زنان داعشی

در شمال شرقی سوریه سه اردوگاه وجود دارد که متعلق به زنان و کودکان عضو گروه تروریستی داعش است.

به گزارش مشرق، نشریه انگلیسی ساندی تایمز در گزارشی به بررسی زنان و کودکان باقی مانده از گروه تروریستی داعش در اردوگاه‌های آوارگان سوری اشاره کرده است.

در این مقاله که به قلم لوئیز کالاگان خبرنگار زن این نشریه در مسائل مربوط به خاورمیانه نگاشته شده، آمده است که بر روی یک تپه کوچک در شمال شرقی سوریه اردوگاه آوارگان «روج» با خیمه‌های سفید و ترتیب بندی قرمز رنگ قرار گرفته شده که شبیه به سایر اردوگاه های آوارگان در منطقه است. اما این اردوگاه به کلی متفاوت با سایر اردوگاهها است.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت زنان و کودکان داعشی +عکس

کودکان بمب ساعتی تروریست‌های داعش +عکس

ساکنان این اردوگاه زنان و کودکان خلافت داعش هستند. زنانی که از گوشه و کنار جهان به سوریه آمده بودند تا تحت حاکمیت این گروه تروریستی زندگی کنند. مسئولان کرد می‌گویند که بالغ بر 500 هزار و 1200کودک از 44 تابعیت مختلف در 3 اردوگاه در شمال شرق سوریه مستقر هستند.

نویسنده این گزارش می‌افزاید که بیشتر کشورهایی که این زنان به آن‌ها تعلق دارند، بازگشت آنها به اراضی خود را رد کرده‌اند و کردها نیز نمی‌خواهند آنها را در میان خود نگه دارند.

این روزنامه می‌افزاید کسانی که از این اردوگاه بازدید می‌کنند، می‌بینند که مجموعه‌ای از زبان‌ها و لهجه‌ها در میان عناصر این اردوگاه مشاهده می‌شود. کودکی به زبان انگلیسی سخن می‌گوید و لباس مرد عنکبوتی به تن کرده است و می‌گوید که پدرش آمریکایی بود. یک دختر نوجوان از آذربایجان به گروه تروریستی داعش پیوسته و در حالی که تنها 13 سال سن دارد، دو بار با عناصر مسلح این گروه ازدواج کرده و بیوه شده است. یک زن هلندی در حالی که لبخند بر لب دارد، دو کودک گندم‌گون خوود را در کنارش نگه داشته است.

اردوگاه زنان و کودکان داعشی مملو از زبان‌ها و لهجه‌های مختلف است: لهجه سوری، زبان‌های انگلیسی، هلندی، سوئدی و دیگر زبان‌ها که با صدها لهجه در هم آمیخته شده است.

زنان مستقر در این اردوگاه زندانی نیستند، اما تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارند و محدودیت‌های زیادی در استفاده از اینترنت و تماس با خانواده برای آنها در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس