کد خبر 911472
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
ترزا می نمایه

در حالیکه گمانه‌زنی‌ها برای رای عدم اعتماد به نخست وزیر انگلیس افزایش یافته در سوی دیگر وزیر محیط زیست کابینه اعلام کرده قصد ندارد کناره‌گیری کند و همین امر باعث شده خداحافظی می در ابهام باقی بماند.

به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، مایکل گاو، وزیر محیط زیست و کشاورزی بریتانیا و از اعضای ارشد حزب محافظه کارگفته قصد کناره‌گیری ازمقامش را ندارد و می‌خواهد با همکارانش برای "اطمینان از کسب بهترین نتیجه برای کشور همکاری کند".

گزارش‌ها حاکی است که گاو پیشنهاد برای در اختیار گرفتن پست وزارت برگزیت را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

گفت‌گوی تند و تیز ترامپ با «ترزا می» درباره ایران

روز گذشته پنجشنبه، دومینیک راب، وزیر برگزیت در اعتراض به پیش‌نویس توافق ترزا می، نخست‌وزیر با اتحادیه اروپا از سمت خود کناره‌گیری کرد و گفت نمی‌تواند از توافق‌نامه می با اتحادیه اروپا حمایت کند.

علاوه بر دومینیک راب، یک وزیر و پنج مقام دیگر هم در اعتراض به این پیش‌نویس استعفا کردند.

می تاکید کرده که توافقنامه برگزیت "واقعا بهترین توافق برای بریتانیاست".

گاو اعلام کرده تنها در صورتی حاضر است وزیر برگزیت شود که بتواند درتوافقی که مورد مذاکره قرار گرفته، تغییراتی ایجاد کند. مسئله‌ای که می و اتحادیه اروپا به وضوح گفته‌اند که غیرممکن است.

تاکنون معاون وزیر در وزارتخانه امورایرلند شمالی و وزیر کار و امور بازنشستگی در اعتراض به توافقنامه پیشنهادی خانم می از سمت هایشان در کابینه کناره گیری کرده اند.

اما می در دفاع از پیش نویس توافق برگزیت گفته که این طرح عملی کردن آن چیزی است که مردم بریتانیا در همه‌پرسی دو سال پیش به آن رای دادند.

نخست وزیر بریتانیا همچنین ضمن رد کناره گیری از قدرت گفته که تا تکمیل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سرکار خواهد ماند.

همزمان گمانه زنی‌هایی در مورد رای عدم اعتماد به خانم می در جریان است که این می تواند به معنای برکنار شدن او از مقام نخست‌وزیری و تغییر در روند برگزیت باشد.

بر همین اساس مقامات ارشد حزب محافظه کار گفته اند 48 نماینده این حزب در پارلمان به کمیته 1922 (مجمع نمایندگانی که مقام دولتی ندارند) نامه نوشته و عدم اعتماد خود را به ترزا می اعلام کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس