کرباسچی

کرباسچی گفته است با قانون پوشش دانشگاه آزاد، فساد نابود نمی‌شود و فقط خوراک تبلیغاتی علیه نظام تهیه می کنیم!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

پس از تحریم، ناشاد و محروم و ناراضی می‌شویم!

«پروانه مافی، فعال اصلاح‌طلب، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو حزب کارگزاران به تازگی طی یادداشتی در روزنامه سازندگی (ارگان حزب کارگزاران) پیرامون تحریم‌ها نوشته است:

«واقعیت این است که وضعیت زندگی مردم بعد از تحریم سخت‌تر خواهد شد!»

او همچنین می‌افزاید:

پنهان نیست که بعد از تحریم احساسم محرومیت نسبی مردم بیشتر می‌شود؛ احساس شادی کمتر و وقت کمتری برای شاد بودن در کنار خانواده وجود دارد. ممکن است حتی احساس رضایت از زندگی کاهش پیدا کند و احساس نگرانی زیادی در مورد آینده و وضعیت شغلی و مالی برخی از مردم به وجود بیاید. اما نباید فراموش کنیم که این یک دوره‌ی گذار است!

*یقینا خود ترامپ و مقامات کاخ سفید هم فکر نمی‌کردند که تبلیغات آنها پیرامون تحریم‌ها، تا این اندازه بتواند لرزه بر پیکر چند عنصر سیاسی در ایران بیاندازد.

عناصری که گویا نه می‌دانند اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران چقدر است، نه از رکوردهای مثبت اقتصادی ایران خبر دارند، نه می‌دانند که نرخ بیکاری ایران طی 8 سال گذشته کاهش یافته است و نه به این تئوری آشکار اقتصادی آگاه هستند که اساساً تحریم یک اقتصاد بزرگ ممکن نیست.

عناصری که گویا مطالعه هم ندارند و مثلا سرنوشت تحریم‌های چند ده ساله بریتانیا علیه ایرلند را نخوانده‌اند و نمی‌دانند که اثر تحریم یک اقتصاد درونزا، چیزی جز قوت اقتصادی بیشتر نیست.

قبل از مافی، مصطفی هاشمی‌طبا نیز طی اظهاراتی از این گفته بود که با تحریم‌ها جدید، معیشت مردم با مشکل برخورد می‌کند![1]

این تأکیدات اصلاح‌طلبان بر اثر تحریم‌ها در حالیست که در صبح روز اعلام تحریم‌ها علیه کشورمان هیچ شوک اقتصادی خاصی به کشور وارد نشد، کما اینکه در صبح بدون تحریم در پسا برجام نیز هیچ اتفاق اقتصادی ویژه‌ای در زندگی و معیشت مردم رخ نداد.

چپ‌ها همچنین در حالی از اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور سخن می‌گویند که این تحریم‌ها در طول 40 سال گذشته در شدیدترین وجه خود نیز وجود داشته‌اند و جالب آنکه حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز نتوانستند اثر خاصی بر معیشت مردم بگذارند.

همچنین بایستی این سؤال را به اقتراح مردم گذاشت که وضعیت زندگی با روی کار آمدن دولت اصلاح‌طبان سخت‌تر شده است یا با تحریم‌های آمریکا؟!

گفتنیست تأکیدات ستاد جریان سیاسی خاص مبنی بر اثر گسترده تحریم‌ها و اصرار آنها بر نمایش «سیاه‌نمایی» از وضع مطلوب کشور در حالیست که برخی معتقدند این رفتار به‌منظور ایجاد «فتنه اقتصادی» در کشور و ایجاد حالت «فقر روانی» در مردم صورت می‌گیرد تا چیزی شبیه به رخدادهای دیماه 96 در کشور شکل بگیرد.

مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود، کراراً درباره مسئله سیاه‌نمایی، بزرگنمایی از مشکلات کشور و عزم و تقلای دشمن برای عکس نشان دادن شرایط کشور هشدار داده‌اند...

***

«آخوندی می‌آید»... برای حکومت بر تهران و گرفتن پول از مردم

«عباس آخوندی»، وزیر مستعفی راه و شهرسازی و از کاندیداهای جدی تصدّی پست شهرداری اصلاح‌طلبان برای تهران، روز یکشنبه گذشته طی سخنانی در هنگام ارائه برنامه خود در صحن شورای شهر گفته است:

اگر بپذیریم شهر یک سازمان اجتماعی است، باید بپذیریم این شهر، نیاز به یک نظام حکمروایی اجتماعی و شهری دارد. همواره اعتقاد داشتم نظام ایران به یک نظام حکمروایی شهری نیاز دارد و یکی از دلایل ناکارآمدی‌های موجود در ایران و کیفیت نازل زندگی شهری این است که بحث حکمروایی شهری هنوز به رسمیت شناخته نشده است.

به گزارش مشرق، او همچنین تصریح می‌کند: در حال حاضر در ایران فقط یک نظام حکمروایی ملی و یک دولت مرکزی داریم و هیچ مفهومی به عنوان دولت محلی را تا این لحظه نپذیرفتیم.

آخوندی در کلیدی‌ترین توضیح خود پیرامون ایجاد «حکومت شهری» می‌گوید:

«مفهوم استقرار نظام حکمروایی شهری این است که نظام محلی به دولت مرکزی و همچنین شهروندان خود پاسخگو باشد. بنابراین رویکرد من به شهرداری تهران ایجاد حکومت و حکمرانی محلی با شهرداری مستقل اما پاسخگو به شهروندان و دولت مرکزی است.»[2]

*مردم و افکار عمومی بایستی بدانند که یکی از ساده‌ترین مقولاتی که در کنار مفهوم عجیب و مردود «حکومت شهری» وجود دارد، اخذ مالیات از مردم توسط شهرداری است.

به این معنی که حاکم یک حکومت شهری یقینا برای فعالیت‌های خود از مردم پول خواهد گرفت و از آنجا که داعیه استقلال از حکومت مرکزی در منابع را دارد؛ پس علی‌القاعده نگاهش به جیب مردم خواهد بود.

البته شاید باشند کسانی که این گفته تحلیلی را باور نداشته باشند...

در پاسخ به این باور و برای اتقان بیشتر بایستی این صحبت‌های سال گذشته مرتضی الویری، فعال ستادی اصلاح‌طلب و عضو مبرّز شورای شهر اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با روزنامه شرق را یادآوری کرد که گفته بود:

«شهرداری‌ها جزء حکومت‌های محلی محسوب می‌شوند و این حکومت‌ها، مالیات محلی کسب می‌کنند...حکومت‌های محلی فعالیت‌هایی را برای زیست و زندگی مردم انجام می‌دهند. این فعالیتها علی‌القاعده باید در پارلمان محلی تصویب شود که همان شورای شهر است. هزینه این زندگی روزمره را هم مردم باید خود پرداخت کنند و این هزینه‌ها همان مالیات محلی است. ما در کشورمان از یک طرف دسترسی شهرداری‌ها به بودجه دولتی را قطع کردیم. از آنطرف، مردم را ملزم به پرداخت واقعی هزینه‌های روزمره شهری نمی‌کنیم.»[3]

خوانش این اظهارات نشان می‌دهد که آخوندی چطور بصورت خواسته یا ناخواسته صحبت‌های الویری را در صحن شورای شهر تکرار کرده است!

الویری در مقطعی دیگر نیز در همین رابطه تأکید کرد: «هر کسی در شهر تهران زندگی می‌کند، باید هزینه زندگی در آن را بپردازد. در تمام دنیا این امر مرسوم است که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ بیشتر از حومه باشد، برای همین بسیاری تشویق می‌شوند در خارج از کلانشهرها زندگی کنند»[4]

گران کردن بیشتر شهر تهران و دست کردن در جیب مردم البته تنها یکی از نفحات حکومت شهری است که آخوندی و الویری بر آن تأکید دارند.

مباحث دیگری مثل تعدیل نیرو، خداحافظی با مدیریت جهادی و همیشه در صحنه، بی‌توجهی به مقولاتی فرهنگی و ارزشی و تکرار صحنه‌هایی مثل حضور شهردار نجفی در مجلس رقص دختران نوجوان نیز دیگر مقولاتی است که بایستی با شهردار شدن یک «حاکم شهری» به استقبال آنها رفت.

گفتنیست، روزنامه اصلاح‌طلب سازندگی چندی قبل درباره شرایط آخوندی نوشت: تیغ بازنشستگی شاید برای او هم تیز باشد.[5]

اصلاح‌طلبان شورای شهر قرار است از بین عباس آخوندی و پیروز حناچی، یک نفر را برای شهرداری انتخاب کنند...

***

کرباسچی: با قانون پوشش دانشگاه آزاد، فساد نابود نمی‌شود!

«غلامحسین کرباسچی»، دبیر کل حزب کارگزاران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا با بیان اینکه برخی در داخل جنجال‌های بیخود درست می‌کنند به مصادیق این جنجال‌سازی از نظر خود اشاره می‌کند و می‌گوید:

«در دانشگاه آزاد دستورالعملی تنظیم می کنند که آستین تا چه اندازه کوتاه یا شلوار و روسری تا کجا باشد. نظم و انضباط خوب است اما با این کارها فساد در جامعه نابود می‌شود؟ با این کارها برای رسانه‌ها سوژه و خوراک تبلیغاتی علیه نظام تهیه می کنیم. این گونه رفتارها تهدیدها را به فرصت تبدیل نمی کند. جنبه های اقتصادی تحت تاثیر سایر عوامل است و هیچ وقت فشارهای اقتصادی و روانی از هم جدا نیستند و به عنوان مکمل روی هم اثر می گذارند.»[6]

*قوانین مربوط به پوشش، از بدیهی‌ترین قوانین نهادهای جمعی است که پیش از انقلاب اسلامی در کشورهای اروپا و حتی آمریکا نیز جاری و ساری بوده است.[7]

در واقع مزید تعجب است که اصلاح‌طلبان با اینکه در عمده مبانی فکری، سیاسی و مدیریتی خود به غرب اشاره دارند اما چرا در این یک قلم چیزی نمی‌گویند و طوری رفتار می‌کنند که انگار، قوانین پوشش فقط مربوط به جمهوری اسلامی ایران و نهادهای جمعی این کشور است!

البته به نظر می‌رسد مسئله اصلی ستاد اصلاحات با دانشگاه آزاد و شخص دکتر ولایتی چیزی غیر از قوانین مربوط به پوشش باشد...

چه اینکه دکتر ولایتی طی سالیان گذشته دائما و در عموم حرکات و رفتارهای مدیریتی و سیاسی خود مورد هجمه اصلاح‌طلبان قرار داشته است.

در صحبت‌های کرباسچی همچنین این نکته هم نامشخص است که وجود فساد و یا مشکلات اقتصادی دقیقا چه ربط و ارتباط وثیقی با قوانین مربوط به پوشش در یک دانشگاه دارد؟!

***

1_ mshrgh.ir/909835

2_ mshrgh.ir/910055

3_mshrgh.ir/843327

4_ mshrgh.ir/843327

5_ mshrgh.ir/907975

6_ http://www.irna.ir/fa/News/83095229

7_ mshrgh.ir/835554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    15 5
    ولایتی از روزی که ... های هاشمی را بیرون انداخت مغضوب نظام قرار گرفت.
    • تمشکال IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      4 0
      آقای آخوندی مزد زحمات بی شائبه خود را با توجه به کارنامه درخشان وموفقی چون (حمل و نقل ریلی و هوایی و نیزمسکن مهر )که در وزارت راه ومسکن و شهرسازی داشت ! از سوی شورای محترم شهر تهران گرفت . حالا باید ژن زیستی را رها کرد و چسبید به ژن دولتی ...
  • ناشناس IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    69 2
    به اخوندی اگر پستی واگذارشود ظلم به ملت است .
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      19 3
      حق تهراني هايي است كه قدر قاليباف رو ندونستند . خدا عاقبت تهران رو به خير كنه!!!
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    15 1
    من چه غلطی کردم چند سال پیش برای ادامه تحصیل از ایران نرفتم خاک بر سر من فکر نمی کردم امثال اینها روی کار بیان
    • امیر IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      6 13
      فکر کردی مملکت همیشه مثل دوران محمود احمدی نژاد پر از خیر و برکت .خخخخخخ
    • حمید IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      6 1
      امیرخان ، الان وضعیت مملکت از نظر اقتصادی خیلی بدتر از دو سال آخر زمان احمدی نژاد است، تازه زمان احمدی نژاد بر خلاف الان ،یک اجماع جهانی هم علیه ایران شکل گرفته بود و کشورهای زیادی با آمریکا همراهی کرده بودند، اینا را خودت خوب می دونی ، ولی تعصبات کور و پوسیده سیاسی نخواهد گذاشت که حقیقت را بیان کنی، البته شاید هم جزو ژن های خوب هستی و اوضاع هم حسابی بر وفق مرادته که وضعیت سخت معیشتی مردم را نمی بینی، البته امثال تو اینقدر پررو و وقیح هستند که خودشونو به اون راه می زنند و خرابکاری های دولت محبوبشون را انکار می کنند.
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    29 0
    شهردار جهادي مي خواهيم نه حكمروا
    • SE ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      2 0
      نه ظالم غدار، نه کاپیتالیت جرار
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    30 0
    شهردار حكمران نمي خواهيم
  • سید IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    42 2
    مردم به واقع خسته و دلزده شده اند از رؤیت قیافه و شنفتن خزعبلات اصلاح طلان تهوع آور! ای کاش برای همیشه نیست شوند.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    35 1
    اقای اخوندی که درد مردم فقیر را نمی فهمد و حاضر نشد خانه های مهر را تکمیل کند حق ندارد شهردار تهران شود
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    17 4
    خداکنه این اخوندی یه بلائی سره این تهرانیهابیاره که از زندگی کردن پشیمون بشن
    • US ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      11 2
      تهرانی ها چنین فردی خقشان است هرچه می کشیم از همین مردم تهران است
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      13 15
      دوست عزیز این هایی که اشاره میکنید تهرانی نیستند بلکه هم ولایتی های جنابعالی هستند که بعذ انقلاب به تهران حمله کردند
    • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      12 1
      تا ديگه از رو لج بازي راي ندند
  • مصطفی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    4 6
    یک جور گفتید وزیر مستعفی من یاد علی عبدالله صالح افتادم . حالا نکنه شهرداری تهران فردا به وزارت مسکن و شهر سازی حمله کنه :)))) خخخخ
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    13 1
    بزار آخوندی بیاد
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      14 1
      آره به خدا تهرانی ها حقشونه تا امثال این لیبرال مسلک براشون مدیریت کنه. تا اونا باشن دفعه دیگه گوش به دهن بی بی سی و سلبیریتی ها نباشن که به کی رای بدن
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      0 0
      اخوندی فقط به درد مدیریت یک ... عمومی در شهر تهران می خورد .
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    36 1
    پروانه خانم شما پالس منفی نده نمی خواد نگران مردم بشی اگه امثال شما خیانت نکنید و وضع رو بدترنکنید مردم همینطور که توی این چندماه مدیریت کردن بلدن بقیه اش رو هم مدیریت کنن .
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    22 0
    کمپین با توجه به ظعف عملکرد آخوندی """"اگر اعضای شورای شهر به آخوندی رای دهند مردم رای خود با اعضای شورای شهر را پس می گیرند"""" راه بیاندازیم
    • mEhd IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      5 1
      برو بابا دلت خوشه. اين ملت کلا چشم بسته و ليستي راي ميدن. باور کن هر چي شيخ اصلاحات بگه انجام ميدن
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    12 0
    (و اذا قیل لهم لا تفسدوا فى الارض قالوا انما نحن مصلحون )
  • جلال IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    3 6
    دروغ دروغ حال مردم از همتون بهم میخوره
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      2 0
      همشون كلا جميعا
  • DE ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    8 1
    داروغه و .. کرباسچی و اخوندی
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    2 3
    رئیس جمهور بعدی آخوندی..اونم با شروع مخافت هاش با روحانی..نگی نگفتی
  • حقیقت IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    2 1
    اصلاح طلب وراحت طلب وهر چی مفت خور هست غلط میکنند در امور مردم دخالت کنند انتخاب شهر دار باید بدست مردم باشه .
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    5 1
    با رايي كه مردم تهران دادند بيش از اين حقشونه اين شهردار زپرتي هم براشون زياديه
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    3 0
    چه گندی بزنه به ساخت و ساز تهران
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    4 2
    از صمیم قلب آرزومندم تا آخوندی شهردار شود تا مردم تهران نتیجه اعتماد به این جماعت را با جان و دل حس کنند
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    3 0
    اصلا در وزارت چه کرده که بخواد شهردار بشه فقط ملتو بیچاره می کند کاربلد که نیست
  • محمد IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    4 0
    اقای اخوندی دوران وزارتش چه پرونده درخشان و نکات مثبتی داشته که دوباره باید مسولیت بهش داده بشه. کی از باند بازی و چرخه هزار فامیل میخواییم خارج بشیم و افراد کاردان خارج از چرخه فامیلی رو روی کار بیاوریم
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    7 1
    اسلاحتلبان مشتی ارازل اوباشن
  • علی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    6 1
    هر چیزی لیاقت می خواهد مردم هم لیاقت همین ها را دارند خود کرده را تدبیر نیست
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    2 0
    با پولش شواری شهر میخره
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    10 1
    ملت شریف تهراااااااااااااااااااان تبریک تکرار میکنم تبریییییییک
  • مراد IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    8 1
    اين انتخاب دست پخت تهراني هاست ارزاني خودشان باد .
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    4 1
    این اصلاحطلبا دارن با حرفاشون کم کاری و اهمال خودشون رو تقصیر تحریم میندازن ضرر فرمانروایان فاسد به مراتب بیشتر از تحریم هاست
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    9 0
    در محل فاسد فقط یک فاسد می تواند دوام بیاورد
  • منطقه ای دورافتاده... IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    5 2
    تیر زهر اگینی که تهرانیها رها کردند به سوی ایران .کمانه کرده وبرمیگرده به قلب تهران (ارزانی خودتان عباس اخووووووندی)
  • آوا IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    3 2
    از این بهتر نمی شود تا مردم تهران نتیجه رای خودشان را ببیند صد سال هم نمی توانستیم به این مردم نا کارامدی این تفکر را بفهمانیم من که خیلی خوشحالم از این اتفاق
  • رضا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    3 0
    تا شهردار نشدند همه چیزا بیمه کنید که مشکلی واسه ایشون پیش نیاد.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    9 1
    مردم کوفه امام حسین(ع) را کنار زدند و خدا حجاج بن یوسف را مقدر آنان فرمود...
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    2 0
    احتمالا آخوندی رو اوردن که بهش رای ندن و نفر بعدی که اومد آدم خوبه بشه و محبوب تر باشه و ... *** همون به مرگ میگن که به تب راضی شن خلاصه امان از مکر سیاسیون کم یا بی اعتقاد به انسانیت دین و خدا و پیغمبر و معصومین که بعضی ها قبول ندارن ...
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    3 1
    بد بخت شدیم رفت
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    3 2
    بدبخت اشخاصی که به امثال این خانوم برای نمایندگی رای دادن
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    2 1
    با سلام؛ اولا که بدبخت کسی است که خدا را ندارد. ثانیا آخوندی از قبل از استعفا از وزارت راه برای شهرداری انتخاب شده بود. ثالثا آخوندی نباشه یه لیبرال دیگه چه فرقی میکنه.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    4 1
    مردم کوفه تهران حقشونه یه آدمی مثل آخوندی شهردارشون باشه
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    3 0
    تنها حضور مردم به صورت قانونی در خیابان بهشت است تا این حضرات بفهمند شورای شهر نباید شورای شر و خیمه شب بازی باشد.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    4 1
    وقتی بصورت : فله ای و گله ای به اعضا (شورای شهر) تهران رای می دهند نتیجه اش می شود کاندیداتوری : (عباس اخوندی تریلیادر ویلا نشین) . این بابا اگر عرضه داشت حداقل توی چند سال وزراتش یک کار مثبت برای مردم کرده بود . نه تنها هیچ کاری نکرد بلکه همیشه طلبکار هم است .
  • FR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    7 1
    فقط خدا نکنه تو آزمایش های الهی خداوند زلزله تهران مقدر شده باشه
  • رضا IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    3 0
    آقای آخوندی اخلاق اجتماعی و اسلامی ندارد. حتی ظاهر متناسب با شان یک وزیر و یا شهردار را هم ندارد.
  • DE ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 0
    اگر دوکار را انجام دهد یکی اینکه هرکه بامش بیش برفش بیش را اجرا کند و شهر را از کارگاه ساختمانی بیرون درآورد خوب است ولی اگر شعاری باشد یعنی واویلا
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    2 1
    از معصوم منقول است که : در آخرالزمان ادارهٔ امور مردم به دست . . . خواهد افتاد !
  • روانی NL ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 0
    هر جا بخوان مالیات بگیرن از گردن کلفتها بیشتر میگیرن یا کلا اول یه پولی میدن بعد براش کیسه میدوزن. این چطوری حساب کرده هر چی اقتصاد خراب تر مالیات بیشتر که منجر میشه به حذف کامل ضعیف ؟
  • NL ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 0
    اینا که چند دهه پیش جد و اباءشون آدمای خاصی نبودن چطوری همگی با هم پولدار شدن؟ اول اون پولارو برگردونین بعد حرص اخذ مالیات تو بدترین شرایط اقتصادی بزنید.
  • همشهری IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 0
    اگه عملکرد خوبی از خود بجا میگذاشت یه حرفی حالا می خواهد وزارتی دیگر نصیبش شود. واقعا که نکنه همان بحث نون غرض دادن است. این مردم فهیم هستند.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    0 0
    مردم تهرااااااااااااااان نمی خواید مثل زمان انتخابات ، برای امدن شهردارتان هم اهنگ امد بهار جانها رو بذارید و برقصید و برقصانید هااااااااااااااااا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس