درعا.jpg

عملیات نیروهای ارتش با پشتیبانی جنگنده ها، یگان های توپخانه و موشکی علیه هسته های خاموش محاصره شده داعش در منطقه «تلول الصفا» در غرب استان دمشق همچنان در جریان است.

به گزارش مشرق، از جنوب سوریه خبر می رسد، عملیات نیروهای ارتش با پشتیبانی جنگنده‌ها، یگان های توپخانه و موشکی علیه هسته های خاموش محاصره شده داعش در منطقه «تلول الصفا» در غرب استان دمشق همچنان در جریان است.  

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین با تروریست های داعش توانستند چند ایستگاه دفاعی را در حومه منطقه ناهموار و کوهستانی «الجروف الصخریه» در محور شمالی منطقه «تلول الصفا» به کنترل دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری ها برای پاکسازی این مناطق موفق شدند خسارت های سنگینی به تروریست ها وارد کنند و ۲۰ تن از آنان را در این محور کشته و زخمی کنند.

از حومه غربی منطقه «تلول الصفا» خبرها حاکیست، عملیات نیروهای سوری در محور شمال غرب، غرب و جنوب غرب منطقه «شیخ حسین» ادامه دارد؛ گروهی از تروریست های داعش در روزهای گذشته موفق شدند در بخش هایی از منطقه «الشیخ حسین» نفوذ کنند و عملیات برای بازپس گیری این مناطق ادامه دارد.

نیروهای سوری در حومه منطقه «ارض قاع بنات» با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شدند تعدادی از صخره ها، دره ها و غارهای را پاکسازی و تحت کنترل دربیاوردند و شماری از تک تیرندازان داعش را در این محور به هلاکت برسانند.

به گزارش مشرق، همزمان با پیشروی های زمینی در محور غربی و شمالی منطقه تلول الصفا، نیروهای متخصص یگان مهندسی دهها تله انفجاری را در مناطق ناهموار تازه آزاد شده (صخره ها، بلندی ها، کوه ها و غارها) خنثی کردند و عملیات آنان در این محورها ادامه دارد.  

جنگنده ها، بالگردها و یگان های موشکی ارتش سوریه به صورت مستمر در حال هدف قرار دادن مواضع تروریست های داعش در محور شمالی و غربی منطقه تلول الصفا هستند؛ چند پایگاه و انبار سلاح تروریست ها در این محورها منهدم شده اند.

به گزارش مشرق، چند گروه از نیروهای ارتش سوریه در محور شرقی و جنوبی منطقه «تلول الصفا» مستقر شده اند تا از فرار عناصر تروریستی داعش  ه سمت مناطق مرزی مشترک با اردن و منطقه التنف (پایگاه نیروهای آمریکایی در جنوب استان حمص و مرزهای مشترک با عراق) جلوگیری کنند.  

در حال حاضر، هسته های خاموش محاصره شده گروه تروریستی داعش در منطقه تلول الصفا در غرب استان دمشق، مساحتی در حدود ۲۶۵ کیلومتر مربع را در اشغال دارند؛ قابل ذکر است نیروهای سوری ارتباط تروریست ها را در منطقه تلول الصفا قطع و آنان را در بخش شمالی و جنوبی محاصره کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    3 8
    حمله کردها به کردستان هم جالب بودخخخخ
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    41 7
    این مناطق که پاکسازی شده بود. احتمالا بازهم دروغ گفته بودید.
  • CA ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    5 7
    آمریکا در 1969 در جنگی که بیش از 4 سال طول کشید از ویتنام شکست خورد . سال ها بعد یکی از ژنرال های بلند پایه و بازنشسته هوایی امریکا به نام جان واردن مطالعاتی را شروع کرد و حاصل آن کتاب نبرد هوایی شد. این کتاب حاوی تئوری 5 حلقه راهبردی واردن است. از آن زمان به بعد تمام جنگ هایی که به نوعی امریکا در آن شرکت دارد مثل جنگ اول خلیج فارس و جنگ حمله به عراق از این تیوری به بهترین نحو استفاده شده است. واردن می خواهد با تیوری 5 حلقه راهبردی نشان دهد چطور می شود در سریع ترین زمان ممکن و کم هزینه ترین شکل به کارگیری تسلیحات و کمترین آسیب به نیروهای ارتش خودشان ، کشور هدف را به زانو در آورند. در این نوع حمله ابتدا از طریق هوایی وارد عمل می شوند و بعد از اجرای تمام 5 حلقه از طریق زمینی هم اگر نیاز بود وارد خ.اهند شد. حلقه اول تخریب مراکز اصلی سیاسی نظامی وزارت خانه ها ، مجلس و قوای تصمیم گیری ، مراکز رادیویی و تلویزیونی نظیر صدا و سیما و حمله به زیرساخت های مخابرات و فرودگاه ها. هدف از این کار گرفتن قدرت تصمیم گیری از کشور و قطع هرگونه ارتباط حکومت با مردم در کشور مورد تجاوز است. حلقه دوم تخریب محصولات کلیدی مثل نیروگاه ها پالایشگاه ها مخازن سوخت مراکز تسلیحاتی و انبارهای گندم و دارو. هدف: توقف زیر ساخت های اقتصادی و پشتیبانی کشور مورد هدف است حلقه سوم حمله به سیستم حمل و نقل خطوط راه آهن پل ها شبکه های مخابراتی و خطوط مواسلاتی هدف : تخریب خطوط کمک رسانی و تجهیز حلقه 4 به جای تخریب شهرها و کشتار مردمی که باعث ایجاد فضای ضد جنگ و اجماع جهانی علیه جنگ می شود به انجام عملیات و جنگ ر و ا ن ی علیه مردم و نیروهای مسلح پرداخته شود. در این شیوه چون ارتباط تلویزیونی و رادیویی حکومت از قبل با مردم قطع شده است با استفاده از شبکه های ماهواره ای خود به راحتی می توانند به جنگ *** دامن می زنند. حلقه 5 تخریب مراکز راداری سایت های موشکی و پایانه های نظامی و پشتیبانی عمیات و مراکز بسیج مردمی. و بعد از تمام این موارد و گرفتن ابتکار عمل از طریق زمینی وارد عمل می شوند.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    5 25
    اینا چرا اینقدر لفتش می دن بزارن خودم و بچه ها محله هام دو روزه تمومش می کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس