آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار مدیران سازمان عقیدتی سیاسی شرکت‌کننده در دوره بصیرت اظهار کرد: 9 و 19 دی در تاریخ انقلاب از جایگاه بلندی برخوردار بوده و نقش‌آفرین و تاثیرگذار است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس ، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار مدیران سازمان عقیدتی سیاسی شرکت‌کننده در دوره بصیرت اظهار کرد: 9 و 19 دی در تاریخ انقلاب از جایگاه بلندی برخوردار بوده و نقش‌آفرین و تاثیرگذار است.
وی خاطرنشان کرد: نهم دی مربوط به فتنه 88 بوده و در برابر فتنه‌گران افراد آگاه، با بصیرت و با ایمان برای پاسخگویی و از بین بردن فتنه قیام کردند و 9 دی را آفریدند.
این مرجع تقلید با اشاره به یوم‌الله 19 دی گفت: 19 دی در سال 56 به وقوع پیوست و این درس را داشت که در هر زمانی فتنه به وجود آید باید بیدار باشیم زیرا استکبار، صهیونیسم و دشمنان اسلام به دنبال این هستند که فتنه آفرینی کنند.
وی با اشاره به تعریف فتنه بر اساس فرمایش امیر مومنان در خطبه 50 نهج‌البلاغه بیان داشت: کسانی‌ که فتنه ایجاد می‌کنند مقداری حق و باطل را با یکدیگر مخلوط کرده و فتنه را به وجود می‌آورند.
آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: افراد بابصیرت در برابر فتنه گول نمی‌خورند و راه خود را تشخیص می‌دهند ولی افراد بی‌بصیرت فریب می‌خورند.
وی با بیان اینکه تنها رهبری می‌تواند چشم فتنه را کور و برای مردم حق و باطل را روشن کند، عنوان داشت: مردم عادی گرفتار فتنه‌ها می‌شوند و امام علی(ع) در جریان جنگ جمل فرمود این من بودم که چشم فتنه را کور کردم.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فتنه‌ای که در سال 88 به وجود آمد، هنوز برخی دنبال آن را می‌گیرند و به افرادی مانند شما نیاز است تا در برابر فتنه بتوانیم بایستیم.
وی با اشاره به جریان انتخابات گفت: مردم باید با بصیرت و بینایی در انتخابات گام بردارند تا فتنه فرصت جولان پیدا نکند.
آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه اسلام نظام سلطنت را نمی‌پسندد، گفت: بنی‌امیه، بنی عباس، سلجوقیان، غزنویان، صفویه، افشاریه، زندیه، قاجاریه و پهلوی دارای نظام سلطنتی بودند که حکومت‌هایی خلاف شرع و باطل بودند.
وی با بیان اینکه اسلام اجازه نمی‌دهد عده‌ای کاخ‌نشین لذت ببرند و مردم در فقر باشند، عنوان داشت: رهبر مسلمانان فردی است که مانند پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در کنار مردم زندگی ساده‌ای دارد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اکنون در ایران میلیون‌ها انسان عاشق جهاد و شهادت وجود دارد که این ویژگی از برکت انقلاب است.
وی با اشاره به لایحه کاپیتولاسیون گفت: این لایحه در سال 40 در مجلس به تصویب رسید و امام خمینی(ره) در 13 آبان 43 در برابر این لایحه قیام کردند و طی آن به نجف تبعید شدند.
آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: رژیم پهلوی برای سنجش میزان علاقه مردم نسبت به امام خمینی(ره)، مقاله‌ای در تاریخ 17 دی سال 56 علیه امام منتشر کرد.
وی تصریح کرد: مردم با انتشار این مقاله برای بیان اعتراض خود راهپیمایی را به راه انداختند تا حکومت بداند مردم امام خمینی(ره) را فراموش نکردند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عدالت، صداقت، دوستی و حمایت از مستضعفان هدف امام خمینی(ره) بود و مردم با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به استقبال گلوله‌ها می‌رفتند.
وی خاطرنشان کرد: مردم در انقلاب حرکتی کردند که تاریخ بار دیگر زنده شد و توانستند حکومت و نظام ولایی را رهبری کنند.
آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به حرکت انقلابی مردم بیان داشت: حرکت مردم از جنبه اخلاص الهی برخوردار بود و سبب شکل‌گیری حرکت در مصر، یمن، تونس و بحرین شد و اکنون از مرزهای کشورهای اسلامی گذشته و به جنبش وال استریت رسیده و این قدرت را به آنها بخشیده تا در برابر سلطه‌گران بایستند.
وی با خطاب قرار دادن مدیران سازمان عقیدتی و سیاسی گفت: مردم عقیده و ایمان را از شما می‌گیرند و از کار شما می‌خواهند فرهنگ انقلاب را بیاموزند بنابراین عمل و فکر شما تاثیرگذار است.
این مرجع تقلید به اهمیت وصیت‌نامه امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: وصیت‌نامه امام خمینی(ره) حاصل تجربه‌های فراوان ایشان است بنابراین لازم است این وصیت‌نامه مورد مطالعه قرار گرفته و نکات و آموزه‌های آن حفظ و نگهداری شود.
وی یادآور شد: نظام اسلامی اکنون برقرار شده و اکنون این نظام به وجود آیت‌الله خامنه‌ای پابرجاست و وظیفه ما حمایت و نگهداری از این نظام است چرا که عزت و عظمت ما از این انقلاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس