مجید انصاری پیرسرایی

متهم ردیف پنجم پرونده صرافی‌های متخلف با اشاره به اینکه بانک مرکزی از ارائه دستورالعمل برای فروش ارز مداخله‌ای اجتناب می‌کرده است گفت: اگر به دلال‌ها ارز نمی‌فروختیم به صرافی‌هایمان حمله می‌کردند.

به گزارش مشرق، مجید انصاری پیرسرایی متهم ردیف چهارم پرونده ۵ صرافی متهم به اختلال در نظام اقتصادی کشور که صبح امروز در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد در دفاعیات خود با اشاره به تغییر قیمت اعلامی ارز توسط بانک مرکزی گفت: این تغییرات قیمت باعث می‌شد که ارز را سریع در بازار بفروشیم که ضرر نکنیم.  بانک مرکزی هر روز لیست فروش ما را می‌گرفت و اگر اشکالی در کار ما بود باید مانند یک صنف عمل می‌کرد و نمی‌گذاشت که کار به جاهای باریک بکشد.

بیشتر بخوانید:

اجاره کارت ملی با ۳۰هزار تومان

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه اول سال ۹۶، بازرسان بانک مرکزی اظهار می‌کردند که می‌توانیم تا بیش از ۱۰ هزار دلار هم به مشتریان بفروشیم، افزود: بعد از آن سهمیه صرافی‌ها پایین آمد و بیش از ۵۰ هزار دلار در هر نوبت به ما نمی‌دادند.

در ادامه وکیل متهم با اشاره به اینکه موکلش مجاز بوده در هر نوبت تا یک میلیون دلار از بانک بگیرد افزود: اما چون قادر به فروش نبوده بیشترین مبلغ دریافتی‌اش ۲۰۰ هزار دلار است که بلافاصله نیز آن را می‌فروخته.

وی با اشاره به اینکه موکلش کسبه جزء بوده و برای جلوگیری از ضرر باید ارز خود را سریع می‌فروخته است افزود: سابقه داشته که بانک مرکزی قیمت را در یک روز ۱۰ هزار تومان کاهش داده و موکل مجبور بوده به هر کس که از در داخل می‌شود ارز بفروشد تا ضرر نکند.

وکیل متهم سپس به عدم امکان شناسایی ۱۰۲۸ خریدار ارز توسط موکلش اشاره کرد و گفت: این در حالی بوده که بانک مرکزی هم سامانه متمرکزی برای این کار نداشته است.

نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات وکیل متهم با اشاره به اینکه این ۱۰۲۸ نفر مراجعه مستقیم به صرافی نداشته‌اند افزود: دلالان با کارت ملی اینها به صرافی مراجعه و اقدام به خرید ارز می‌کردند.

متهم نیز در پاسخ به نماینده دادستان با اشاره به اینکه بانک مرکزی منعی برای فروش ارز به افراد تکراری قرار نداده بود گفت: آنها می‌گفتند که ارز مبادله‌ای را برای تنظیم بازار تزریق می‌کنیم.

در ادامه این جلسه پیمان ارغوانی متهم ردیف پنجم پرونده نیز در دفاعیات خود گفت: طبق قوانین و دستورات بازرسان بانک عمل می‌کردم و تلاشم این بودکه تخلفی نداشته باشم. طبق سنا عمل می‌کردم و امضاها و فاکتورهای آن نیز موجود است.

وی اقاریر سایرین علیه خود را کذب محض دانست و گفت: این اقرارها برای فرار خودشان از جرم است.

ارغوانی با اشاره به اینکه در مغازه‌اش تلفن شکایات وجود داشته گفت: به خاطر اینکه از عرضه ارز به دلالان اجتناب می‌کردم به مغازه‌ام حمله کردند با آنها درگیر شدم. شیشه مغازه‌ام را شکستند که کلانتری در جریان است.

وی از وزارت اطلاعات به خاطر تشکیل جلسه‌ای مفید در جمعه آخر سال ۹۶ تشکر کرد و گفت: ما غیر از آن آموزشی ندیدیم و ای کاش اگر تخلفی کرده بودیم همان اول به ما می‌گفتند.

وکیل ارغوانی نیز در دفاع از موکل خود با اشاره به اینکه بازرسان بانک مرکزی یا بانک‌های عامل عرضه‌کننده ارز بعضا ارز را در کف بازار به میزان ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر می‌فروخته‌اند مدعی شد اینها صرافان را طمعه سودجویی خودشان قرار داده‌اند.

وی در ادامه افزود: کانون صرافان ایران مکاتبات متعددی با اداره صادرات ارزی بانک مرکزی و اداره نظارت این بانک برای اخذ شیوه‌نامه فروش ارز مداخله‌ای داشته است که به مکاتبات آنها پاسخ داده نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس