دافوس

فرمانده دانشگاه دافوس گفت: ما به صورت مستشاری، نیروهایی در سوریه داشته ایم که از تجربیات شان در کلاس های دانشگاه استفاده می کنیم.

به گزارش مشرق، امیر حسین ولیوند در حاشیه همایش ملی تهدیدهای نوپدید ارتش در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «دانشگاه دفاع ملی ماموریت محور است»، اظهار کرد: در حال حاضر در دانشگاه دفاع ملی مشغول زمینه‌سازی برای تبادل استاد با دانشگاه‌های خارجی هستیم که این امر پیش از انقلاب انجام می‌شد و در پی آن هستیم که در شرایط فعلی هم این روند را پیگیری کنیم.

وی افزود: عمده دانشجویان ما درک تجربی از دفاع مقدس ندارند و ما باید با استفاده از پیشکسوتان عرصه جنگ و دفاع مقدس این درک را به آنان منتقل کنیم، به خصوص که طیف کسانی که جنگ را تجربه کرده‌اند به مرور کمتر می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جذب دانشجویان ایرانی و خارجی در دانشگاه دافوس اظهار کرد: در مقطع کارشناسی ارشد از دانشجویان ایرانی تا ۲۴۰ نفر را جذب می‌کنیم و در مورد دانشجویان خارجی نیز سقفی در نظر نگرفته‌ایم ولی آمارش را هم اعلام نمی‌کنیم؛ چراکه متفاوت است ولی تا هر ترم ۱۵ نفر هم از برخی کشورها دانشجو داشته ایم. همچنین سالیانه ۳۰ تا ۴۰ نفر را در مقطع دکتری جذب می‌کنیم.

فرمانده دانشگاه دافوس اظهار کرد: ما در بحث بررسی مسائل مرتبط با جنگ تمام درگیری‌های جهانی را رصد می‌کنیم و حتی رزمایش‌ها را هم رصد می‌کنیم؛ بنابراین جنگ سوریه، عراق، یمن، افغانستان و سایر کشورها را در کلاس‌های دانشگاه جنگ مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دانشجویان و استادان دانشگاه دافوس در سوریه حضور مستشاری داشته‌اند یا نه؟ گفت: ما به صورت مستشاری، نیروهایی در سوریه داشته‌ایم که از تجربیات‌شان در کلاس های دانشگاه استفاده می‌کنیم و این موضوع هم مربوط به دانشجویان دانشگاه ما می شود و هم به استادان که ما از هر دو گروه، نیروهایی را به عنوان مستشار در سوریه داشته‌ایم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس