کد خبر 911068
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
زلاتکو کرانچار

سرمربی تیم‌ملی امید می‌گوید به خاطر تعطیلی ایران و اروپا حضورش در تمرین تیم‌ملی امید به تاخیر افتاد.

به گزارش مشرق، زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم‌ملی امید در حاشیه تمرین امروز (چهارشنبه) اظهار کرد: آغاز رسمی اردوی ما از روز دوشنبه بود و من منتظر ویزا بودم که به ایران بیایم. باید صبر می‌کردم که سفارت ایران ویزای من را صادر کند تا به ایران بیایم. هفته گذشته دو روز پیاپی سفارت ایران تعطیل بود و بعد از آن هم مصادف شد با تعطیلی اروپا که باعث شد سفارت ایران کار نکند.

او درباره انتخاب مجموعه ورزشی الیاف به عنوان زمین تمرین توضیح داد: من این کمپ را به دلیل ویژگی‌های خوبی که دارد انتخاب کردم. هم‌چنین با حضور در این کمپ دیگر لازم نیست که با اتوبوس از محل اسکان تا محل تمرین در تردد باشیم و بازیکنان در محل کمپ اسکان داده می‌شوند. از طرف دیگر رستوران و استخر خوبی در این کمپ وجود دارد. این کمپ سه زمین تمرین دارد که در این چند روز به خاطر بارش، یکی از این زمین‌ها کمی از شرایط خوبش فاصله گرفته است. به محضی این که شرایط آب و هوایی خوب شود می‌توانیم از همه زمین‌ها استفاده کنیم.

سرمربی تیم‌ملی امید درباره غیبت بازیکنان استقلال در تمرین امروز، توضیح داد: من هیچ اطلاعی ندارم و آن‌ها باید روز نخست فیفادی خودشان را معرفی می‌کردند. من می‌دانم که نامه از سوی فدراسیون به باشگاه استقلال ارسال شده که آن‌ها در تمرین حضور پیدا کنند. حتی اگر استیلی هم با مسوولان استقلال توافق کرده است ولی باز هم آن‌ها در تمرین حضور پیدا نکردند، نمی‌دانم این بازیکنان چه دلیل موجهی برای غیبت در تمرین تیم‌ملی امید داشتند.

کرانچار در پاسخ به این سوال که آیا با این سه بازیکن برخورد می‌شود؟ بیان کرد: با وجود این که باشگاه‌ها موظفند در فیفادی‌ها بازیکنان‌شان را در اختیار تیم‌های ملی قرار دهند و هم‌چنین مصوبه فدراسیون فوتبال که بازیکنان را موظف می‌کند که در اردوی تیم‌ملی امید حضور پیدا کنند، در ادامه پس از صحبت با مسوولان فدراسیون درباره برخورد با این بازیکنان تصمیم می‌گیریم.

سرمربی تیم‌ ملی امید در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به بازی معوقه پرسپولیس و پیکان، بازیکنان این دو تیم همراه با تیم‌ملی به عمان سفر می‌کنند یا نه؟ توضیح داد: ما هنوز فهرست نهایی را اعلام نکردیم. اگر در روز اعلام فهرست، بازیکنی از پرسپولیس، پیکان و استقلال باقی ماند که نتوانست در جمع ۲۳ بازیکن اعزامی تیم قرار بگیرد، باشگاه‌های‌شان می‌توانند از این بازیکنان استفاده کنند. ضمن این که کسانی که در فهرست نهایی برای بازی با عمان قرار نگیرند، که اولین بازی مهم ما بعد از جاکارتا است، به این معنا نیست که دیگر در لیست تیم‌ملی نیستند و می‌توانند در ادامه حضور داشته باشند.

کرانچار هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا رویه این تیم مانند تیم‌ ملی بزرگسالان است که با آوردن فشارهای مختلف، امکانات را برای امیدها فراهم شود، اظهار کرد: از روز نخستی که به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شدم، برنامه‌ام را مکتوب ارائه دادم و به دقت آغاز و پایان اردوها و روزهای بازی‌های تدارکاتی اعلام شده است. بنابراین جای هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای نیست که بگویند برنامه ندادم. مداوم هم زیر فشار مسوولان ذی‌ربط قرار دارم تا بازی‌های تدارکاتی انجام شوند. متاسفانه در اردوی قبلی باید دو بازی تدارکاتی انجام می‌شد، که هیچ‌کدام انجام نشد. در این اردو هم باید دو بازی تدارکاتی درنظر گرفته می‌شد که تنها یک بازی هماهنگ شد. امیدوارم همانند تیم‌ ملی بزرگسالان که دو بازی تدارکاتی برای‌شان در نظر گرفته شد، برای ما هم این بازی‌ها تدارک دیده شود. من مداوم با خود آقای استیلی هم در مذاکره هستم اما باز هم بازی‌های تدارکاتی برای ما در نظر گرفته نشد. باز امیدوارم در آذرماه و دی‌ماه که اردوی ضربتی ماست، طبق برنامه من بازی‌های تدارکاتی برای‌مان در نظر گرفته شود.

او در مورد حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا هم بیان کرد: به نظر من این یک موفقیت است. چه برای باشگاه نام برده چه برای فوتبال ایران. به عنوان مثال پرسپولیس دو سال پیاپی قهرمان لیگ ایران شد. سوپرجام را برد و در دو سال گذشته یک بار به نیمه نهایی و یک بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. این برای فوتبال ایران خوب است. اگرچه من معتقدم اگر برانکو محدودیتی از نظر تعداد بازیکن نداشت می توانست در فینال هم برنده شود. اما در بازی فوتبال همیشه یک طرف برنده است و یک طرف بازنده. به طور کلی حضور در این فینال یک موفقیت بود.

کرانچار درباره نبودن کی‌روش در ورزشگاه آزادی در روز فینال لیگ قهرمانان آسیا هم، گفت: این سوال برای کی‌روش است و او بهتر می‌تواند جواب بدهد. اما من به عنوان سرمربی امید ایران می‌گویم شاید او با مانعی رو به رو شده که در فینال و در ورزشگاه حضور پیدا نکرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    0 1
    پرسپولیسی های عزیز یک خبر بد، بدبخت شدیم رفت پی کارش.!!!!!! منصوریان سرمربی ذوب آهن شد.. خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس