کد خبر 906731
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
ترامپ برزیل ژایر بولسونارو

نامزد راستگرای افراطی که از وی با لقب «ترامپ برزیل» یاد می‎شود با کسب ۵۵.۲ آرا، پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این کشور آمریکای لاتین شد.

به گزارش مشرق، «ژایر بولسونارو» نامزد راستگرای افراطی رقابت ریاست‌جمهوری برزیل، برنده دور دوم انتخابات در این کشور شد.

وی با کسب ۵۵.۲ آراء در برابر ۴۴.۸ درصد آرا «فرناندو حداد» از حزب چپگرای کارگر توانست در این انتخابات پیروز شود.

به‌این‌ترتیب، برزیل که در یک بازه زمانی ۱۳ ساله از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ میلادی، تحت کنترل نیروهای چپگرا بود، اکنون از سوی مردی اداره خواهد شد که به وی لقب «ترامپ برزیل» یا «ترامپ استوایی» را داده‌اند.

ببینید:

فیلم/ لحظه چاقو خوردن ترامپ برزیل!

ژایر بولسونارو با وجود گرفتن مواضع تند و تیز علیه زنان و اقلیت‌های قومی در برزیل، وعده برخورد قاطع با ناامنی و جرم و جنایت در این کشور را داده است. علاوه بر آن، این نظامی سابق به شهروندان قول داده است که در صورت به قدرت رسیدن، اجازه حمل سلاح گرم به همه را خواهد داد تا از خود در برابر گروه‌های مسلح تبهکار محفاظت کنند.

محکومیت لولا داسیلوا، رئیس جمهوری پیشین به اتهام فساد مالی و عدم اجازه دادگاه قانون اساسی به وی برای شرکت در انتخابات ضربه‌ای جدی به جریان‌های چپگرا و حتی میانه روی برزیل وارد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد CA ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    6 4
    اینکه به بولسونارو ترامپ برزیل گفته بشه، کاملا اشتباهه. درست که ترامپ نژادپرست هست، رگه های فاشیستی دارد، عروسک خیمه شب بازی نئوکان ها هست، فساد اقتصادی دارد، ... ، ولی کلا در چارچوب نظام سیاسی آمریکا حرکت میکند. بولسونارو بیشتر به دوترته رئیس جمهور فیلیپین شبیه هست، یک فاشیست به تمام معنا، به قول معروف old school. بولسونارو یک نظامی سابق هست که گفته به ونزوئلا حمله نظامی میکند. به صورت واضح درخواست بازگشت شکنجه، کشتن حداقل ۳۰۰۰۰ نفر از فعالان سیاسی چپ را داده و گفته حتما اجازه بهره برداری کامل کمپانی های بزرگ از جنگلهای آمازون رو میده. گفته که اشکال دیکتاتوری نظامی پیشین در برزیل این بود که کم آدم کشته!! اینکه ایران سطح رابطه دیپلماتیک خودش رو با برزیل بعد از انتخاب یک همچین جانی وحشی، کم نکنه، واقعا شرم آوره. البته من از این وزارت خارجه انتظاری ندارم.
    • ساعد IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
      3 6
      کدام وزارت خارجه؟ دلت خوشه بگو معاون وزارت خارجه آمریکا
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    1 0
    فرناندو حداد نامزد حزب کارگران برزیل شکست سنگینی را از نامزد راست گرایان متحمل شد. اختلاف بالا 11٪ خیلی سنگین است
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    3 0
    3 نماینده به این خاطر برزیل رفته بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس