محمد ایمانی نمایه

گرانی غیر قابل تحمل نفت در آستانه زمستان، نگرانی مشترک آمریکا و اروپا پس از تحریم ترامپ علیه نفت ایران بود. آنها این نگرانی را با خبر معافیت موقت برخی خریداران نفت ایران کاهش دادند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

گرانی غیر قابل تحمل نفت در آستانه زمستان، نگرانی مشترک آمریکا و اروپا پس از تحریم ترامپ علیه نفت ایران بود.

آنها این نگرانی را با خبر معافیت موقت برخی خریداران نفت ایران کاهش دادند و با خبر  غیر واقعی راه اندازی کانال ویژه مبادلات مالی با ایران از سوی اروپا، به صفر رساندند. خبرها از کاهش ده دلاری قیمت نفت در دو هفته اخیر پس از تورم انتظاری و جهش اولیه قیمتی حکایت می کند.

این در حالی است که شوک قیمتی ناشی از تحریم خرید نفت ایران می توانست برای آمریکا و اروپا بسیار پر هزینه باشد و راه تحریم نفتی آمریکا را سد کند. اما انفعال دولت ما، موجب خاطر جمعی، وقت کشی و فریبکاری اروپا در آرام کردن بازار و مهار شوک قیمتی شد.

اروپایی ها اکنون امیدوارند زمستان را با همین آرامش بازار سپری کنند. آنها چند سال قبل، قطع صادرات گاز روسیه به اروپا را جنگ جهانی خوانده بودند.

کاش  دولت و وزارت خارجه، برای واداشتن اروپا به انجام تعهدات بر زمین مانده خود هم که بود، بالش نرم زیر سر اروپایی های بدعهد نمی گذاشتند و خاطر شان را آسوده نمی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    0 2
    شما فقط خوبی، دولت پول میده شما...
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    3 0
    موافقم ..تحلیل درستی بود.
  • DE ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    3 0
    انگلیس و امریکا در کشور ما ایران با کودتا و قتل و جرح دهها هزار ایرانی رژیم وابسته پهلوی را سر کار آوردند تا منافعشان تامین شود.و اینبار با رای اصلاح طلبچی ها کار گریزانی ها و کدخدائیون و سایر گروههای غیر انقلابی بدون خونریزی و کودتا دولتی سر کار آمد که تمام هم و غمش تامین منافع و خواسته های غربی هاست.شکر خدا هنوز کشته ندادیم.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    1 3
    احتمالا راهکار استاد ایمانی اینه که ایران خودشو تحریم کنه به این 8 تا مشتری نفت نده تا قیمت نفت بره بالا راهکار امریکا شکست بخوره!
  • مسعود IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    2 0
    1-احسنت .احسنت .جانا سخن از زبان ما ميگويي .. ما هم كه دستي به آتش نداريم متوجه شديم ولي بزرگان خير ؟؟؟؟ 2-دقت كرديد مسئول ضد تحريم ايران در اروپا فرانسه است؟ كشوري كه از زمان ناپلئون تا جنگ تحميلي و تحريمها هميشه نان به نرخ روز خورده و منافع ايران را فدا كرده . از اروپاييان و نيرنگشان بايد ترسد.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    2 1
    کار چندانی از دست دولت برنمیاد اصولا از زمان قاجاریه به این طرف حکومت های ایران فقط دنبال تضمین فروش بشکه قیر و بعد نفت بودن و هستن و به شدت وارد کننده و وابسته شدن این سیستم نفتی کارش تمامه حتی با سه تغییر حکومت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس