بازگشت زائران

یک روز پس از اربعین حسینی تردد در مرز شلمچه با سهولت در حال انجام است و زائران پس از رسیدن به این مرز به‌سرعت راهی دیار خود می‌شوند.

به گزارش مشرق، یک روز پس از اربعین حسینی مرز شلمچه شاهد موج بازگشت زائران از زیارت اربعین است. عمده زائران پس از ورود به این مرز با سرعت دروازه‌ها و محوطه پایانه مرزی را طی کرده و سوار بر اتوبوس و خودروها می‌شوند.

در محوطه پایانه مرزی درجایی که موکب‌های آستان قدس رضوی، مدافعان حرم، نیروی انتظامی، ستاد اجرای فرمان حضرت امام و موکب "زبیدی" قرارگرفته است کاروان‌هایی دیده می‌شود که عمدتاً ایرانی بوده و برای مدتی کوتاه در محوطه توقف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

روایت کشیش آمریکایی از امام حسین (ع) در انجیل

نظم نوین جهانی زیر پرچم سالار شهیدان +عکس

جاروزدن حرم امام حسین توسط فرمانده کل حشدالشعبی!+فیلم

ازدحام شدید زائران اربعین در مرز مهران

بیشتر مواکبی که در مسیر شلمچه مستقر بودند نیز تعطیل شدند، چند موکب در مسیر بازگشت زائران قرار داده‌شده‌اند که تقریباً در هر ساعت از شبانه‌روز چیزی برای خوردن دارند.

مسئولان بهداشت نیز در دروازه پایانه مرزی مستقر هستند و از زائران سؤالاتی در خصوص شرایط جسمانی‌شان می‌پرسند. به گفته خودشان چنانچه فردی شرایط جسمانی مشکوکی داشت توصیه‌های لازم به وی ارائه می‌شود و در صورت نیاز نیز به درمانگاه منتقل می‌شود.

شوق زائران برای بازگشت و رسیدن به شهر و دیارشان سبب شده شلوغی‌های مرز شلمچه تا حد زیادی کاسته شود و تردد زائران با سهولت و روانی در حال انجام باشد.

با توجه به اینکه مرز شلمچه تنها نقطه مرزی است که اتباع خارجی امکان عزیمت به عراق را از کشورمان دارند، بازگشت این اتباع نیز فقط از طریق همین مرز ممکن است.

هرچند تاکنون تعدادی از اتباع خارجی بازگشته‌اند اما انتظار می‌رود که در ۲ روز آینده تراکم زائران تبعه خارجی بین جمعیت برگشتی در مرز شلمچه افزایش پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس