مجیدانصاری

مجید انصاری گفت: رهبر انقلاب وظیفه نظارت بر سیاست های کلی نظام را به هیات منتخب مجمع واگذار کردند.

به گزارش مشرق، مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با روزنامه جام جم به انتقادات برخی مقامات دولتی و حامیان دولت درباره اینکه اعلام نظر هیات نظارت مجمع در مورد مصوبات مجلس، غیرقانونی است، پاسخ داد.

بیشتر بخوانید

مجید انصاری گفت:‌ رهبر انقلاب اختیار خود در بند دوم اصل 110 قانون اساسی مبتنی بر نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام را به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کردند.

برخی امور روند کار را کند کرده بود و تشکیل جلسات مجمع دو هفته یک بار بود و بعضی از قوانین که در مجلس تصویب می شد و به شورای نگهبان می رفت و مورد بررسی قرار می گرفت با این وصف بعضی پیش می آمد که هنوز مجمع نظر نظارتی خود را نسبت به تطبیق آن قوانین با سیاست های کلی اعلام نکرده بود.

وی افزود: در سال گذشته که دوره جدید شروع و احکام آن نیز صادر شد رهبر انقلاب وظیفه نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام را به هیاتی منتخب از اعضای مجمع واگذار کردند. اعضای 15 نفره این هیات هم از سوی مجمع انتخاب می شوند و رئیس و دبیر مجمع هم عضو این هیات هستند.

اعضای این هیات در فرایند قانونگذاری با کمیسیون ها و نمایندگان مجلس تعامل دارند اما در جریان نظارت چیزی را به مجلس ارسال نمی‌کنند. در نهایت اگر مصوبه مجلس مغایر باشد نظر هیات به شورای نگهبان ارسال می شود و این شورا است که نظر هیات نظارت را اعمال می کند و در نهایت باید نظر نهایی را اعلام و به مجلس ارسال کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس