کد خبر 907400
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱
خبر ویژه

سیاسی‌کاری، ظاهرسازی و ناکارآمدی شورای شهر تهران، انتقاد نشریات مدعی اصلاح‌طلبی را موجب شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

احمد حکیمی‌پور عضو شورای شهر اول (منحله) تهران با اشاره به لیست عجیب و غریب ۳۰ نفره نامزدهای شهرداری، به روزنامه آرمان گفت: کاش شورای شهر چنین کاری را نمی‌کرد.


برخی از افراد در این لیست هستند که حتی خود آن فرد خبر ندارد که در لیست جای گرفته است! چنین کاری خوب نیست، زیرا فرد مطلع نبوده که می‌تواند گزینه شهرداری باشد. ممکن است سؤال هم نشده باشد که آمادگی چنین مسئولیتی دارد یا خیر؟ به نظر فقط اسامی مطرح شده‌اند و ضابطه این کار مشخص نیست.


این روزنامه همچنین از قول غلامعلی رجایی نوشت: مطرح کردن برخی نام‌ها شوخی بود(!)


روزنامه اعتماد نیز در همین زمینه نوشت: اخیراً فهرست ۳۰ نفره شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار بعدی پایتخت منتشر شده است؛ فهرستی که بلافاصله با واکنش جدی از سوی افکار عمومی روبه‌رو شد.


به نظر می‌رسد از قضا آنچه در جریان انتخاب شهرداری اصلاح‌طلب برای اداره پایتخت توسط اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است، همین رویکرد اصلاح‌طلبانه است.


نکته دیگر در این فهرست مطرح شدن نام افرادی است که فاقد وجاهت لازم برای مدیریت پایتخت هستند اما به صرف سابقه‌ای هر چند اندک در بدنه مدیریتی شهرداری، حالا خود را محق دانسته و پیشگام شده‌اند. همه می‌دانیم آنچه ممکن است منجر به انتخاب سومین شهردار پایتخت توسط شورای شهر شود، تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان بوده است. با این همه اما در کمال تعجب می‌بینیم که در همین فهرست ۳۰ نفره نیز نام برخی مدیران بازنشسته دیده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    7 1
    به جای بخشدار و فرماندار و .... باید مردم شهردارها رو انتخاب کنند البته شهردار با اختیارات همان فرماندار و بخشدار. همه کاره ی هر شهر باید شهردار باشد البته شهرداری که برای حداکثر 3 سال انتخاب شود و همچنین ساز و کارهای شفافیت و پاسخگویی نیز وجود داشته باشد.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    1 0
    به نظر من شورای شهر یک نهاد اضافی وخرج اور است شهردار راهم رئیس جمهور انتخاب کند برای چهار سال ولی فکر می کنم مثل اقای قالیباف شهردار پر توان وانرزی نخواهیم داشت
  • دیدگا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    0 0
    در طول این مدت کوتاه، چند شهردار و سرپرست عوض شده و هنوز کماکان در گیرودار انتخاب شهردار برای پایتخت این کشوریم! این هم نتیجه تًکرار حماقت! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس