کد خبر 911147
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
ترامپ نمایه

دونالد ترامپ برای دومین سال پیاپی در مراسم سالانه اعطای جوایز هنری مرکز کندی حضور نخواهد یافت.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن تایمز، دونالد ترامپ برای دومین سال پیاپی در مراسم سالانه اعطای جوایز هنری مرکز کندی حضور نیافت. 

استفانی گریشام مدیر ارتباطات بانوی اول آمریکا گفت: «نه ترامپ و نه همسرش بانوی اول آمریکا در مراسم سالانه مرکز کندی که در دوم دسامبر برگزار می‌شود، حضور نخواهند یافت.»

بیشتر بخوانید:

گفت‌گوی تند و تیز ترامپ با «ترزا می» درباره ایران

آمریکای دیوانه دیوانه دیوانه ...! +عکس

او در ادامه افزود: «احتمالا هیچ برنده‌ای برای «مدال ملی هنر» و «مدال ملی بشریت» و «مدال ملی علوم» پیش از پایان سال جاری اعلام نخواهد شد. هفته‌های باقیمانده از سال جاری شلوغ‌ترین زمان مجموعه کاخ سفید است.»

این خبر دنباله‌ای بر بی‌سابقه‌ترین فاصله ریاست‌جمهوری آمریکا از مجامع هنری و علمی محسوب می‌شود. از سپتامبر سال ۲۰۱۶ تا کنون هیچ گونه مدال هنری یا در حوزه بشری اعلام و یا اهدا نشده و از آخرین رویداد هنری که باراک اوباما در آن حضور داشته تا کنون این طولانی‌ترین شکاف و وقفه‌ای است که از زمان تأسیس این رویداد در اواسط دهه ۱۹۸۰ تا کنون رخ داده است. دقیقا از ماه می سال ۲۰۱۶ تا کنون هیچ مدال علمی اهدا نشده است.

یکی از مدیران اسبق «اهدا مدال ملی هنر» که ناظر فرآیند نامزدی مدال هنر است، گفت: این روند بسیار ناامیدکننده است.

«دانا جیویا» رئیس سابق «مدال ملی هنر» که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در این پُست تصدی داشته در این مورد می‌گوید: «بی‌اهمیتی دولت و ریاست‌جمهوری به علم و فرهنگ با عنایت به اینکه این امر و اهتمام بخشی از سُنت ریاست‌جمهوری بوده، بسیار خجالت‌آور است.»

در دوران ریاست جمهوری «بیل کلینتون» و «جیمی کارتر» هم هر کدام یک بار شرکت در این مراسم را از دست داده‌اند و اکنون ترامپ با دو بار شرکت نکردن رکورددار بی‌احترامی و بی‌اهمیتی به علم و هنر در آمریکاست.

آخرین دریافت‌کنندگان این مدال در سال ۲۰۱۶ «مل بروکس» «بِری گوردی» و «فیلیپ گلَس» آهنگساز، بوده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    0 0
    خب ترامپ احتیاج به پاچه خواری هنرمندان وورزشکاران وسلبریدی ها برای محبوبیت وشستشوی مغزی توده ها نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس