کد خبر 907783
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
مجتبی ذوالنور نمایه

نماینده مردم قم در مجلس آخرین وضعیت طرح شفافیت آراء و فعالیت نمایندگان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آراء و فعالیت نمایندگان اظهار داشت: این طرح به ۱۹۶ امضا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح از هیئت رئیسه مجلس به معاونت قوانین ارجاع شده و در حال بررسی در این معاونت است، ادامه داد: طرح شفافیت آراء و فعالیت نمایندگان پس از بررسی در معاونت قوانین مجلس، در نوبت بررسی در صحن علنی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

موافقت 97 درصدی مردم با شفافیت آراء نمایندگان

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره نظر معاونت قوانین مجلس نسبت به این طرح، اظهار داشت: ما در این زمینه پیگیری‌هایی را انجام دادیم و تاکید معاونت قوانین مجلس هم این است که طرح شفافیت آراء و فعالیت نمایندگان هیچ منافاتی با آیین‌نامه داخلی مجلس و همچنین قوانین بالادستی ندارد.

ذوالنور با اشاره به اینکه متاسفانه چندی پیش صرفا ۵۹ نفر از وکلای ملت با فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان موافقت کردند، گفت: ما در حال انجام رایزنی‌هایی با نمایندگان هستیم تا این بار به امضاهای خود پایبند باشند و این طرح حائز اهمیت در مجلس رأی بیاورد.

نماینده مردم قم درباره ضرورت تصویب این طرح، بیان کرد: با تصویب طرح شفافیت آراء و فعالیت نمایندگان، سامانه جامعی تهیه و به صورت آنلاین آرا و فعالیت نمایندگان در آن ثبت می‌شود و مردم می‌توانند از میزان فعالیت نمایندگان خود در مجلس آگاه شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس