کد خبر 910759
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰
کمر درد

کمردرد یک مشکل رایج در بین افراد است که با چند راهکار می‌توان از درد آن خلاص شد.

به گزارش مشرق، کمردرد یک مشکل رایج است که می‌تواند بر روی افراد در هر سنی تاثیرگذار باشد.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، درد کمر در نتیجه آسیب‌دیدگی می‌تواند به علت عادت‌های روزمره باشد که در اینجا با 4 راهنمایی تخصصی برای رهایی از کمردرد آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

بهبود کمر دردهای مزمن با تحریک مغز

1-عضلات خود را بیشتر بکشید

کمر درد اغلب به دلیل طرز ایستادن و حالت بدن شما اتفاق می‌افتد، خصوصا اگر شما ساعت‌های زیادی بیش از اندازه قوز کرده باشید.

برای رهایی از کمر درد سعی کنید حالت بدن خود را تغییر داده و مفاصل و ماهیچه‌های خود را با برخی حرکات به کار گیرید.

اگر شما به مدت طولانی در پشت یک میز می‌نشینید، در تمام طول روز ورزش‌های ساده را انجام دهید. چیزی شبیه به یک کشش دست بسته از پشت می‌تواند تفاوتی را ایجاد کند.

2-موقعیت خواب یا تشک خود را تغییر دهید

کارشناسان اشاره کردند که خوابیدن به پهلو می‌تواند به کمردرد کمک کرده و ستون فقرات شما را در یک وضعیت ایده‌آلی قرار دهد. به افرادی که مستعد کمردرد هستند توصیه می‌شود تا از خوابیدن بر روی شکم یا به حالت جنینی اجتناب کنند.

در برخی موارد ممکن است کمردرد در نوع تشکی که استفاده می‌کنید خلاصه شود. تشک‌های نرم و سفت هر کدام اثرات متنوعی را در افراد دارند بنابراین با یک آزمون و خطا تشک مناسب و عالی خود را پیدا کنید.

3- استفاده از کیف مناسب‌

کوله‌پشتی‌ها اغلب زیبا و راحت به نظر می‌رسند اما اگر شما وسایل زیادی را به صورت روزانه با آن حمل کنید دچار مشکل می‌شوید و نیاز به تعویض کوله‌پشتی‌تان دارید. البته با گرفتن دو بند کوله‌پشتی، وزن آن کاهش پیدا کرده و در هر دو شانه تقسیم می‌شود.

طبق گفته «ناتالی لویتز» مدیرکل بالینی فیزیوتراپی حرفه‌ای در نیویورک‌سیتی؛ استفاده از کوله پشتی نامناسب می‌تواند منجر به کمردرد، درد شانه و حتی سردرد شود.

وی افزود: گرفتن کوله‌پشتی با یک طرف منجر به عدم توازن در شانه‌ها و ستون فقرات می‌شود، این عدم توازن می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی از جمله تغییر در نوع راه رفتن شود.

4-استفاده از بالشتک‌های گرم یا کیسه‌های یخ

آیا شما کنجکاو هستید که کدامیک از این دو را باید استفاده کنید؟ قاعده کلی این است که شما باید به نوع درد خود توجه کنید. اگر کمردرد شما در نتیجه یک صدمه باشد، توصیه شده که برای کمک به التهاب و ورم از کیسه‌های یخ استفاده کنید.

اگر آنچه که شما تجربه می‌کنید با سفتی و درد همراه باشد باید بالشتک‌های گرم را انتخاب کنید. گرما جریان خون را در نواحی مورد نظر بیشتر می‌کند و سفتی و درد را کاهش می‌دهد بنابراین شما احساس می‌کنید می توانید کمی راحت‌تر حرکت کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس