کد خبر 910360
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
بازی پرسپولیس و کاشیما

پرسپولیس در روزی که ورزشگاه آزادی مملو از جمعیت بود نتوانست به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان‌ برسد اما حضور این تیم در فینال و سودآوری مالی‌اش می‌تواند کمک زیادی به این باشگاه کند.

به گزارش مشرق، یکی از مواردی که بعد از بازی فینال درباره آن صحبت می‌شد مبلغی بود که پرسپولیس از این بازی‌ها به دست می‌آورد. این تیم توانسته بود تا قبل از فینال یک میلیون و صدهزار دلار به دست بیاورد و در فینال نیز علاوه بر 2 میلیون دلاری که بابت حضورش دربازی پایانی می‌گیرد، 6 هزار دلار برای سفر به ژاپن و 50 هزار دلار دیگر هم برای مساوی در بازی برگشت خواهد گرفت که در مجموع دریافتی پرسپولیس را از لیگ قهرمانان‌ آسیا به سه میلیون و 210هزار دلار می‌رساند که مبلغ قابل توجهی هم هست.

اما پرسپولیس در فینال از یک روش دیگر هم درآمدزایی کرد و آن بلیت‌فروشی بازی بود. در این بازی ابتدا 78 هزار و صد و شانزده نفر بلیت از طریق اینترنتی فروخته شد اما با وجود سخت‌گیری‌هایی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شد گویا تعداد تماشاگران با فروش بیش از ظرفیت فروخته شده، افزایش یافت. اما آن آماری که می‌توان به آن برای بلیت فروشی اتکا کرد همان 78116 نفری است که از طریق اینترنتی فروخته شد.

درآمد از بلیت‌فروشی

بلیت‌ها در ورزشگاه‌ آزادی به ترتیب در جایگاه 80 هزار تومان، روبه‌رو جایگاه 50‌هزار تومان و پشت دروازه‌ها و طبقه دوم 30هزار تومان برای بازی فینال فروخته شد. درباره ورزشگاه‌ آزادی شرایط اینگونه است که گفته می‌شود طبقه بالا در حدود 44 هزار تماشاگر ظرفیت دارد و تعداد صندلی‌های طبقه پایین 33901 نفر اعلام شده است.

با این حساب پرسپولیس با فروش بلیت طبقه دوم ورزشگاه که در این بازی پر شده بود یک ‌میلیارد و سیصد و بیست و شش میلیون و چهارصد و پنجاه هزار تومان (1326450000 تومان) درآمد داشته است. اما طبقه پایین کمی شرایطش متفاوت است. قیمت بلیت جایگاه 80  هزار تومان و روبه‌روی جایگاه 50 هزار تومان است.

جایگاه اصلی ورزشگاه براساس اطلاعات موجود 5666 صندلی دارد که اگر بلیت هر نفر 80 هزار تومان باشد 453280000 تومان پرسپولیس درآمد کسب کرده است. اما در روبه‌روی جایگاه و در جایگاه‌های 15 تا 23 ورزشگاه آزادی 10821 صندلی وجود دارد و براساس قیمت بلیت 50 هزارتومان فروش حاصل از بلیت‌های روبه‌روی جایگاه 541 میلیون تومان خواهد بود. با این حساب تعداد تماشاگرانی که در پشت دو دروازه می‌نشینند 17414 نفر خواهد بود که براساس بلیت 30‌هزار تومانی 522420000 تومان درآمد داشته است. با جمع این مبالغ می‌توان گفت کل دریافتی پرسپولیس از طبقه اول ورزشگاه آزادی یک میلیارد و پانصد و شانزده میلیون و  هفتصد و  پنجاه هزارتومان (1516750000 تومان) بوده است.

مجموع درآمد پرسپولیس از بلیت‌فروشی و با جمع فروش کلی طبقه اول و دوم این باشگاه دو میلیارد و هشتصد و چهل و سه میلیون و دویست هزار تومان (2843200000 تومان) درآمد داشته است. مبلغی که می‌تواند بخشی از مشکلات مالی این باشگاه در روزهایی پراز مشکلات مالی حل کند.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    16 5
    نوش جون باشگاه پرسپولیس، الهی هر چی آرزویش رو دارند بهش برسند. ما که واقعا امسال از عملکردشون راضی بودیم. امیدوارم همیشه همینجور بترکونه
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    4 1
    حالا منتقدان بگن باز پرسپولیس از دولت پول گرفته،ببینید حتی پول سفرشو رو هم afc داده، لطفا قبل حرف زدن دو ثانیه فکر کنید. ای کاش پرسمولیس و استقلال رو خصوصی کنن تا شاهد پیشرفت فوتبال ملی بشیم
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    1 0
    استقلال فقیر.....خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس