کد خبر 911488
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
دالتون

سفیر اسبق انگلستان در ایران تاکید کرد: آمریکا کشور نرمال نیست. همدستی در خشونت‌های هراس‌آور علیه یمن و حمایت از استعمار اسرائیل علیه فلسطین، رفتارهای نرمال نیستند.»

به گزارش مشرق، «ریچارد دالتون»، سفیر اسبق انگلستان در ایران در یادداشتی در روزنامه گاردین نوشته است جنگ اقتصادی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران محکوم به شکست است. 

وی نوشته است: «آمریکا علیه ایران جنگ اقتصادی اعلام کرده است: دولت ترامپ بعد از خروج از توافق هسته‌ای ایران که به تأیید شورای امنیت رسیده بود مبارزه‌ای یکجانبه با سایر دنیا بر سر تجارت قانونی با جمهوری اسلامی را آغاز کرده است.»

بیشتر بخوانید:

واشنگتن از پیامدهای تحریم‌های ایران در امان نیست

دالتون نوشته است: «این سیاست بر این ادعا استوار است که ایران، یک تهدید امنیتی مهم برای مردم آمریکا است. این [ادعا] آشکارا مبالغه‌شده است. این بیانیه مایک پامپئو (وزیر خارجه آمریکا) مبنی بر اینکه تحریم‌ها ابزاری برای تضمین رفتار نرمال ایران است، بی‌آنکه بخواهد، بیانیه‌ای ناقض غرض است.»

دیپلمات سابق انگلیسی در ادامه تأکید کرده بر خلاف ادعای مایک پامپئو، این آمریکا است که کشور نرمال نیست. او نوشته است: «آمریکا کشور نرمال نیست. همدستی در خشونت‌های هراس‌آور علیه یمن و حمایت از استعمار اسرائیل علیه فلسطین، رفتارهای نرمال نیستند.»

دالتون خاطرنشان می‌کند: «حقیقت این است که همه کسانی که در منازعه‌های منطقه‌ای خاورمیانه مداخله می‌کنند- از جمله ایران- در تلاشند کاری را انجام دهند که دولت‌ها همواره انجام می‌دهند، یعنی تلاش برای اثرگذاری بر رویدادها در جهت منافع واقعی یا ادراک‌شده خودشان.» 

وی در ادامه تصریح می‌کند: «با وجود این، آمریکا اینطور خواسته که مواضعش در قبال ایران خصومت‌جویانه باشد. آیا این سیاست هیچ امتیاز راهبردی به بار خواهد آورد؟»

دالتون در بخش دیگری از این مقاله تصریح کرده ایران، علی‌رغم افزایش تورم و رکود اقتصادی، باثبات خواهد ماند. او همچنین نوشته ایران از مذاکرات استقبال می‌کند، اما تنها زمانی که بداند می‌تواند امتیاز بگیرد.

«ایران، از مذاکرات استقبال می‌کند اما تنها بر اساس شرایطی که خودش قابل قبول می‌داند. این کشور هم مانند آمریکا در تلاش خواهد بود موضع قدرتی ایجاد کند که با اتکا به آن گفت‌وگو کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 0
    افرین به این شخص
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 0
    افرین به این شخص

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس