وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک تاجر سنگاپوری را به اتهام کمک به کره شمالی برای دور زدن تحریم‌ها، تحت تعقیب قضایی قرار داد.

به گزارش مشرق، مقامات ایالات متحده یک تاجر سنگاپوری را به تقلب بانکی و پول‌شویی و کمک به نهادهای کره شمالی به منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا متهم کردند.

این درحالی است که تان وی بِنگ، تبعه سنگاپوری متهم‌شده از سوی آمریکایی‌ها می‌گوید که «اف‌بی‌آی با من تماسی نگرفت، پلیس سنگاپور [هم] با من تماسی نگرفته است ... ما یک شرکت تجارت بین‌المللی هستم و نه یک شرکت صوری [برای پول‌شویی].»

بیشتر بخوانید:

آغاز تلاش‌های کره شمالی برای کاهش تحریم‌ها

به نوشته استریت‌تایمز، تان وی بِنگ، یکی از دو مدیر شرکت «وی تیونگ پی‌تی‌ای لیمیتد» است که سابقه تأسیس آن به پدرش و مدیر شرکت دبلیو تی مارین می‌رسد. هر دوی این شرکت‌ها از سوی خزانه‌داری آمریکا تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

سخنگوی پلیس سنگاپور نیز اعلام کرده است که این کشور «تعهداتش براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را به جد پیگیر است. ما اقدام مناسب را براساس نتایج تحقیقات‌مان انجام می‌دهیم. تا زمانی که تحقیقات ادامه دارد نمی‌توانیم بیش از این در این باره اظهار نظر کنیم.»‌

از تاریخ 29 آگوست درخواست بازداشت تان وی بِنگ به صورت غیرعلنی صادر شده است و روز پنجشنبه گذشته نیز از سوی وزارت دادگستری آمریکا به صورت رسمی اتهامی علیه وی مطرح شد.

اف‌بی‌آی نیز نام تام وی بِنگ را در فهرست «تحت تعقیب» خود قرار داده است و ادعا کرده است که وی «از اطریق تجارت با نهادهای اشاعه‌ای کره شمالی» در نقض قوانین تحریمی اعمالی از سوی ایالات متحده دست داشته است.

در مقابل نیز، یک مقام کره شمالی نیز ایالات متحده را به رفع تحریم‌های اعمالی علیه کشورش تشویق کرد، وی هشدار داد که «اقدامات تخریب‌کننده اعتماد» از سوی ایالات می‌تواند مذاکرات بر سر غیرهسته‌ای‌شدن [شبه‌جزیره کره] را تضعیف کند.

به گفته معاون مدیرکل مؤسسه خلع‌سلاح و صلح وزارت خارجه کره شمالی «فکر می‌کنیم که تحریم‌ها و فشارها بیش از اینکه نتیجه خوبی بار آورد، موجب صدمه است.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس