کد خبر 888842
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
موگرینی ظریف

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‎گوید بازگشت تحریم‎های آمریکا حفظ برجام را به امری چالش‌برانگیز تبدیل کرده که نیازمند مساعدت همه طرفین دخیل است.

به گزارش مشرق، دفتر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه‌ای درخصوص دیدار روز گذشته وی و «الکساندر وندربلن» رئیس‌جمهوری اتریش منتشر کرد که در بخشی از آن به موضوع توافق هسته‌ای ایران اشاره شده است.

 موگرینی در این‌باره می‌گوید: ما فرصت تبادل دیدگاه‌ها درخصوص همکاری در راستای حفظ برجام را داشتیم که حاصل مذاکرات طولانی وین بود و به همین‌دلیل نیز باید روح (توافق) وین را حفظ کنیم. باز هم می‌گویم که این امر به نفع امنیت خود ما است.

وی ادامه داد: توافق کار می‌کند؛ حفظ این توافق نیز باتوجه به بازگشت تحریم‌های آمریکا، امری چالش‌برانگیز است؛ اما ما با همدیگر از جمله اتریش، اعضای اتحادیه اروپا و همه شرکایمان در سراسر جهان، در راستای اطمینان از تداوم برجام همکاری می‌کنیم.

موگرینی در نهایت گفت: اطمینان داریم این امر (حفظ برجام) برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای (!) حیاتی است و باید از آن برای توافقی کارآمد درزمینه عدم اشاعه (هسته‌ای) حمایت کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس