تیم ملی کاراته

کومیته تیمی کاراته مردان کشورمان در فینال مسابقات جهانی اسپانیا با شکست تیم ملی ترکیه برای سومین بار قهرمان دنیا شد.

به گزارش مشرق، بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی کاراته از صبح روز سه شنبه هفته گذشته به میزبانی شهر مادرید و با حضور ۱۱۱۷ کاراته کا از ۱۴۰ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن «ویزینک» آغاز شده و امروز(یک شنبه) با برگزاری مسابقات کومیته تیمی به پایان رسید.

در چارچوب این دوره از رقابت‌ها تیم ملی کومیته تیمی مردان ایران موفق شد با شکست حریفان خود به فینال مسابقات جهانی راه یابد. مردان کاراته ایران موفق شدند در فینال بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی اسپانیا مردان کاراته کشورمان موفق شدند با شکست ترکیه برای سومین بار بر سکوی قهرمانی جهان بایستند.

در نخستین بازی صالح آباذری با نتیجه 2 بر صفر بازی را واگذار کرد. بهمن عسگری نیز بازی را یک بر صفر واگذار کرد اما ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی بازی را با نتیجه 2 بر صفر بنده شد. در ادامه این رقابت مهدی خدابخشی 4 بر صفر حریف خود را شکست داد و کار به تساوی کشید. سجاد گنج زاده مرد طلایی بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی به عنوان آخرین نماینده وارد تاتامی شد و با نتیجه 4 بر صفر برنده شد و باعث قهرمانی تیم ملی ایران در این رقابت‌ها شد.

 کومیته تیمی مردان کشورمان در نخستین گام  با قرعه استراحت روبرو بود. مردان کشورمان در نخستین رقابت به مصاف تیم ارمنستان رفتند و این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود کاراته‌کاهای کشورمان به پایان رسید. تیم ملی کومیته تیمی مردان کشورمان در دومین دیدار خود به مصاف سنگال رفت و این دیدار نیز با نتیجه 3 بر یک به سود شاگردان هروی به پایان رسید. ملی پوشان کومیته تیمی کشورمان در سومین دیدار به مصاف اردن رفتند. این رقابت نیز با نتیجه 3 بر یک به سود کومیته  تیمی مردان کشورمان به پایان رسید. در نیمه نهایی هم شاگردان هروی تیم ایتالیا را شکست داند و به فینال بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان راه یافتند.

شاگردان شهرام هروی سال 2104 در مسابقات جهانی آلمان و سال 2016 در مسابقات جهانی اتریش عنوان قهرمانی در بخش کومیته تیمی را از آن خود کردند و این برای سومین بار بود که هروی و شاگردانش راهی فینال مسابقات جهانی شدند و در کاراته ایران  تاریخ سازی کردند.

امروز(یک شنبه) تیم ملی کاتای مردان کشورمان با شکست تیم ملی ترکیه در رده بندی مسابقات جهانی اسپانیا موفق به کسب مدال برنز شد و برای اولین بار در تاریخ کاتای ایران مدال کسب کردند.

البته مسابقات انفرادی  نیز روز گذشته(شنبه) به پایان رسید و مردان کاراته ایران موفق شدند با کسب یک مدال طلا، یک نقره و 2 برنز به کار خود پایان دهند. در بخش بانوان نیز در مجموع کومیته تیمی، انفرادی، کاتای تیم و انفرادی تنها یک مدال توسط بهمنیار در کومیته انفرادی کسب شد و در دیگر بخش‌ها نتایجی کسب نشد. ستاره موسوی به عنوان سرمربی هدایت تیم ملی کاراته را در این رقابت‌ها برعهده داشت.

شهرام هروی نیز به عنوان سرمربی تیم ملی، شهاب سلطانی، حسین روحانی، سعید حسنی پور به عنوان مربیان تیم ملی و خواجوی نیز به عنوان مربی بدنساز مسئولیت این تیم را در این دوره از رقابت‌ها برعهده داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس