کد خبر 910663
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
در تجاوز اسرائیل به غزه چه گذشت؟

تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و واکنش انتقام‌جویانه نیروهای مقاومت با حملات متقابل موشکی و خمپاره‌ای میان دو طرف شدت گرفته است.

به گزارش مشرق، در التهاب مرزی ایجاد شده بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که با تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه غزه آغاز شد، دیشب و امروز نیز درگیری‌ها میان دو طرف ادامه پیدا کرد. نیروهای مقاومت فلسطین در همین راستا در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی با گلوله‌های خمپاره و موشک به سرزمین‌های اشغالی حمله کردند. این اتفاق پس از آن انجام شده رژیم صهیونیستی با تجاوز به نوار غزه عملیاتی را در منطقه خان یونس انجام داد که در نتیجه آن تعدادی از عناصر مقاومت به شهادت رسیدند. یک افسر عالی رتبه رژیم صهیونیستی نیز در این عملیات هلاک شد و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد افسر اسرائیلی که شامگاه یکشنبه در درگیری با رزمندگان گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس کشته شد، درجه سرهنگ‌دو داشته و پست مهم و حساسی در یگان نخبه (ویژه) ارتش رژیم اسرائیل داشته است.

بیشتر بخوانید:

موشک‌های مقاومت پاسخی بود به «عادی‌سازی»

این شبکه صهیونیستی اذعان کرده است افسر کشته‌شده به‌سبب سمت حساسی که داشت، با نام رمزی «م» فرمانده بزرگی در یگان نخبه (ویژه) ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. علت اینکه به نام این افسر اشاره نشده، این است که تل‌آویو نمی‌خواهد با افشای نام یگان وی، ماهیت و جزئیات عملیاتش برملا شود.

تحولات دیشب و امروز نوار غزه

منطقه غزه و نوار مرزی سرزمین‌های اشغالی از دیشب و امروز شاهد تحولات زیر بوده است. مقاومت فلسطین اعلام کرد که در صورتی که دشمن صهیونیستی به موشک باران ساختمان‌های غیر نظامی در غزه ادامه دهد، اسدود و بئر السبع را هدف حملات موشکی خود قرار خواهد داد. نیروهای مقاومت در همین رابطه منطقه اشغالی المجدل را در واکنش به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه موشک باران کردند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک جوان فلسطینی در نتیجه جراحات وارده در جریان حملات عصر دوشنبه جنگنده‌های اسرائیلی به شهر رفح( جنوب نوار غزه) شهید شد و بدین ترتیب، با شهادت 4 تن طی روز دوشنبه، شمار شهدای موج جدید تجاوز اسرائیل به 11 تن افزایش یافت.این سخنگو همچنین از زخمی شدن 8 تن طی روز دوشنبه خبر داد.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه نیز اعلام کرد که اسرائیل دوشنبه ‌شب 6 ساختمان از جمله مقر شبکه ماهواره‌ای «الاقصی» وابسته به جنبش حماس را بمباران کرد. ولی این شبکه ماهواره‌ای فقط به مدت چند دقیقه تعطیل شد.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر همچنین یک ساختمان وابسته به وزارت داخلی حماس، مقر گارد ساحلی غزه، مقرهای عملیاتی نیروهای مقاومت، ساختمان شبکه الاقصی و برخی منازل شهروندان غزه و همچنین اهدافی در خان‌یونس در غرب شهر غزه را بمباران کردند. بالگرد های جنگی رژیم صهیونیستی نیز مرکز گردان های القدس را در شرق شهر خانیونس هدف قرار دادند. همچنین در اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی ساختمان هتل الامل در غزه فرو ریخت.


ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه روز دوشنبه خود مدعی شد: جنگنده ها و تانک های ارتش بیش از 70 نقطه وابسته به جنبش حماس و جهاد اسلامی را در سراسر نوار غزه هدف قرار داده است. نوار غزه سالهاست در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و واردات و صادرات کالا به این منطقه با محدودیت‌های شدیدی رو به روست.

با این روند، رژیم صهیونیستی تاکنون شش مکان مسکونی و غیرنظامی در نوار غزه را هدف قرار داده: مقر شبکه الاقصی، هتل الامل، عمارت «الرحمه» در منطقه «شیخ رضوان»، منزل خانواده «محمد ظهیر» در رفح، منزل خانواده «البریم» در «بنی سهیلا»، منزل خانواده «الناجی» در «ارض الشنطی»

تحولات دیشب و امروز مناطق مرزی سرزمین‌های اشغالی

نیروهای مقاومت همچنان به موشک‌باران شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه با دهها گلوله موشک و خمپاره ادامه می‌دهد. در پی این حملات صدای آژیرهای هشدار در شهرکهای نوار غزه به گوش رسید.  منابع صهیونیستی از هلاکت یک شهرک نشین در نتیجه فرود موشک در منطقه عسقلان خبر داد.

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک ساختمان نیز بعد از فرود موشک مقاومت دچار آتش سوزی شده است. همچنین مدارس سرزمین‌های اشغالی در اطراف نوار غزه و شهرک‌های جنوب سرزمین‌های اشغالی امروز سه‌شنبه تعطیل شد.

صدای آژیرهای هشدار همچنین در شهرک‌های نیریم و عین الثالثة واقع در شرق خان یونس نیز به گوش می رسد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند که در سقوط یک موشک به ساختمانی در منطقه عسقلان 9 نفر زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

بر اساس گزارش های موجود گروه‌های مقاومت از روز گذشته تا ساعات نخست بامداد امروز بیش از 470 موشک با بردهای مختلف به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان شهرک‌نشین و فرار حدود 75 هزار تن به پناهگاه‌ها شده است. بنا بر اذعان صهیونیست‌ها، سامانه گنبد آهنین این رژیم تنها موفق شده 100 فروند از این موشک‌ها را با سامانه پدافندی خود رهگیری کند.

طبق این گزارش، در پی حملات موشکی گسترده مقاومت، آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در «لاهافیم» در شمال بئر السبع، «کریات أربع»، «غوش عصیون»، «بیت لحم»، «الخلیل»، «بحر المیت» و «اریحا» به صدا در آمد و پناهگاه‌ها تا شعاع 40 کیلومتر از نوار غزه برای اسکان شهرک‌نشین‌ها باز شده است.

خبرگزاری «معا» فلسطین گزارش داد، حملات موشکی مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین ضمن بر جای گذاشتن تلفات مادی و تخریب تعدادی ساختمان‌های مسکونی، باعث کشته شدن 2 اسرائیلی و زخمی شدن دست‌کم 70 تن دیگر شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در حملات موشکی مقاومت حماس به مناطق اشغالی طی شب دوشنبه، حداقل 46 شهرک نشین صهیونیست مجروح شده‌اند. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که شامگاه دوشنبه بیش از 100 راکت و خمپاره از غزه به سمت شهرک‌های «سدیروت»، «نتیفوت» و «حوف اشکلون» در نزدیکی غزه شلیک شد.

مواضع گروه‌های مقاومت در ساعات گذشته

ابوحمزه سخنگوی گردانهای القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد آنچه از دیشب (دوشنبه شب) تا کنون رخ داده واکنش مقاومت به حملات رژیم صهیونیستی در راستای پاسخ‌های معمولی و آنچه دشمن پیش‌بینی می‌کرده، بود. اما پاسخ‌هایی که دشمن آن را پیش‌بینی نمی‌کند طی ساعات آینده خواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، ابوحمزه ادامه داد تصمیم مقاومت برای شهرک‌نشنیان صهیونیست فراتر از شهرهای «بئرالسبع و اشدود» است و باید در پناهگاه‌ها باقی بمانند.

وی افزود ادامه حملات، هدف قرار دادن منازل و اماکن عمومی، مقاومت را وادار به تصمیم‌گیری برای افزایش دایره پاسخگویی کرد. ضربات سختی که موشک‌های مقاومت وارد کرد پاسخی طبیعی به افزایش جنایات دشمن بود.

جهاد اسلامی تصریح کرد این تروریسم، مقاومت را متوقف نخواهد کرد بلکه آن را در برابر گزینه‌هایی زیادی برای پاسخگویی به بمباران ویرانگری قرار می‌دهد که ساختمان‌های تجاری و مسکونی را هدف گرفت.

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد هدف قرار دادن المجدل در پاسخ به بمباران منازل در غزه صورت گرفت؛ اگر بمباران منازل مسکونی ادامه پیدا کند بئرالسبع و اشدود هدف‌های بعدی مقاومت هستند.

فوزی برهوم سخنگوی حماس نیز گفت که نیروهای مقاومت، شجاعانه در برابر تجاوز مذبوحانه و خیانتکارانه اسرائیلی ایستادگی کردند. وی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم اظهارداشت: که حادثه خانیونس مسیر نبرد با رژیم اسرائیل را تغییر داد و دشمن ثابت کرد که به محاصره نوار غزه اصرار دارد.

وی با تاکید به اینکه مقاومت با پاسخ امروز معادله جدیدی را در منطقه و روند نبرد با دشمن صهیونیستی ساخت گفت که رژیم اسراییلی مسئول هر نوع پیامد این حمله است

تحرکات وموضع‌گیری‌های بین‌المللی

منابع فلسطینی گزارش می‌دهند کهمصر تماس‌های گسترده‌ای را برای آتش بس دو طرف در نوار غزه آغاز کرده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب ترور یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی و شهادت تعدادی از مبارزان فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد.

وی رژیم صهیونیستی را تجسم عینی تروریسم دولتی در منطقه توصیف کرد و گفت: سریال ترور، جنایت و تجاوز رژیم اشغالگر قدس با حمایت و تشویق دولت آمریکا و سکوت و همراهی برخی از کشورهای منطقه همچنان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار مداخله فوری مجامع بین المللی برای توقف ماشین جنگی و ترور رژیم صهیونیستی شد.

حزب الله لبناننیز  با صدور بیانیه‌ای ابراز داشت که ملت شجاع فلسطین قادر به سد کردن تجاوزات دشمن و ناکام کردن توطئه‌های آن است.

حزب الله تاکید کرد که رزمندگان فلسطین در رویارویی قهرمانانه خود با سربازان اشغالگر در خان یونس چنان درسی به دشمن دادند که قبل از هر تجاوزی به دقت فکر کند. حزب الله بیداری مقاومت فلسطین و سد کردن حملات نظامیان اشغالگر و کشته و زخمی کردن آنها را ستود.

این حزب همچنین تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه و عملیات ترور یکی از رهبران مقاومت را محکوم کرد. حزب الله از ملت های عربی و اسلامی خواست تا در کنار ملت فلسطین و گروه های مقاومت آن بیایستند.

وزارت امورخارجه روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای با ابراز نگرانی شدید از افزایش تنش ها میان ساکنان نوار غزه و رژیم صهیونیستی، از طرف‌های درگیر خواست که فورا به آتش بس در این منطقه تن بدهند.

وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد: از فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می خواهیم که فورا به آتش بس بازگردند و ضمن حفظ خویشتن داری، برای دوری از عواقب غیر قابل پیش بینی این اقدامات، تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند.

در ادامه بیانیه دستگاه دیپلماسی روسیه آمده است: براساس اعلام رسانه ها، 11 نوامبر دستکم هفت فلسطینی به همراه یک افسر اسرائیلی کشته و یک اسرائیلی دیگر زخمی شد.

دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: این امر به دلیل یورش نیروهای ویژه اسرائیلی به خاک فلسطین صورت گرفت؛ اقدامی که موجب شلیک 17 موشک از نوار غزه به اسرائیل و سبب شد که 40 نقطه در غزه، بمباران هوایی شود.

پیش از روسیه، دولت اردن نیز خواستار اقدام فوری برای توقف حملات بی امان رژیم تل آویو به نوار غزه شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس