کد خبر 911077
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
موگرینی نمایه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر حمایت اروپا از توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد و به دلایل امنیتی در این زمینه اشاره کرد.

به گزارش مشرق، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در جریان سخنانی در گروه بحران در بروکسل بار دیگر بر حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) تاکید کرد.

موگرینی گفت که اروپا نقش آفرین صلح در سطح جهان است و اینکار را به وسیله ایجاد قدرت از راه تعامل، گفت‌وگو، همکاری  و ایجاد انگیزه صورت می‌دهد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: «اروپا توافق هسته‌ای با ایران را حفظ می‌کند و این کار را به دلیل منافع و مسایل بازرگانی صورت نمی‌دهد بلکه به دلایل امنیتی اینکار را انجام می‌دهد.»

بیشتر بخوانید:

وعده بی‌سرانجام موگرینی نسخه دوم چک بی‌محل جان کری

موگرینی گفت که اولویت‌های اتحادیه اروپا در زمینه جلوگیری از بحران در مواردی متمرکز هستند که توانایی ایجاد تغییر وجود دارد. اروپا می‌تواند در زمینه بالکان، آفریقا، افغانستان کمک کند.

وی همچنین گفت: «اگر بتوانیم توافق را حفظ کنیم در این صورت می‌توانیم بر مبنای آن پیشرفت‌های بیشتری با ایران در یمن، مسایل موشکی، افغانستان و آسیای مرکزی به دست آوریم.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا 8 ماه می (18 اردیبهشت) اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود. این اقدام واکنش کشورهای اروپایی را به دنبال داشت. آنها از آن زمان تلاش کرده‌اند تا برجام را حفظ کنند و با ایجاد سازوکار مالی ویژه اروپا به رابطه بازرگانی شرکت‌های اروپایی با ایران ادامه دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    11 0
    برو جمع کن کلاهبردار، حرفات به درد خودت می خوره...
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    2 0
    معنای حفظ توافق رو هم کم کم دارند جابجا می کنند !!!
  • سید رضا IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    8 0
    البته برای سواری گرفتن بیشتر !!!
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    0 0
    کسانی که به غربی یا شرقی اعتماد کنند اخر و عاقبت کشور را به باد میدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس