کد خبر 906351
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
شهرداری

فرآیند انتخاب سومین شهردار در شورای پنجم شهر تهران کلید خورد.

به گزارش مشرق، با قطعی شدن رفتن محمدعلی افشانی از شهرداری پایتخت‌، اظهارنظرهای گوناگون و متفاوتی از سوی چهره‌ها و اعضای شورای شهر مطرح می‌شود، اظهاراتی که همگی ۲ ویژگی مهم دارد؛ یکی اشاره به نام «محسن هاشمی» در بین گزینه‌های احتمالی برای شهرداری پایتخت و دیگری تمایل بیشتر اعضای شورای شهر تهران به ماندگاری وی در سمت ریاست شورا. در تازه‌ترین اظهارنظرهای انجام شده درباره روند انتخاب شهردار پایتخت، تعدادی از اعضای شورا از آغاز بررسی گزینه‌های مدیریت شهرداری تهران خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

محسن هاشمی: طلب هایمان از دولت را روی یخ نوشتیم

جزئیات فرآیند انتخاب شهردار تهران


در همین باره حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران گفته است: «محسن هاشمی هم از گزینه‌هاست». خلیل‌آبادی با بیان اینکه بررسی گزینه‌ها در شورای شهر تهران آغاز شده است، ‌گفت: محسن هاشمی، رئیس شورای شهر نیز جزو گزینه‌هاست. وی در پاسخ به این سوال که اعضا با حضور هاشمی در شهرداری موافقت می‌کنند، گفت: اعضا دوست دارند آقای هاشمی در شورا بماند، چرا که این عمل باعث انسجام شورا می‌شود. وی با بیان اینکه تعداد زیادی گزینه برای شهرداری مدنظر است، گفت: در نهایت به جمع‌بندی می‌رسیم و نمی‌گذاریم شهر بدون شهردار بماند. به گفته خلیل‌آبادی، ثبات یکی از ارکان اصلی در مدیریت است و ما تلاش می‌کنیم کارها در مسیر درست حرکت کند.


جزئیات فرآیند انتخاب شهردار


علاوه بر این، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران جزئیات پیش‌نویس فرآیند انتخاب شهردار را تشریح کرد. علی اعطا با اشاره به جلسه هم‌اندیشی گفت: بخش عمده این جلسه به بررسی برنامه ۵ ساله سوم با حضور معاون جدید برنامه‌ریزی شهرداری خانم اشرفی اختصاص داشت اما در ارتباط  با فرآیند انتخاب شهردار نیز بحث و تبادل نظر شد، البته تصمیمی گرفته نشد. در جلسه هم‌اندیشی بعدی در این‌باره گفت‌وگو و جمع‌بندی می‌شود و فرآیند نهایی مشخص می‌شود. وی با بیان اینکه پیش‌نویسی درباره فرآیند انتخاب شهردار تهیه شده که مشابه روند گذشته اما فشرده‌تر است، افزود: در این جلسه این موضوع طرح و مشورت و تبادل نظر شد اما تصمیمی گرفته نشد. قرار بر این شد در جلسه بعدی هم‌اندیشی پیش‌نویس مورد بحث و بررسی قرار گیرد و جمع‌بندی شده و زمان‌بندی آن نیز مشخص شود.


تهیه لیست کاندیداها


اعطا با بیان اینکه بر اساس پیش‌نویس تهیه شده ابتدا لیست بلندی از کاندیداها تهیه می‌شود، گفت: سپس از این لیست بلند افرادی در رأی‌گیری انتخاب شده و از آنها دعوت می‌شود برنامه ارائه دهند و نقطه نظرات خود را درباره برنامه ۵ ساله سوم مطرح کنند.


سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه کلیات برنامه مشخص است و آنچه اهمیت دارد نقطه نظرات کاندیداها درباره  برنامه فعلی است، اظهار داشت: در دور گذشته کاندیداها باید در ۲ هفته برای خود برنامه تهیه می‌کردند اما در این دوره مطالب ارائه شده معطوف به نقطه نظرات آنها درباره برنامه ۵ ساله است و در نهایت ۲ نفر انتخاب می‌شوند و شهردار از میان این ۲ نفر انتخاب می‌شود. اعطا در پاسخ به این پرسش که آیا برای انصراف احتمالی نیز برنامه‌ریزی شده، گفت: در فاصله ارائه لیست بلند تا انتخاب نفراتی که برنامه ارائه خواهند داد، افرادی که در لیست بلند مطرح شده‌اند اما تمایل به حضور ندارند، اعلام انصراف خواهند کرد. همچنین تعداد افرادی که برنامه ارائه خواهند کرد، به‌گونه‌ای خواهد بود که انصراف احتمالی برخی، ما را با مشکل مواجه نکند. از سوی دیگر اعضا در تهیه لیست اولیه تا حدودی اطمینان حاصل خواهند کرد فردی را که برای حضور در لیست بلند معرفی می‌کنند قصد حضور در این فرآیند را داشته باشد. سخنگوی شورای شهر تهران درباره اینکه سرپرستی در این فاصله انتخاب می‌شود، افزود: در فاصله انتخاب شهردار توسط اعضا تا صدور حکم توسط وزیر کشور، شهرداری باید سرپرست داشته باشد که این سرپرست طبق قانون باید یکی از کارکنان شورا باشد.


هاشمی در شورا


از سوی دیگر، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه محسن هاشمی‌رفسنجانی نه‌تنها بهترین رئیس شورای شهر تهران است، بلکه بهترین رئیس شورای کشور است، گفت: شورای شهر تهران به‌دنبال حفظ هاشمی در شوراست. زهرا نژادبهرام با اشاره به اینکه در جلسه شورای شهر تهران اشاره‌ای به انتخاب شهردار جدید تهران نشد، اظهار داشت: این جلسه مربوط به لایحه برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران بود که اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را درباره آن مطرح کردند. عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فرآیند انتخاب شهردار جدید تهران امروز (یکشنبه) با حضور افشانی برگزار می‌شود، گفت: البته شهردار تهران هم‌اکنون در کربلا به‌سر می‌برد و در صورتی که به کشور بازگردد، در جلسه حاضر خواهد شد. نژادبهرام گفت: تلاش می‌شود شهردار جدید تهران قبل از رفتن افشانی از شهرداری تهران و تا ۲۴ آبان ماه مشخص شود.


 وی در پاسخ به این پرسش که آیا محسن هاشمی‌رفسنجانی هم از گزینه‌های شهرداری تهران است؟ گفت: هاشمی بهترین رئیس شورا نه‌تنها برای تهران، بلکه برای کشور است و شورا می‌خواهد وی را حفظ کند. عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران همچنین گفت: معاونان شهردار فعلی تهران نیز از گزینه‌هایی هستند که شورا برای سمت شهرداری تهران در نظر گرفته است.


تأکید بر شهردار شدن هاشمی!


این در حالی است که افشین حبیب‌زاده، عضو دیگر شورای شهر تهران درباره انتخاب شهردار آینده تهران گفت: از دید من آقای‌ هاشمی‌ شایسته‌ترین گزینه برای شهرداری تهران است و تنها وی می‌تواند مدیریت شهرداری را وارد جریانی کند که باعث  شود کارها در تهران سرعت بگیرد. وی ادامه داد: تنها هاشمی می‌تواند شهر را از بحران مدیریتی که با آن مواجه است، خارج و کارنامه اصلاح‌طلبان را در بازه کمتر از ۳ سال که از کار شورای پنجم مانده، به کارنامه‌ای موفق تبدیل کند، از همین رو همه ما باید در کنار وی قرار گیریم تا بتوانیم در تحقق برنامه‌های شهرداری و اموری مثل توسعه حمل‌ونقل عمومی ‌کمک کنیم.

منبع: روزنامه وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    17 1
    چقد پاچه خوار زیاد شده
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
      17 3
      کشور دست افراد غیر انقلابی افتاده! وضع فعلی ایران رو میشه با دوران جنگ ایران و روس و قرارداد ترکمنچای مقایسه کرد
  • ناشناس IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    11 1
    چقد پاچه خوار زیاد شده
  • جد IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    20 2
    التماس کنید شاید جناب قالیباف شما را راهنمای کند چند سال است تهران را خراب کردید خجالت بکشید کار هرکس نیست خرمن کوفتن . گاو نر می خواهد و مرد کهن
  • علی GB ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    11 1
    معنی ثبات را هم به لطف اقایان فهمیدیم خدایی خودت از حرفهای خودت خنده ات نمی گیره
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    11 2
    از خارج شهردار وارد کنند ولی با ارز دولتی
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    6 23
    به کوری چشم اونایی که نمیخوان شهرداری پاک و مردمی کار کنه.دلشون واسه املاک نجومی تنگ شده سودشون قطع شده
  • مهدی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    13 4
    ببخشید چندتا از کارای شورای شهر تهران رو تو این سه سال بگید؟ میخام ببینم چطور هاشمی بهترین رییس شورای کشوره؟
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    1 10
    علی اوسط هاشمی بهترین گزینس.هم تهران رو خوب میشناسه هم سالمه و هم اقتدار داره. زیاد وقتو تلف نکنید و الکی با گزینه های بی خاصیت سر و کله نزنید
  • امین IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    11 2
    اینقدر که به قالیباف تهمت زدید یکم مدیریت یاد میگرفتید. دیگه قالیباف را تو خواب ببینید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس