حال و هوای سامرا در آستانه شهادت امام حسن عسکری‌(ع)

در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) جمعی از زائران و مجاوران با حضور در سامرا و حرمین امامین عسکریین (ع) به مدیحه‌سرایی و عزاداری می‌پردازند.

به گزارش مشرق، شهر سامرا در آستانه شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) میزبان عاشقان و زائران حرمین امامین عسکریین (ع) است و جمعی از زائران و مجاروان به منظور زیارت به این شهر مقدس مشرف شدند.

در این روزها شهر سامرا مملو از جمعیت است و خیران و افراد بومی این شهر با نذری‌های مختلف از زائران پذیرایی می‌کنند و محافل عزاداری و مدیحه‌سرایی نیز برپا است.

این امر در حالی است که در سال‌های گذشته به دلیل حملات تروریستی داعش در سامرا و عدم وجود امنیت لازم، زائران به سامرا کمتر مشرف می‌شدند و با مسائل امنیتی مواجه بودند اما اکنون به برکت خون شهدا و تلاش رزمندگان و نیروهای نظامی و مردمی، شهر سامرا در امنیت کامل است و آرامش خوبی در این مکان مقدس برپا است. البته هنوز جای گلوله‌ها و حملات تروریستی تکفیری‌ها و داعش نه تنها در اطراف حرم، در خیابان‌های این شهر دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

حدیث روز/ خوش‌رویی با مردم و مدارا با مخالفان در کلام امام حسن عسکری(ع)

امروز در آستانه شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) پدر حضرت مهدی (عج) شهر سامرا متفاوت‌تر از روزهای گذشته است و زائران با کوله‌باری از غم به سوی حرمین مطهر می‌روند و به زیارت می‌پردازند و در مراسم دعاخوانی و مرثیه‌سرایی شرکت می‌کنند.

در حرم امامین عسکریین (ع) علاوه بر حرم مطهر امام حسن عسکری (ع) و امام هادی (ع)، مرقد نرجس خاتون همسر امام حسن عسکری(ع) و مادر امام زمان(عج) و  حکیمه خاتون دختر امام جواد(ع) نیز قرار دارد که زائران پس از تشرف به حرمین امامین عسکریین (ع) به سرداب این حرم مطهر مشرف شده و به زیارت این دو بانو می‌پردازند.

در ادامه تصاویری از حضور پرشور زائران در حرمین امامین عسکریین (ع) را مشاهده می‌کنید؛

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یه ایرونی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    18 0
    السلام علیک یا ابا محمد و یا اباالحسن السلام علی الامامین المظلومین الشهیدین فی السامرا سلام بر امام هادی و امام حسن عسکری سلام الله علیهما خدایا بحق این دو حجت بزرگوارت بیماران را شفا و به دردهای روحی درمان بده اللهم صل علی محمد و آل محمد و سلام بر مهدی حجه ابن الحسن العسکری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس