روزنامه

اصلاح طلبان بارها اشغال لانه جاسوسی را اقدامی اشتباه نامیده‌اند. این جریان مدعی است که «با تسخیر سفارت آمریکا، با دست خودمان، ایران را منزوی کردیم!» و تحریم‌ها نتیجه تسخیر سفارت آمریکاست!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تحریم‌ها نتیجه گروگانگیری سفارت آمریکاست!

روزنامه ایران در مطلبی به قلم «فریدون مجلسی» نوشت:

«دولت امریکا در شرایطی تاریخ ۱۳ آبان (۴ نوامبر) را موعد اجرای کامل تحریم‌های هسته‌ای و پایان یافتن مهلت کشورهای طرف تجارت با ایران در نظر گرفته است که جمهوری اسلامی در کارنامه ۴۰ ساله خود و از همان سال‌های اولیه تحت تأثیر واقعه گروگانگیری سفارت امریکا ذیل تحریم‌های دوجانبه و بعدها چندجانبه کشورهای جامعه بین‌الملل قرار گرفت. تحریم‌هایی که ابتدا تحت تأثیر رویدادهای خاص میان ایران و کشورهای اروپایی و با حمایت امریکا تصویب می‌شد اما بعدها تحت تأثیر موضوع فعالیت‌های هسته‌ای در دولت‌های نهم و دهم به قطعنامه‌های تند شورای امنیت سازمان ملل متحد تبدیل شد».

اصلاح طلبان بارها اشغال لانه جاسوسی را اقدامی اشتباه نامیده‌اند. این جریان مدعی است که «با تسخیر سفارت آمریکا، با دست خودمان، ایران را منزوی کردیم!» و تحریم‌ها نتیجه تسخیر سفارت آمریکاست!

این در حالی است که در شکل‌گیری حادثه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، عوامل متعددی دخیل و مؤثر بودند که تقریباً همه این عوامل، متأثر از عملکرد دولت آمریکا، درقبال انقلاب اسلامی ایران بود. واقعیت این است که دولت آمریکا با وجود پیروزی انقلاب، دست از مداخله‌گری در امور ایران برنداشت. در طول ۹ ماه بین ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا ۱۳ آبان ۱۳۵۸، انواع و اقسام حرکت‌های توطئه‌آمیز درسراسر کشور، علیه انقلاب شکل گرفت؛ که به گونه‌ای آشکار، دست آمریکایی‌هادر وقوع آنها دیده می‌شد و عملاً سفارت آمریکا، به صورت یک مرکز جاسوسی، برای سازماندهی حرکت‌های تفرقه افکن و تجزیه‌طلبانه، درآمده بود. پیش از آن حضرت امام بر این مسأله واقف بودند ولذا در این مدت، در تمامی‌سخنرانی‌ها و اعلام مواضع خودشان، طلاب و دانشجویان و جوانان را به هوشیاری در برابر آمریکا و ضرورت مقابله با توطئه‌های این دولت، فرامی‌خواندند.

اطلاعاتی که سال‌ها بعد افشا شد نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی اشتباه نکرده است و سفارت‌خانه‌های آمریکا کانون‌های اصلی جاسوسی سازمان سیا در کشورهای خارجی محسوب می‌شوند. خود آمریکایی‌ها به مرکز جاسوسی بودنِ سفارتخانه‌های‌شان بارها اعتراف کرده‌اند. یکی از کارشناسان آمریکایی چندی پیش گفته بود: «اصولاً سیاست خارجی آمریکا در تمامی ابعاد اقتصادی و سیاسی و نظامی را تئوریسین‌ها و مشاوران کار کشته‌ای تعیین می‌کنند که کمتر صاحب مشاغل عمده دولتی هستند و این گونه افراد غالباً در خدمت سرویس‌های امنیتی ایالات متحده هستند و کارشناسان زبده را در تمام سفارت خانه‌های خود در جهان به کار گمارده‌ایم».

لازم به ذکر است که جاسوسخانه ای که نام سفارت داشت، رئیس جمهور بعدی _ بنی صدر _ را با اسم رمز SD LURE به خدمت گرفته بود و طراحی کودتا و آشوب می‌کرد. امام خمینی (ره) اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید.

** حسین کروبی: حتی استان‌های فقیرنشین هم شعارشان رفع حصر است!

حسین کروبی فرزند یکی از سران فتنه در مصاحبه با روزنامه همدلی گفت:

«اگر به سال ۹۶ و آمارهایی که در استان‌ها وجود داشت نگاه کنید، هر استانی که آقای روحانی ورود می‌کرد مردم آن استان شعارشان این بود که رفع حصر باید انجام شود. آقای جهانگیری به خود من گفت جالب است که به هر استانی می‌رویم حتی استان‌های فقیر نشین نیز شعارشان رفع حصر بود اما متاسفانه آقای روحانی متناسب با آنچه گفت و انتظار می‌رفت، عمل نکرد».

گفتنی است چندی پیش «عبدالله نوری» وزیر کشور دولت اصلاحات گفته بود: «برای مردمی که نان شب ندارند، دغدغه‌هایی حتی مانند رفع حصر کمتر مطرح است، هیچ کس انتظار ندارد کسی که چند جوان بیکار در خانه دارد، اولویت اولش رفع حصر باشد».

«عبدالله رمضان‌زاده» سخنگوی دولت اصلاحات نیز چندی پیش گفته بود: «اگر از هزار خانواده اولویت‌هایش را بپرسیم، قطعاً بین رفع حصر و رفع بی‌کاری به رفع مشکل بی‌کاری تأکید می‌کند».

«محمد عطریانفر» از فعالین اصلاح طلب نیز چندی پیش گفته بود: «موضوع حصر در مقابل مشکلات کشور اصلاً مسأله مهمی نیست».

بر طبق نظرسنجی مرکز دولتی ایسپا-اسفند ۹۶- ۶۹ درصد شرکت کنندگان، بهبود وضعیت اقتصادی و فضای کسب و کار را خواستار شده و پاسخ ۷۴.۸ درصد از شرکت کنندگان به این پرسش که آیا از شرایط اقتصادی رضایت دارید، منفی بوده است.

در نظرسنجی فوق، ۹، ۷ درصد آزادی بیان و ۲، ۳ درصد رفع حصر را خواسته اصلی شرکت‌کنندگان در تجمعات دی ماه ۹۶ اعلام کردند.

لازم به ذکر است که هیچ گاه «نیمه پنهان» حفاظت قانونی از میرحسین موسوی و مهدی کروبی به صورت جدی بیان نشده و این منجر به مظلوم نمایی خلاف واقع شده است. چندی پیش قسمتی از ناگفته‌های حفاظت قانونی از سران فتنه توسط رسانه‌ها منتشر شد. برای نمونه در بخشی از آن آمده بود: «مهدی کروبی مرتباً به استخر انقلاب می‌رفت، به گونه‌ای که در برخی هفته‌ها تا سه نوبت استخر برای حضور او قرق می‌شد. ماموران امنیتی کروبی را برای سفر به هر نقطه از ایران آزاد گذاشته بودند. کاشان، قم، کرج، چند سفر شمال تنها بخشی از سفرهای مهدی کروبی و محافظانش بود».

شرایط برای میرحسین موسوی نیز همانند کروبی بوده است.

** اختیارات دولت کمتر از ۲۰ درصد است!

«محسن صفایی فراهانی» از محکومین فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:

«قوه مجریه در کشور کمتر از ۲۰ درصد اختیارات دارد و بدیهی است که در همین حد می‌توان از او انتظار داشت».

برخلاف این ادعای مضحک که بارها از سوی اصلاح طلبان مطرح شده است، نزدیک به ۸۰ درصد بودجه کل کشور مستقیماً در اختیار دولت است و در قبض و بسط ۲۰ درصد دیگر نیز نقش مؤثر دارد.

هدف اصلی طیف اصلاح طلب از تکرار ادعای اختیارات محدود دولت، کوچک نمایی مطالبات مردم و تشویق دولت به شانه خالی کردن از مسئولیت است.

اگر اختیارات دولت کمتر از ۲۰ درصد است، پس چرا اصلاح طلبان در آستانه انتخابات‌های ریاست جمهوری، خود را به آب و آتش زده و با وعده و وعیدهای فراوان و رقیب هراسی و هراس افکنی در افکار عمومی به هر قیمت در پی تصاحب کرسی ریاست جمهوری هستند؟!

و اگر اختیارات دولت کمتر از ۲۰ درصد است، چرا اصلاح طلبان برای سهم خواهی از دولت و تصاحب کرسی‌های کابینه، به رقابت سهمگین با یکدیگر پرداخته و صراحتاً اعلام می‌کنند که باید سهممان را از دولت بگیریم؟!

** جهانگیری باید با استعفا برای ۱۴۰۰ آماده شود

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:

«جریان اصلاحات در پیروزی آقای روحانی بسیار تأثیر داشت، چراکه جریان اصلاحات رأی مردم را همراه خود داشت و آقای روحانی که با تفکر اعتدالی توانست در دولت دوازدهم هم بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند. پس از حدود چند ماهی از پیروزی آقای روحانی در انتخابات، موج جدیدی از اخبار به گوش‌ها رسید که اختلافات بالا گرفته است. برخی معتقدند حال که آقای روحانی از اصلاح‌طلبان فاصله گرفته است باید جهانگیری از دولت استعفا دهد و به آینده سیاسی خود بیندیشد و خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده کند».

اصلاح طلبان پیش از این بارها اعلام کرده بودند که دولت برای این جناح سیاسی، یک رحم اجاره‌ای بیش نیست. حال این طیف با دنبال کردن سناریوی «فرار از مسئولیت» در پی واگذاری مشکلات به روحانی و مهیا شدن برای انتخابات ۱۴۰۰ است.

اصلاح طلبان بارها ثابت کرده‌اند که هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند. تشویق دولت به دلخوشی به برجام، تشکیل کمیته و کارگروه برای رفع حصر و بی توجهی به مشکلات معیشتی مردم از سوی این طیف موجب شده است تا علاوه بر ناکارآمدی اقتصادی در مدیریت اجرایی، بسیاری از وعده‌ها بر زمین مانده و مسائل حاشیه‌ای دستِ چندم، مطالبات اصلی مردم را به حاشیه ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • محمد IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    46 4
    بخدا اولویت صدم ماهم رفع حصرنیست
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      23 3
      چرا..اولویت اول من رفع حصره....البته از آخر..
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      29 3
      ولی من با رفع حصر موافقم . اعدامشون کنید تا حصر نباشند.
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      4 1
      امثال خودشان در شورای امنیت کشور تصمیم به حصر این ابلهان گرفتند تا از آنها قهرمان بسازنند ولی به قول ـآذری ها از گوسفند صغیر(بی مادر) قوچ بیرون نمی اید شما از این مثل بخوان تا آخر ماجرا را
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
      4 1
      با این شرایطی که آقایون در حصر دارن،ایکاش من هم در حصر بودم...هر کاری میخواستم میکردم و هیچکس از من انتظار کاری نداشت و کلی اونور آبی ها و ایادیشون اینطرف، واسم سینه چاک میکردن...تازه بعضی از مر...ع هم به عیادتم میاومدن..
  • DE ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    33 1
    مردمی هم که رفتن اربعین ، دغدغه حصر داشتن ! خخخ
  • محمد IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    25 2
    سلام . اصلاح طلب ها آدام به یاد این مصرع می اندازه ( اگردرد یکی بود چه می شد )اصلاح طلب دردشان تنها رفع حصر نیست درد آنها دودستی تسلیم کردن کشور به غربی ها بویژه َمریکا است مشکل این است بیچاره ها فکر می کنند اگر آمریکاه مجدداً به ایران سطره پیدا کنند اصلاح طلب به کشور حکومت میکنند بس زهی باطل
  • بافقی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    21 2
    حسین کروبی تو غلط کردی که این حرف رو می زنی .خودت ...ی یا مردم رو مثه خودت نفهم حساب کردی .روحانی راست گفت بیسوادی .اصلا این سران مزدور فتنه عددی نیستند که مردم خواستار رفع حصرشون باشند
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      2 18
      بابا باسواد!!!!! خونسرد باش، نکشیمون یهویی.....
  • مهماندار هواپیما IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    21 2
    حسین کروبی یادت میاد زمان جنگ مادرت از انگلیس رویز رویس وارد کرد
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    18 2
    حسین کروبی رو بفرستید الیگودرز کار زمینهای حاج خانم رو پیگیری کنه
    • BE ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      13 1
      این کروبی بنده خدا نا نداشت ..... چطوری میخواست بشه رئیس جمهور ؟
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
      1 1
      با کپسول اکسیژن
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
      2 1
      تو چهار نفر پنجم شد....حتی از آرا باطله کمتر....
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    9 22
    تا زمانی که سفارت آمریکا اشغال نشده بود همه دنیا در حال تمجید از انقلاب ایران و حتی نوع رفتار مردم در جریان تظاهراتها بود که به زعم آنها به دور از خشونت و بسیار متمدنانه بود، اما با گروگانگیری اعضای سفارت آمریکا کاملا ورق برگشت و مشکلات شروع شد.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      20 3
      فقط می توان گفت شما اصلاح طلبان تهوع آورید. والسلام
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      19 6
      اگر سفارت تسخیر نمیشد .... چپ ها و باقیمانده های رژیم با کمک آمریکا انقلاب را سرنگون می کردنند.... همین کاری که اصلاحطلبان و براندازان می خوان انجام بدن ولی نمیشه
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      11 2
      اتفاقا از اسناد بیشماری که سفارت آمریکا به دست آمد که با دستگاه کاغذ خرد کن ریز ریز شده بود و با زحمت زیاد توسط دانشجویان پیرو خط امام مجددا بازیابی شد، معلوم شد که اگر فقط شش ماه تسخیر لانه جاسوسی به تاخیر افتاده بود و کمکهای سفارت آمریکا به تجزیه طلبان ایرانی ادامه یافته بود قطعا الان ایرانی روی نقشه های سیاسی دنیا وجود نداشت که شما بخواهید برایش نگران باشید یا نباشید!
    • IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
      1 2
      غرب گرا این همه بی هویتی و خود باختگی به امریکا و دنیا نامیدن اون شما رو متلاشی کرده امریکا بود که عراق رو علیه ایران شوراند
    • US ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
      2 2
      یک کلمه هم از مادر عروس. وقتی که دانشگاهها مدرک را میفروشند ما را گیر هم چون کار شناسانی می اندازند که انسان باید ده دفعه بالا بیاورد تا حالش خوب شود
  • BE ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    12 2
    رفع حصر یعنی اعدام
  • BE ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    13 3
    موسوی هم که چیز پیچ شد بنده خدا
  • FR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    11 2
    اینا هنوز فکر میکنند آدمند ؟ چه در حصر چه بیرون دوزار نمی ارزید بابا بی خیال شوید دستتون تکراری روشده
  • RO ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    9 2
    افرادی که ریش ندارند درعامه مردم به انها میگویند کوسه:اقای حسین کروبی باتوجه به این ضرب المثل که میگه:هرکه به فکرخویش است کوسه به فکر ریش است.عزیز دل برادر مردم وعلی الخصوص روستاییان عزیز دغدغه انها معاش وتنگنای اقتصادی است خیلی هانمیدانند حصرورفع حصر را وفقط شما وپدرتان میدانید حال حصرباشه بهتره میخوای بیادبیرون دوباره جوانهای صادق وساده را به کشتن بده
  • FR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    6 2
    سفارت را که اشغال نمیکردند جنگ راهم ادامه نمیدادند با کیک وکلید آمریکا هم آشتی کنون میگرفتند وفقط یک ملت منتظر بودند برخی از شماها از گوشه کنار روستاها وحاشیه شهرها به قدرت برسید ومثلا از تو یک اتاق اجاره ای اکنون در قصرها ی ولنجک ونیاوران و....زندگی کنید!
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    15 2
    ولد الفتنه کروبی حالا شده مصداق واقعی پسر کو ندارد نشان از پدر
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    8 2
    در پاسخ به حسین کروبی میگویم که: همین قدر که پدرت آزادانه در منزل خودش زندگی میکند و برخورد قهر آمیزی در خور عمل ایشان صورت نپذیرفت ، باید سپاس گزار باشید .
  • محمد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    8 1
    اولویت اول من لعن ونفرین بر فتنه گران وحامیان انان در هر مقام ولباس ..مردم نان ندارن بخورن کسی برای سران طاغی وظالم فتنه ارزشی قائل نیست .خدا شرشان را بزودی از سر ملت کم کند با بچه هاشون
  • مرکزی IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    7 1
    میگن محبوبیت عمومی یک فرد را باید از یه جائی فهمید این بابا کروبی که کل آراش اندازه آرای باطله هم نبوده یعنی اینقدر مردم بهش فکر میکنن که نگو و نپرس ادعای چی داره خودتون دچار حماقت آگاهانه شدید چرا مردم احمق فرض کردید اینقدر دایره معیشت مردم رو تنگ کردند دوستان شما در دولت که مردم با زحمت دارند آبروداری میکنند جچالت بکشید
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    5 1
    نظام باید کروبی و موسوی رو همان سال اول از ایران اخراج می کرد مگر بنی صدر در کانادا و غرب نیست جای تعجبه این قدر آماتور عمل می کنیم!!!!!!!
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    1 1
    در پاسخ به حسین کروبی میگویم که: همین قدر که پدرت آزادانه در منزل خودش زندگی میکند و برخورد قهر آمیزی در خور عمل ایشان صورت نپذیرفت ، باید سپاس گزار باشید .
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    1 1
    بالاخره روزی فرا میرسه که همه اینها آخرش رسوا میشن و دوست و دشمن حال و روز کسانی که این نظام و انقلاب و خون شهدا و مجاهدتهای همه ایثارگران را ملعبه جاه طلبی و هوای نفس خود کردند، در همین دنیا هم خواهند دید.
  • اگرشهامت دارید نظر من را بگذارید. IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    1 1
    شما همه نظردهندگان ،با این عبارات واصطلاحات رکیک وکثیف وزشت خود وبا دامن زدن به مسایل پوچ سیاسی وبرای دیگران خودرا گناه کار و"خسرالدنیا والاخره "میکنید. سرکارتان با خدا وپیامبر باد. خدا سزای اعمالتان را درهمین زمان داده است ولی شما "صمم بکمم عمیم فهم لایرجعون هستید "با فساد،تورم،گرانی ودرافتادن با دیوانه ای مثل ترامپ سزای شما راداده است ولی خودتان حالی تان نیست.
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    2 1
    فرزند ان خلف شیخ مهدی ،دغدغه مردم ساخت وساز در زمین فاقد سند در اقدسیه است .چه کسی درزمان کرباسچی در بهترین نقطه انجا ساختن .......بهتر است هم حقایق خاندان خود را بگویید
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    2 1
    حسین کروبی از روی شکم سیری هزیان می گوید شنیدی که می گویند شتر در خواببیند پنبه دانه یکی لب لب خورد یکی دانه به دانه حکایت اینهاست اینقدر به فکر رفع حصر هستند که فکر کردند مردم هم دنبال رفع حصر هستند نمی دانند تنها چیزی که حتی از ذهن مردم خطور نمی کند همین رفع حصر فتنه گران وطن فروش است
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    1 1
    اعدام حقشونه نه فقط حصر خونگي. فتنه گراي بيشرف دارن خوش ميگذرونن كه اينقدرپرروهم هستن
  • حقیقت IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    0 0
    مسائل ونا گفته هایی در باره همین خائن هست که نمیشه گفت اگر هم بگویم منتشر نمیشه کروبی در بنیاد بسیار جنایت کرد در ضمن بروید در الیگودرز گذشته کروبی رو تحقیق کنید
  • احمد رضایی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    0 0
    ,واقعا . مثل اینکه ایشون در جایی غیر استانهای مثلا مشکل دار زندگی میکنن خب از روزیکه این اقایون در حصر قرار گرفته اند .برای ما چه مشکلی حل شده قبل ویا بعد ان . اقایون از خودتون مایه بگذارید .دیگران را نردبان صعود خودتان قرار ندهید . بی شرمی هم اندازه دارد !!!!!!!!!!
  • مهدی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    0 0
    یه سری های قبول دارن سفارت امریکا لانه جاسوسی بود اما بازم میگن ما نباید امریکا رو ناراحت میکردیم چون امریکا از دست ما ناراحت شد از اون موقع داره ما رو تحریم میکنه ما باید دوباره سفارت و روابط خودمون رو با امریکا برقرار کنیم تا تحریم ها تموم بشه در مورد اقای کروبی به نظر من آقای کروبی اشتباه بزرگی کرد که با اقای موسوی همراه شد ولی خودش به تنهایی ارزش لعن و نفرین هم نداره چون ادم کوچیکیه
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    0 0
    مشکلات ایران داخلی است و آمریکا نهایت 20 30 درصد میتواند آزار بدهد باید مدیران کارکن و پرتلاش جایگزین تیم دولتی ها و غیردولتی ها شوند. ایرانی ها اگر همت کنند آمریکا واقعا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • فانی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    1 0
    حسین کروبی: حتی استان‌های فقیرنشین هم شعارشان رفع حصر است! کاملا صحیح است . چون مردم فقیر می گفتند این خائنین را اعدام کنید . چون خیانت آنها باعث تورم و گرانی شده و فقر ما دو چندان شده .
  • DE ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    1 0
    حسین کروبی: حتی استان‌های فقیرنشین هم شعارشان رفع حصیر است!همه فرش و قالی و گلیم میخواهند. حصیر دیگه دِمُدِه و قدیمی شده.حتی حصیر باف ها هم دیگه حاضر نیستند دست به حصیر بزنن.
  • علیرضا نیکرو IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    اصلاح طلبان وقتی می بینند در جمهوری اسلامی قدرتی ندارن خوب انتخابات را تحریم کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس