دادگاه

وکیل متهم ردیف پنجم پرونده صرافان متخلف گفت: برخی از بازرسان بانک مرکزی، ارز را به میزان ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار در کف بازار به صورت آزاد می‌فروختند.

به گزارش مشرق، در ادامه جلسه رسیدگی به اتهامات پنج مدیر صرافی، قاضی مسعودی مقام، پیمان ارغوانی متهم ردیف پنجم این پرونده را به جایگاه احضار کرد و اتهامات را به وی تفهیم کرد و از متهم پرسید آیا این اتهامات را قبول دارید و متهم پاسخ داد من اتهامات انتسابی را قبول ندارم.

پیمان ارغوانی اظهار داشت: من بر اساس دستورات بانک مرکزی عمل کردم و در پنج سالی که مجوز صرافی داشتم، تلاش کردم هیچ تخلفی انجام ندهم.

بیشتر بخوانید:

مرد ۳۹ میلیون دلاری پرونده اخلال در نظام ارزی کشور کیست؟ +عکس

وی افزود: تمام صحبت‌های افراد که علیه من در پرونده آمده است کذب محض است و بنده کمترین حجم دریافتی را در سال ۹۶ داشتم و در آن زمان هم با حجم کمتر ارز می‌فروختم تا به همگان ارز برسد.

متهم ردیف پنجم پرنده ادامه داد: ایکاش زمانی که بانک مرکزی مسئولیت سنگنی به صرافان می‌دهد، به آنها کمک هم بکند و برای مثال بخش خریداران در سامانه علاوه بر بازرسان برای صرافان هم قابل مشاهده باشد تا به این حال و روز نیفتیم.

وی خاطرنشان کرد: من همواره از فروش ارز به دلالان اجتناب می‌کردم و حتی یک بار شیشه مغازه‌ام به این دلیل شکسته شد و تاکنون شکایتی هم از من وجود نداشته است.

متهم ارغنوانی با بیان اینکه متأسفانه آموزش صحیحی برای صرافان در خصوص احراز هویت مشتری وجود ندارد، گفت: وزارت اطلاعات تنها یک جلسه آموزشی در جمعه پایانی سال ۹۶ برگزار کرد که ایکاش آن را زودتر برگزار می‌کرد.

در ادامه جلسه وکیل متهم ردیف پنجم به قرائت لایحه دفاعیه پرداخت و گفت: همان‌طور که سایر صرافان اشاره کردند بازرسان بانک مرکزی خود مرتکب تخلفاتی شدند ازجمله آن‌که بعضاً برخی از بازرسان بانک مرکزی ارز را به میزان ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار در کف بازار به صورت آزاد می‌فروختند.

وی افزود: این صرافان محملی برای رسیدن به اهداف این افراد متخلف قرار گرفته و در حق آنها اجحاف شده است.

وکیل متهم ادامه داد: همان‌طور که موکلم اشاره کرد در این سال‌ها مطیع مقررات بوده و تلاش کرده تخلفی مرتکب نشود چنانچه اگر مرتکب می‌شد باید به او تذکر می‌دادند.

وی بیان کرد:‌ کانون صرافان ایران مکاتبات متعددی با بانک مرکزی داشته که بیایید و به ما شیوه‌نامه بدهید. اما بانک مرکزی پاسخی نداده و این‌گونه این صرافان به دلیل عدم احراز هویت مشتریان خود به خاطر ازدحام جمعیت و لزوم فروش ارز تا پایان وقت کاری قربانی شدند.

وی تصریح کرد: از دادگاه محترم تقاضا می‌کنم به خاطر عدم سوء نیت، جوانی و نداشتن سابقه به این متهمان حکم برائت بدهند.

ارغوانی متهم ردیف پنجم در ادامه جلسه با ذکر مثالی به سخنان خود پایان داد و گفت: مثال ما مثال کسی است که در خیابانی که دو سر آن افسر باشد، امر به عبور و مرور شده است اما بعد از یک سال به او می‌گویند اصلا این خیابان ورود ممنوع بوده است.

پس از پایان یافتن دفاعیات متهمان و وکلای آنها، قاضی مسعودی مقام ختم جلسه را اعلام کرد.

زمان جلسه بعدی متعاقباً اعلام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس