کد خبر 911446
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
پروژه های نیمه تمام

معاون وزیر کشور گفت: ۸۶ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد با این شرایط تعریف و کلنگ‌زنی پروژه جدید معنایی ندارد.

به گزارش مشرق، مهدی جمالی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست با دهیاران، فرمانداران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان بی‌نظیری دارید گفت: همه استان را بازدید نکردم اما سختی‌هایی که در مرکز وجود دارد را در این استان دارای کوه و جنگل و خوش آب و هوا ندیدم.


معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه تمام مشکلات دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را حس می‌کنم، به استان یزد اشاره کرد و یادآور شد: یزد یک منطقه کویری و دارای ریزگرد و بی‌آبی است آب و هوای این استان در زمستان سرد و گزنده و در تابستان گرم و خشک است اما یزد با همه این مشکلات ثبت جهانی می‌شود.

وی عنوان کرد: چرا سایر استان‌ها مانند یزد ثبت جهانی نمی‌شوند؟ برای اداره شهرها و روستاها علی‌رغم همه دغدغه‌ها نگاه راهبردی، نو با گفتمان نوین داشته باشیم.

این مقام کشوری عنوان کرد: در استان یزد در زمستان قنات و در تابستان بادگیر ایجاد می‌شود، آنها از حداقل‌ها بهترین استفاده را می‌کنند که این نوعی اقتصاد طلایی است.


جمالی‌نژاد با اشاره به تاکیدات مسوولان استان مبنی بر احیای تبصره ۲ ماده ۳ و بازگشت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان گفت: این ماده قانونی حل می‌شود و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد به صورت عادلانه توزیع خواهد شد آما آیا با یک میلیارد و دو میلیارد مشکلات شهرداری یاسوج و این استان حل می‌شود؟

وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد فوق‌العاده ظرفیت برای جهش دارد، شهرداری یک نهاد غیر دولتی است و قرار نیست ناف شهرداری به ناف دولت وصل شود.

این مقام کشوری عنوان کرد: برای حضور بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنید زمین به همراه داشته باشید تا بخش خصوصی و سرمایه‌گذار به استان بیایند.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: قول می‌دهم که از امکانات و بضاعتی که در اختیار دارم در اختیار این استان قرار دهم،به همت نمایندگان تبصره ۲ماده ۳ نیز مصوب می‌شود.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۸۶ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد افزود: با این شرایط تعریف و کلنگ‌زنی پروژه جدید معنایی ندارد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن خبر داد و با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ما با انعقاد این تفاهم‌نامه رفع می‌شود خاطرنشان کرد: شهرهای شمالی به مانند این استان در پسماند مشکل دارند در حالی که در برخی استان‌ها مانند اصفهان مشکل حل شده است.

وی با بیان اینکه اوراق مشارکت موجب رشد شهرها می‌شود، یادآور شد: قیر رایگان برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اختصاص داده می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس