کد خبر 907463
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
ترامپ

گوشی آیفون رئیس جمهور آمریکا که برای برقراری ارتباط با دوستان قدیمی و همکاران تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت توسط جاسوسان چینی و روس برای دریافت اطلاعاتی در مورد سیاست ترامپ مورد شنود قرار گرفت.

به گزارش مشرق، نشریه نیویورک تایمز اخیرا با انتشار خبری در مورد شنود مکالمات تلفنی رئیس جمهور آمریکا توسط چین و روسیه چالش جدیدی را برای ترامپ مطرح کرد.

براساس این خبر، گوشی آیفون رئیس جمهور آمریکا که برای برقراری ارتباط با دوستان قدیمی و همکاران تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت توسط جاسوسان چینی و روس برای دریافت اطلاعاتی در مورد سیاست و طرز فکر ترامپ مورد شنود قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

واکنش ترامپ به خبر شنود مکالمات تلفنی

به نوشته نیویورک تایمز ترامپ با وجود هشدارهای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر توقف استفاده از خطوط نا ایمن، دارای دو گوشی آیفون دیگر یکی برای انتشار توییت‌ها و دیگری برای ارتباطات شخصی نیز است. دو گوشی نخست توسط آژانس امنیت ملی آمریکا دارای محافظت‌های امنیتی هستند.

نیویورک تایمز ادعا کرده که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند چین تماس‌های خصوصی رئیس جمهور را شنود می‌کند. آن‌ها گفتند اگرچه از نظر فیزیکی گوشی در اختیار چین نبوده، اما آن ها توانستند از طریق ردگیری تماس‌های نا ایمن در شبکه تلفن همراه و نیز افرادی که با ترامپ در ارتباطند از وی جاسوسی کنند.

کارشناسان امنیتی بر این باورند که شنود مکالمات تلفنی ترامپ برای چین میسر و حتی راحت است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا به این روزنامه گفتند که به منظور آگاهی از اقدامات و سیاست‌های ترامپ در زمینه جنگ تجاری دو کشور، اقدام به شنود مکالمات تلفنی وی نمودند. رئیس جمهور آمریکا در حالی اغلب از تلفن شخصی برای ارتباط با مخاطبانش استفاده می‌کند که کاخ سفید دارای یک خط تلفن امن است و تنها محل امنی است که امکان ردگیری ارتباطات در آن وجود ندارد.

 ترامپ پس از انتشار آن خبر طی توییتی این ادعا را رد کرده و گفت که اغلب از تلفن امن استفاده می‌کند و در موراد نادری به مکالمه با موبایل خود می‌پردازد.

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشته بود، چین به دوستی ترامپ با استیو وین مالک استراحتگاهی در ماکائو و استفن شوارتزمن رئیس گروه بلک استون علاقه خاصی دارد. زیرا هر دو این افراد از تاجرانی هستند که با پکن ارتباطات عمیقا دوستانه‌ای دارند و چین قادر است از طریق تاثیر بر تفکرات تجاری آن‌ها بر موضوعات تجاری با آمریکا تاثیرگذار باشد.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت که روسیه نیز برای شنود مکالمات تلفنی حفاظت نشده ترامپ تلاش می‌کند. هرچند اقداماتش مشابه عملیات چین نیست.

بنا بر برنامه‌های امنیتی، ترامپ باید هر ۳۰ روز گوشی آیفون دولتی خود را عوض کند، اما اغلب از انجام این کار خودداری می‌کند. این در حالی است که او در دوران انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به کرات هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود را به دلیل استفاده از ایمیل شخصی در دوران وزارتش در دولت اوباما مورد حمله قرار داد. تا جایی که این موضوع به یکی از شعارهای طرفداران وی تبدیل شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین با رد این ادعای مقامات اطلاعاتی آمریکا، در پاسخی طنزآمیز به آنان پیشنهاد داد اگر واقعا نگران امنیت گوشی‌های اپل خود هستند می‌توانند از گوشی‌های هوآوی ساخت چین استفاده کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز این ادعا را نمایشی پوچ و بی معنا خواند.

ترامپ که همواره از پذیرش محدودیت‌های امنیتی ریاست جمهوری در زمینه ارتباطات خودداری کرده اکنون با مساله شنود مکالمات تلفنی خود مواجه شده است.

پایگاه اینترنتی تک کرانچ ضمن اشاره به بی احتیاطی‌های ترامپ در این مورد و جا گذاشتن گوشی در زمین گلف، به کنایه نوشت لازم نیست روسیه و چین برای شنود مکالمات تلفنی ترامپ زحمت خاصی بکشند فقط باید شانس خود را با رفتن به کنار زمین گلف بیازمایند.

تک کرانچ در پایان نوشت این کسی است که ما کد چمدان هسته‌ای را به وی سپرده‎ایم!

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس