت: انتظار این است که دولت محترم تا قبل از انتخاب رئیس جدید، رئیس فعلی را به رسمیت بشناسد و از او برای شرکت در جلسات هیئت دولت دعوت کند؛ متأسفانه این رفتار دولت موجب شده  مرکز زنان نهاد ریاست جمهوری فعالیتی نداشته باشد و طبق بخشنامه‌ای که صادر شده حتی اجازه دخل و خرج هم ندارد.

وی گفت: عدم فعالیت مرکز امور زنان موجب شد که امسال مراسم روز ملی دختران برگزار نشود و اکنون که در آستانه روز خانواده هستیم نیز علائمی برای گرامیداشت این روز بزرگ دیده نمی‌شود.

آلیا با بیان اینکه شایعاتی مبنی بر حضور اصلاح‌طلبان افراطی و رادیکال در رأس مرکز امور زنان ریاست جمهوری شنیده می‌شود، تأکید کرد: امیدواریم این شایعات که قرار است اصلاح‌طلبان تندرو رئیس مرکز امور زنان شوند درست نباشد چرا که همین اصلاح‌طلبان تندرو در مرکز امور زنان دولت اصلاحات مشکلات زیادی به وجود آوردند که به موجب آن تحقیق و تفحص از آن مرکز نیز در مجلس هفتم ترتیب داده شد.

وی گفت: اقداماتی که اصلاح‌طلبان تندرو در مرکز امور زنان داشتند موجب ترویج مبانی فکری فمینیست و الگوهای غربی برای زنان و دختران شد که باید آنها جوابگو باشند.

آلیا در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت معلولان در کشور اشاره کرد و به عنوان رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان گفت: 22 مهر، روز جهانی نابینایان و به اصطلاح روز حمایت از عصای سفید است بر همین اساس ما طرحی را برای اصلاح بند6 قانون انتخابات تهیه کرده‌ایم که به موجب آن نابینایان روشندل ما می‌توانند در رقابت‌های انتخاباتی توسط تجهیزاتی که در کشور داریم، شرکت کنند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه شهرداری‌ها باید به حقوق نابینایان احترام بگذارند، گفت: متأسفانه این روزها شاهد پدیده زانوی خونین برای نابینایان هستیم  که تاسف بار است، اگر ناجا و شهرداری می‌خواهند موتورسواران وارد پیاده‌رو نشوند نباید میله‌هایی در پیاده‌رو قرار دهند که موجب زخمی شدن نابینایان ما شود بهتر است به جای اینکه مصدومیت برای نابینایان درست می‌کنید درباره ورود موتورسواران به پیاده‌رو اعمال قانون کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه انتظار می‌رود همه مسئولان به حقوق معلولان احترام بگذارند و مشکلات آنان را درک کنند، اظهار داشت: همانطور که قبلا گفته بودیم انتظار داریم شغل اپراتوری و تلفنچی برای نابینایان انحصاری باشد و افراد بینا در این شغل حضور نداشته باشند البته نابینایانی داریم که سطح تحصیلات بالایی دارند که آنها باید در جایگاه خود مشغول فعالیت باشند.

آلیا در ادامه از تهیه طرحی برای حمایت از معلولان خبر داد و گفت که این طرح به مناسبت روز جهانی معلولان در کمیسیون تخصصی بررسی و انشاء‌الله با حمایت نمایندگان تصویب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس