کد خبر 907548
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
محاسبه قیمت ارز و دلار

بررسی عملکرد بازار ثانویه ارزی نشان می‌دهد طی یک روز میزان خریدا ارز حاصل از صادرات توسط واردکنندگان با افت ۶۱ میلیون یورویی مواجه شده است.

به گزارش مشرق، بازار ثانویه ارزی از نیمه مرداد ماه سال جاری در شکل جدید خود اغاز به کار کرده است و بر این اساس کلیه صادرکنندگان باید 90 درصد ارز حاصل از صادرات را خود را به کشور بازگرداند. ارز مورد نیاز کالاهای وارداتی گروه 2و 3 نیز از طریق ارز حاصل از صادرات که در اختیار صرافان قرار میگیرد تامین می‌گردد. تا کنون حدود 4.7 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما تزریق شده و 4.1 میلیارد یورو نیز در اختیار واردکنندگان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بررسی معافیت کشورها از تحریم‌های نفت ایران

آیا سلطه دلار در بازار جهانی به پایان می‌رسد؟

اما بر اساس گزارش عملکرد سامانه نیما، در روز 9 آبان ماه حدود 36 میلیون یورو ارز حاصل از صادرات از واردکنندگان خریداری شده است که این میزان نسبت به فروش ارز صادراتی در روز قبل با افت 61 میلیون یورویی مواجه شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    15 0
    ما در زمان جنگ روزی 800 هزار بشکه نفت آنهم به هشت دلار می فروختیم اما هیچگاه به قول نخست وزیر وقت دلار یک تومن گران نشده - هر روز هم تهران و کشتی های نفت کش مورد هدف قرار می گرفتند قیمت هر موشک 2 میلیون دلار می خریدیم - اما الان روزانه 1 میلیون بشکه محصول پتروشیمی صادر می کنیم مسئولین چه بر سر ایران دارند می آرن
    • احمد IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
      10 0
      اون موقع مصرف هم به اندازه الانش نبود، البته آقایون و آقازاده هاشون هم بیشتر مراعات می کردن. فقط مصرف بیزین حداقل بیست برابر شده. هزینه واردات آیفون رو نمیدونم چقدره، ولی از خرج یه سال اون موقع تهران بیشتره. تازه واردات ماشین و لباس مارکدار و آدامس و شکلات خارجی و نوشیدنی نیروزا هزار جور مزخرف دیگه هم هست.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    5 0
    برای اینکه با پول نفت، بجز کالاهای اساسی چرت و پرت و سایر مختلفات هم وارد میکنیم! مشکل دوم رو باید در پیمانکارانی که برای دولت کار می کنند و صداقت شان در اظهارنامه های مالیاتی، مناقصات، قراردادها، توجیه هزینه ها و فاکتورسازی ها جستجو کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس