تلول الصفا (2).jpg

نیروهای زمینی ارتش سوریه برای نبرد با تروریست های داعش در منطقه ناهموار « تلول الصفا» باید از بلندی ها و ارتفاعات مختلفی عبور کنند و همین مسئله خستگی بیش از اندازه نیروها را به دنبال دارد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه از تابستان امسال عملیات گسترده و وسیعی را با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری در شمال شرق استان سویداء و غرب استان دمشق علیه هسته های خاموش گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

نیروهای سوری در گام نخست عملیات موفق شدند مناطق آلوده را در شمال شرق استان سویداء از وجود عناصر مخفی گروه تروریستی داعش پاکسازی کنند اما درگیری ها در غرب استان دمشق همچنان ادامه دارد.

هموار بودن مناطق درگیری در شمال شرق استان سویداء نقش ویژه و تاثیرگذاری را در پیشروی نیروهای سوری ایفا کرد و همین مسئله سب شد تا صدها کیلومتر مربع از مناطق اشغالی در کمترین زمان ممکن بازپس گرفته شود.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، مساحت تحت اشغال تروریست های داعش در غرب استان دمشق به حدود ۲۵۰ کیلومتر مربع کاهش یافته اما درگیری ها در یک ماه گذشته در این محور قفل شده و نیروهای ارتش سوریه پیشروی و پیروزی چشمگیری را به دست نیاورده اند.

اگر چه تروریست های داعش در منطقه «تلول الصفا» در غرب استان دمشق در محاصره نیروهای سوری هستند اما این موضوع باعث نشده که آنان در این محور تسلیم شوند و همچنان مقاومت می کنند.

به گفته منابع میدانی، ناهمواری منطقه تلول الصفا و به کارگیری تاکتیک های نظامی که با بافت این منطقه تناسب ندارد باعث شده پیشروی ها به کندی صورت گیرد و به نظر می رسد راهبرد عملیاتی در غرب استان دمشق باید تغییر کند.

به گزارش مشرق، تلول الصفا یک منطقه کوهستانی ناهموار دایره ای شکل به شمار می آید و وجود ارتفاعات متعدد، بلندی ها، غارها، تونل ها و... باعث شده تروریست ها در این محور قدرت مانور بالایی داشته باشند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای زمینی ارتش سوریه برای نبرد با تروریست های داعش در منطقه ناهموار «تلول الصفا» باید از بلندی ها و ارتفاعات مختلفی عبور کنند و همین مسئله خستگی بیش از اندازه نیروها را به دنبال دارد.

این منبع میدانی افزود: نیروهای زمینی ارتش سوریه همزمان با گذشتن از مناطق صعب العبور باید حواس خود را شش دانگ جمع کنند در کمین تروریست هایی که در غارها و تونل ها پنهان شده اند گرفتار نشوند و این موضوع تمرکز آنان را به هم می ریزد.

وی با بیان این که گروهی دیگر از تک تیراندازهای داعش بر منطقه مسلط هستند، گفت: نیروهای سوری باید به گونه ای هم رفتار کنند که توسط تک تیراندازها شکار نشوند و این مسئله هم نبردها را بسیار سخت کرده و در کاهش سرعت پیشروی ها نقش اساسی دارد.

این منبع میدانی در پاسخ به این پرسش که بهترین راهبرد نظامی در منطقه تلول الصفا برای افزایش سرعت پیشروی ها چیست، گفت: در گام نخست بهترین راهکار برای خارج شدن از وضعیت فعلی استفاده از یگان های پهپادی است.

وی تصریح کرد: پهپادها می توانند تحرکات و مواضع تروریست های داعش را در منطقه ناهموار تلول الصفا در غرب استان دمشق رصد و شناسایی کنند و اطلاعات را به صورت دقیق در اختیار یگان های موشکی، توپخانه ای و بالگردها قرار دهند.

این منبع میدانی با توضیح این که نمی توان به صورت کور و غیر دقیق علیه تروریست های داعش در منطقه ناهموار حملات توپخانه ای و موشکی انجام داد، افزود: با عملیات های هدفمند توپخانه ای و موشکی فشار بر تروریست ها چند برابرمی شود و راه برای پیشروی نیروهای زمنیی باز می شود که با کمترین تلفات و خسارت به عملیات ادامه دهند.

به گزارش مشرق، تاکنون ۵۴۸ تن از عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری ها در منطقه تلول الصفا کشته و زخمی شده اند اما براساس اطلاعات به دست آمده ۳ هزار و ۵۰۰ تن از آنان در این منطقه همچنان حضور دارند.

به گفته منابع میدانی، تروریست های محاصره شده داعش در منطقه تلول الصفا درصدد هستند خود را به منطقه التنف در جنوب استان حمص برسانند تا از حمایت نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف برخوردار شوند و تجدید قوا کنند.

گزارش های میدانی نشان می دهد، شماری از عناصر تروریستی داعش موفق شده اند از محاصره نیروهای سوری در منطقه تلول الصفا خارج شوند و خود را به منطقه التنف برسانند اما تعداد دیگر ناکام ماندند اما همچنان اکثریت آنان در منطقه تلول الصفا حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    47 20
    اشتباهی که بارها دیدیم یعنی مناطقی که ارتش سوریه بسختی بازپس می گیرد بلافاصله دست به جاده سازی ها و احداث استحکامات ویژه و پایگاه ها و پاسگاه ها در نقاط مرتفع و کور کردن غارها نمی زند باعث می شه دوباره این نقاط سقوط کنه سوری ها و عراقی ها اگر دنبال امنیت پایدار می گردن باید حضور دائمی و قدرتمند حتی در نقاط سخت گذر و مرتفع داشته باشن همین مشکلو عراقی ها در حمرین و ... دارند .
    • US ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      1 6
      محیط زیست سرمایه ای است که نباید بخاطر چند تروریست داعشی از بین برود، باهاشون گفتگو کنید و به یک کشور دیگر مثل لیبی و یا ی جوری به ترکیه منتقل کنید
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    7 25
    شیمیایی
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
      2 14
      اتمی
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    16 5
    راه حل همانیست که در ارتفاعات لاذقیه خوب جواب داد استفاده از تانک های ترموباریک حالا یا منتقل کردن یا سری جدید از روس ها گرفتن ایران هم یکسری تسلیحات ترموباریک تولید می کند فرقش این تسلیحات با تسلیحات عادی اینه که پشت یک تخته سنگ متوقف نمی شن در زوایا و پشت تخته سنگ ها تا داخل غارها منتشر می شن و می سوزونن این 3500 داعشی باید به گرد کربن تبدیل بشن .
  • فانوس IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    5 0
    امریکا درصدد ایجاد منطقه و در اینده کشوری برای داعشی هاست که سوریه سالیان سال درگیر این معظل باشه
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    1 8
    خوب ارتش سوریه به منیف اشمرها و احمد قصیرها تکیه نرکده من حتی پیش بینی سقوط بشار اسد در آینده نچندان دور را می کنم چون پیکره فعلی سپاه و ارتش ما با اول انقلاب و دوره چرمان و باکری و صیاد شیرازی فرق کرده واصلا شهید پرور و احمید قصیر پرور نیست و اگر اسد بر روی جوانان استشهادی تکیه نکند بزودی سقوط خواهد کرد
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      0 11
      الان پول پارو می کنن. طلب کارم هستن.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    1 0
    ذغال خریداریم
  • IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    4 36
    ارتش سوریه مثل چیز از داعش میترسه
    • DE ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
      31 0
      اونی که عین سگ میترسه داعشه با اربابان اسرائیلیش
  • رضا AF ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    34 6
    فاطمیون متخصص جنگ های کوهستانی هستند، به کمک این شیرمردان در کنار سایر تکنیک های جنگی نفس داعش رو قطع کنید.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
    0 5
    داعشی ها هنوز هستند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس