کد خبر 911065
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
آلزایمر نمایه

محققان ترکیبات ضد پیری کشف کردند که می‌تواند مانع از بروز آلزایمر و دیگر بیماری‌های مربوط به پیری شود.

به گزارش مشرق، موسسه «سالک» در تحقیق جدیدی، ترکیبات ضد پیری را برای افزایش طول عمر، کاهش مولکول‌های نشانگر پیری و کاهش بیماری‌های عصب مغزی از جمله آلزایمر ارائه کرد.

براساس گزارش «نیواطلس»، «Geroprotector» یک اصطلاح عام جدیدی است که شامل انواع مختلفی از ترکیبات ضد پیری تازه  کشف‌شده است. در حال حاضر محققان موسسه سالک در این مطالعه جدید در مورد زیرمجموعه‌ای از این ترکیبات به نام «geroneuroprotectors (GNPs) » توضیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

10 علامت هشدار آلزایمر

«دیو شوبرت» اولین نویسنده این مطالعه جدید گفت: استدلالی برای Geroprotector  وجود دارد که اگر بتواند طول عمر را افزایش دهد و از مدل موش‌ها به انسان‌ها منتقل شود، شما قادر به کاهش ظهور بسیاری از بیماری‌های مرتبط با پیری از جمله آلزایمر، پارکینسون، سرطان و ... خواهید بود.

محققان چندین ترکیب ضد پیری را از منابع طبیعی دریافت کردند. پیش از این در سال 2014 مطالعه‌ موسسه سالک نشان داد که «فیستین» (آنتی‌اکسیدان موجود در میوه‌ها و سبزیجات) می‌تواند به طور موثری مانع از دست دادن حافظه در موش‌ها شود. تحقیقات اخیر دیگر نیز در مورد فیستین نشان داد که این ترکیب موجب بهبود سلامت و افزایش طول عمر در حیوانات آزمایشگاهی می‌شود.

این تیم در کنار فسیتین، دریافتند که ترکیب امیدبخش دیگری به نام «کورکومین» که مشتق از ادویه زردچوبه است، پلاک آمیلوئید مرتبط با آلزایمر را روشن می‌کند و از همین رو یک ابزار تشخیصی جدیدی برای کشف شروع آلزایمر ارائه کردند.

در آینده، آزمایشات انسانی این ترکیبات ضد پیری، در درجه اول بر روی اثر درمانی آلزایمر متمرکز خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس