آب‌دزدی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست سرقت آب از فلسطینیان، موجب از بین رفتن مزارع کشاورزی در یک منطقه حاصلخیز در کرانه باختری شده است.

به گزارش مشرق، سیاست‌های آبی رژیم صهیونیستی در طول دهها سال اشغالگری و به سرقت بردن منابع آبی کشورهای همجوار و همچنین فلسطینیان، همواره مطرح بوده است.

در این راستا، یکی از اهالی کرانه باختری از آب دزدی جدید این رژیم که به نابودی کشاورزی در روستاهای این منطقه انجامیده سخن گفته است.

بیشتر بخوانید:

کشف مهمات اسرائیلی از انبارهای تروریست‌ها+فیلم

«توفیق الحج محمد» رئیس شورای روستایی روستای «فروش» در منطقه «الاغوار» در شرق شهر نابلس، به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که رژیم اشغالگر قدس، با بستن آب به روی زمین‌های کشاورزی و حفر چاههای عمیق موجب خشکسالی شدید در این روستا و روستاهای اطراف شده است.

او گفت: «تمام چشمه‌ها خشک شده و مزارعمان نیز خشکیده است. پیش از این منطقه الاغوار، سبد غذایی فلسطین و محل کاشت سبزیجات و میوه‌جات بود. آن‌ها می‌خواهند از زمین‌هایمان بیرون برویم. اما ما مقابل این اشغالگری ایستاده‌ایم.»

الحج محمد گفت که رژیم صهیونیستی خطوط آب مورد مصرف مزارع را خشکانده و برای آب‌رسانی به شهرک‌ها، اقدام به حفر چاههای عمیق کرده است. به گفته‌ی وی کشاورزان این منطقه به کشت زمستانی روی آورده‌اند.

این فرد فلسطینی در ادامه افزود: چندین قطعه زمین سبزیجات در منطقه الاغوار داشتم اما اشغالگران آب را قطع کردند و محصولاتم به کلی نابود شد و دیگر نمی‌توانم زمین‌هایم را آبیاری کنم.

الحج محمد به ابعاد دیگری از آب‌دزدی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که اشغالگران حتی آب شرب را نیز از اهالی منطقه دریغ می‌کنند. آن‌ها مانع از رسیدن تانکرهای آب به منطقه می‌شوند و به گفته‌ی الحج محمد، صهیونیست‌ها می‌خواهند مردم از تشنگی بمیرند یا از منطقه بیرون روند.

منطقه الاغوار، ۲۸درصد کرانه باختری را شامل می‌شود که رژیم صهیونیستی اقدام به شهرک‌سازی گسترده در این منطقه و تصاحب زمین‌های فلسطینیان و واگذاری آن‌ها به شهرک‌نشینان کرده است.

مسئولان فلسطینی می‌گویند که رژیم اسرائیل بر ۹۰ درصد منابع آبی کرانه باختری تسلط دارد و سالانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب سرقت می‌کند. سهم روزانه یک صهیونیست از منابع آبی فلسطین روزانه ۵۰۰ لیتر و یک فلسطینی در بهترین حالت ۲۰ لیتر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    2 0
    این یارو نتانیاهو ادعا کرده بود می تونه مشکل آب ایران را حل کنه احتمالا می خواست آب از فلسطین بدزده و به ایران بدهد
  • DE ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    0 0
    پس نگو چرا اینقدر این نتانیابو شکل آبدزدک شده . واقعا این یارو پاک روانیه بایستی همیشه با اطلاعات غلط او را به نقاشی کشی جلوی دوربین ها وادار کرد.خخخخخ
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    0 0
    دزدهای بیشرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس