کد خبر 910540
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
نویمایر و گرو

آیا تیم فوتبال استقلال برای نیم‌فصل دوم نیاز به بازیکن جدید دارد یا اینکه بیش از هر چیز دیگری نیازمند همدلی و اتحاد است؟

به گزارش مشرق، با توجه به نتایج استقلال در فصل جاری و عملکرد ضعیف بازیکنانی چون الحاجی گرو و مارکوس نیومایر، شایعه شده مبنی بر اینکه کادر فنی استقلال خواهان جذب دو بازیکن در نقل‌وانتقالات زمستانی شده است. بررسی لیست استقلال در فصل جاری نشان می‌دهد که اگر چه بازیکنان زیادی جذب شده‌اند، اما نتوانسته‌اند کارایی لازم را داشته باشند.

با این وجود، استقلال علاوه بر داشتن بازیکنان زیاد، چند بازیکن مصدوم به نام‌های محسن کریمی، داریوش شجاعیان و مرتضی آقاخان دارد که هر سه از نیم‌فصل می‌توانند برای استقلال بازی کنند. کریمی و آقاخان در خط حمله و شجاعیان در بال چپ به میدان می‌روند. مسئولان استقلال به خصوص اعضای کمیته فنی این باشگاه باید با وینفرد شفر جلسه‌ای ویژه‌ برگزار کنند تا هر بازیکنی جذب این باشگاه نشده و اتفاقات گذشته برای خریدهای اشتباه، تکرار نشود.

اگر قرار باشد الحاجی گرو و نیومایر بروند و به جای آنها بازیکنان دیگر جذب شوند، دوباره آزمون و خطا صورت می‌گیرد، در صورتی که کریمی، شجاعیان و آقاخان فرصت بهتری برای آماده شدن و کمک به استقلال دارند. با این استدلال، نگاهی به لیست استقلال در نیم‌فصل دوم می‌اندازیم و بررسی می‌کنیم که آیا این تیم کمبود بازیکن دارد یا مشکلات دیگر باعث شده نتواند نتایج مطلوب را کسب کند. (این مطلب بر فرض کنار رفتن گرو و نیومایر بررسی شده است).

دروازه‌بان‌ها: استقلال در این پست نه تنها مشکلی ندارد، بلکه دو دروازه‌بان آماده به نام‌های سیدحسین حسینی و سیدمهدی رحمتی را در اختیار دارد. شفر باید انگیزه‌های حسینی را بازگرداند تا این دروازه‌بان جوان بتواند به سنگربان قابل اعتمادی تبدیل شود. حسینی این فصل از نیمکت‌نشینی ناراحت بود و حتی بازوبند کاپیتانی در غیاب رحمتی از او گرفته شده است.

مدافعان: پژمان منتظری، محمد دانشگر، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، وریا غفوری، فرشاد محمدی‌مهر و خسرو حیدری مدافعان استقلال هستند. اگر منتظری از مصدومیت رهایی پیدا کند، در کنار دانشگر یا چشمی زوج خط دفاعی را تشکیل می‌دهد. وریا غفوری، محمدی‌مهر و حیدری علاوه بر بازی در پست دفاع راست، می‌توانند به عنوان هافبک راست هم به میدان بروند. در پست دفاع چپ، سهرابیان و زکی‌پور حضور دارند. سهرابیان توانایی بازی در قلب خط دفاعی را دارد و به همین دلیل توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت شده است. تنها ایراد استقلال در حال حاضر، غیبت منتظری است و شاید به دلیل اینکه تمرکز سهرابیان روی خط دفاع چپ باشد، استقلال نیاز به جذب یک مدافع دیگر داشته باشد.

هافبک‌ها: میثم تیموری، علی کریمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، طارق همام، رضا آذری و داریوش شجاعیان هافبک‌های استقلال هستند. کریمی با توجه به مصدومیتی که از قبل داشته، در همه بازی‌ها نتوانسته به میدان برود. این مسئله باعث شده شفر نتواند فرمانده واقعی در میانه زمین داشته باشد. بنابراین یکی از مشکلات اساسی استقلال، در پست خط میانی است و نیاز به بازیکنی دارد که بتواند بازیکنان را رهبری کند. باقری بازیکن خلاقی است، اما به خاطر نتایج ضعیف استقلال، او نیز اعتمادبه‌نفس گذشته را ندارد. اسماعیلی در فصل گذشته یکی از ستاره‌های استقلال بود و امسال بیشتر درگیر حواشی شده است. او در صورت بازگشت به تمرینات و بخشش از سوی باشگاه، باید بیشتر از گذشته در خدمت استقلال باشد. بازگشت شجاعیان می‌تواند خبر خوبی برای شفر باشد تا از این بازیکن تکنیکی در گوش چپ استفاده کند و طارق همام را به سمت راست ببرد.

مهاجمان: مرتضی تبریزی، روح‌الله باقری، مهدی قائدی، جابر انصاری، اللهیار صیادمنش، سجاد آقایی، محسن کریمی و مرتضی آقاخان. یکی از مشکلات اساسی استقلال در نیم‌فصل اول، نداشتن یک بازیکن تمام‌کننده بود. مهاجمان تحت فشار زیادی از سوی هواداران قرار دارند و کارایی لازم را نداشته‌اند، همان اتفاقی که فصل گذشته برای علی قربانی و جابر انصاری رخ داد. کریمی و آقاخان به تازگی از مصدومیت خارج شده‌اند و شاید نیاز به زمان داشته باشند. با این شرایط، شاید شفر باز هم تصمیم بگیرد که بازیکن خارجی بهتری جذب شود تا فشار از روی مهاجمان استقلال برداشته شود، مهاجمی که به مانند مامه تیام تمام‌کننده خوبی باشد.

به گزارش مشرق، لیست استقلال قطعاً برای نیم‌فصل دوم دچار تغییراتی شده و شاید برای اضافه شدن سه بازیکن مصدوم به لیست، چند بازیکن از این تیم جدا شوند اما آنچه مهم است و به چشم می‌آید عدم وجود همدلی در بین اعضای تیم است. با مقایسه آنچه در استقلال و پرسپولیس می‌گذرد می‌توان حلقه گمشده آبی‌ها را پیدا کرد و آن هم چیزی نیست جز اتحاد و همدلی. پرسپولیس بدون جذب بازیکن و با وجود محرومیت از نقل و انتقالات تا فینال آسیا رفت اما استقلال با وجود رسیدن به هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال هنوز هم در گیر و دار این موضوع است که با رفتن ابراهیمی و تیام و جپاروف تضعیف شده است. این در حالی است که پرسپولیس هم در ابتدای فصل جاری چند مهره کلیدی خود را از دست داد. علاوه بر مواردی که در موفقیت یک تیم نقش ایفا می‌کند (از مدیر گرفته تا مربی و بازیکن)، یکدلی نقش بسیار مهمی در موفقیت یک تیم دارد، نکته‌ای که در استقلال کمتر اثری از آن دیده می‌شود و به نظر می‌رسد این تیم بیش از هر چیز دیگری به همدلی نیاز دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس