قلعه نویی

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: امیدوارم با شفر هم مثل سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قرارداد 8 ساله به امضا برسد.

به گزارش مشرق، امیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی یک بر صفر سپاهان مقابل استقلال اظهار داشت: من به فوتبال تبریک می‌گویم. بازی خوبای بود و هر دو تیم عملکرد خوبی در این دیدار داشتند.

* مسابقه استقلال و سپاهان سه حالت داشت

وی ادامه داد: نیمه اول استقلال بهتر از ما بود، نیمه دوم با تغییراتی که دادیم مرکز زمین را با لایه‌های دفاعی بستیم و از کناره ها استفاده کردیم. سه حالت داشت می‌شد، می توانست این دیدار هم ما پیروز شویم و هم ببازیم یا مساوی کنیم. خدا را شکر می‌کنیم که بردیم و این پیروزی را به کارگران فولاد مبارکه که در گرمای 1600 درجه کار می کنند تقدیم می‌کنم.

* ایرادهای استقلال را دیده بودیم

وی افزود: ما ایرادهایی را در حریف دیده بودیم برخی تیم‌ها روی زمین بازی می‌کنند برخی هم مثل ما روی هوا هم خوب هستند ما بازیکنان سرعتی داریم و روی زمین و هوا خوب هستیم واز سه جهت می‌توانیم حمله کنیم به برد برسیم به بازیکنانم افتخار می‌کنم و از تماشاگران که تیم را حمایت کردند تشکر می‌کنم.

* برای دیدار با مس کرمان هم مثل بازی با استقلال انگیزه دارم

سرمربی سپاهان در مورد اینکه انگیزه شخصی زیادی برای دیدار با استقلال دارد، گفت: من برای همه بازی‌ها انگیزه دارم برای بازی با مس کرمان در جام حذفی هم اهمیت زیادی قائل هستم. در استقلال بوده‌ام و خاطرات زیادی هم با این تیم دارم اما در حال حاضر در سپاهان مسئولیت دارم و با همه وجود برای موفقیت این تیم تلاش می‌کنم.

* فعلا با عنوان قهرمانی روی سپاهان فشار نمی‌آوریم

قلعه‌نویی در مورد اینکه تیمش مدعی قهرمانی است، گفت: فعلاً‌ بازی به بازی پیش می‌رویم و به تیم فشار نمی‌آوریم با این حال چشم‌انداز خوبی برای این تیم می‌بینم. 

* محمدی را به خاطر کارت زرد تعویض کردم

سرمربی سپاهان در مورد دلیل تعویض مهرداد محمدی گفت: مهرداد روز خوبش نبود و به خاطر کارت زردی که گرفت تعویضش کردم.

*امیدوارم با شفر هم مثل کی‌روش قرارداد 8 ساله بندند

وی در مورد شرایط استقلال اظهار داشت: من نباید در مورد استقلال صحبت کنم فقط برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. شفر مربی بزرگ و کارکشته‌ای است. امیدوارم همانطور که با کی‌روش قرارداد ۸ ساله بستیم با شفر هم چنین کاری بکنیم تا او به اهدافش برسد.

* بین کی‌روش و لیگ باید تعامل باشد، اما نباید به بزرگان ایران توهین شود

قلعه‌نویی در مورد وضعیت تیم ملی گفت: بعد از هشت سال قرارداد و این همه هزینه باید پیشرفت کنیم. در جام ملت‌ها بعد از مرحله گروهی بازی‌ها حذفی می‌شود. در مرحله قبلی اشتباه بچه‌گانه باعث شد ۱۰ نفره شویم. باید تیم ملی و لیگ تعامل داشته باشند. به لیگ و پشکسوتان هم احترام بگذارند. تیم ملی اولویت اول است اما نباید به پیشکسوتان‌ما توهین شود و بزرگان‌مان را زیر سؤال ببریم.

* در دقیقه 10 به فکر تغییرات در سپاهان بودیم

به گزارش مشرق، امیرقلعه‌نویی پس از انجام مصاحبه تلویزیونی به محل نشست خبری در ورزشگاه آزادی آمد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی ابتدا اظهار داشت: این برد را به کارگران کارخانه سپاهان تقدیم می‌کنیم، کارگرانی که در دمای ۱۶۰۰ درجه کار می‌کنند تا این باشگاه به حیات خودش ادامه دهد، همچنین باید از هواداران عزیز سپاهان تشکر کنم که ما را در تهران تنها نگذاشتند و یک‌صدا تیم را تشویق کردند. بازی خوبی بود، ما شروع بازی بسیار بد بودیم، حتی در دقیقه ۱۰ تصمیم داشتم تغییراتی در بازی ایجاد کنم، با تغییر سیستم وضعیت ما بهبود پیدا کرد.

* داور پنالتی ما را برگرداند اما قضاوتش خوب بود

قلعه‌نویی یادآور شد: با تغییراتی که در نیمه دوم به وجود آوردیم،‌ لایه‌های دفاعی‌مان را بیشتر کردیم و راه نفوذ استقلال را بستیم، می‌دانستیم که آنها از کناره‌ها نمی‌توانند به ما آسیب بزنند، خدا را شکر درنهایت برنده شدیم، به شهامت داور بازی تبریک می‌گویم، با وجود اینکه او یک پنالتی را برگرداند، اما چون قضاوت خوبی داشته و نزدیک صحنه‌ها بوده باید تشکر کنیم.

* استقلال فقط یک موقعیت گلزنی داشت

قلعه نویی در ادامه خاطرنشان کرد: این بازی سه حالت داشت، برد، باخت، تساوی، هر چند آنها به غیر از یک موقعیت فرصت دیگری نداشتند، اما بازی می‌توانست مساوی شود که خدا را شکر می‌کنیم ما برنده شدیم.

* صعود به جام جهانی کار سختی نیست، قهرمانی جام ملت‌ها سخت است

وی در مورد اینکه دیدارهای جام ملت‌های آسیا در پیش است، اما سپاهان بازیکنی در تیم ملی ندارد و آیا با این شرایط تیم ملی می‌تواند موفق باشد یا نه، گفت: نتیجه گرفتن در جام ملت‌ها بسیار سخت است، به نظر من به جام جهانی رفتن کار سختی نیست، چرا که سهمیه چهار به علاوه یک است، اما کسب نتیجه در جام ملت‌ها بسیار سخت است، به تیم ملی نباید خیلی فشار آورد، در مسابقات حذفی شرایط خاص خودش است، مثلا در دوره قبلی جام ملت‌ها یک اشتباه بچه‌گانه باعث شد ما بازنده شویم، گاهی بازی به پنالتی می‌رود و آن هم شرایط خاص خودش رادارد، اما در جام جهانی وضعیت اینطور نیست، در کل به نظر من باید بین تیم ملی و باشگاه‌ها تعامل و احترام باشد که متأسفانه در هفت هشت سال گذشته این موضوع را مشاهده نکردیم.

* عده‌ای بله‌قربان‌گویی آقایان هستند!

قلعه‌نویی تاکید کرد: هر ادبیاتی که در این مدت خواستند داشتند که آخرین آن هم مربوط به حمید استیلی بود، الحمدلله افرادی هستند که بله‌قربان‌گوی آقایانند، حتی این توهین‌ها را هم گروه تبلیغات‌شان به شکلی دیگر برمی‌گردانند. این افراد فعالیت خود را ادامه می‌دهند و کاری هم نمی‌توان انجام داد، ما باید آرامش تیم ملی را مدنظر بگیریم تا آنها بتوانند به اهداف خود برسند. باید به لیگ هم احترام بگذاریم و تیم ملی با آرامش به جام ملت‌ها برود. در کل فکر می‌کنم لیگ را خیلی نمی‌بینند. مطمئن هستم که لیگ زیاد دیده نمی‌شود. 

* مرا دادگاهی کردند اما کسی از این آقایان سوال و جواب نمی‌پرسد

سرمربی سپاهان در مورد شرایط دعوت از بازیکنان به تیم ملی تصریح کرد: در مورد بازیکن باید به افکار کسی که مسئولیت دارد احترام بگذاریم، چرا که فردا او پاسخگوست، همانطور که یک زمان من را دادگاهی کردند، البته کسی از این آقایان سؤال و جوابی نمی‌پرسد و به جای اینکار، حماسه می‌سازد، مثلا ما به عراقی که لیگ نداشت باختیم، این مسئله حماسه شد، ولی وقتی ما به کره جنوبی در ضربات پنالتی نتیجه را واگذار کردیم، دادگاهی شدیم. در کل باید دست به دست هم بدهند و احترام بگذارند تا هم تیم ملی امید و هم تیم امید با آرامش بتوانند رقابت‌های خود را پشت سر بگذارند. 

* سپاهان و نساجی بیشترین لطمه را از داوری ها خورده اند

قلعه‌نویی در مورد وضعیت داوری و اینکه یک پنالتی به سود سپاهان اعلام نشد، عنوان کرد: باید فیلم بازی را نگاه کنید، در مجموع باید بگویم کرمانشاهی هم مدیریت کرد و هم قانون را به اجرا گذاشت، او خیلی خوب قضاوت کرد، درست است که یک پنالتی بازگشت، ولی باید حرف درست را بیان کنیم، باید فیلم را دوباره ببینیم،‌ اما در صحنه‌ای که من دیدم، داور خیلی نزدیک‌تر از کمک‌داور بود، همه می‌دانند که در این هفته‌ها اول سپاهان و سپس نساجی بیشترین لطمه را از داوری دیده است، اما متأسفانه یک جو دیگری به راه انداختند، خوشحالم کرمانشاهی با شجاعت داوری کرد و با توجه به فاصله کمی از صحنه‌ها داشت، اشتباه زیادی در این بازی مرتکب نشد. 

* داستان مربیگری من همان حکایت میخ‌فروش است

قلعه‌نویی در مورد انتقاداتی که فصل قبل به خریدهای او شد و اینکه در ابتدای فصل هم همین انتقادات مطرح می‌شد و حالا سپاهان شرایط بسیار خوبی پیدا کرده است، گفت: عده‌ای از دوستان هستند که از روزی که من مربیگری‌ام را شروع کردم، هر کاری انجام دادیم تبلیغات منفی کردند، به نوعی حکایت آن میخ‌فروش شده است که داستانش را بعدا برایتان بیان خواهم کرد، من درم ربیگری‌ام براساس تاکتیکی که در ذهنم داشتم بازیکن گرفتم، خیلی از بازیکنان بوده‌اند که در تیم‌هاشان مدنظر کادر فنی نبودند ولی ما آنها را جذب کردیم و شرایط خوبی پیدا کردند، مثلا محمد قاضی را در پرسپولیس نخواستند آن را به استقلال آوردم و ببینید از آن زمان به بعد چقدر گلزنی کرده است، سجاد شهبازاده هم همین وضعیت را داشت. سجاد شهبازاده هم همین وضعیت را داشت، اگر شما براساس افکار تاکتیکی‌تان بازیکن می‌گیرید نباید به صحبت‌های دیگران کاری داشته باشید، در مورد همین کی‌روش استنلی دوستان تبلیغاتی که پشت آقایان هستند چقدر جوسازی منفی کردند، قیمت این بازیکن الان حدود دو میلیون دلار است، کسی مثل من که بیست سال مربیگری کرده این مسائل را نمی‌فهمد، آن وقت این آقایی که میکروفون در دست گرفته همه چیز را می‌فهمد.

* به کی‌روش گفته بودند فقط روی تیر دو حاضر شود

وی ادامه داد: حتما باید یک میلیون دلار پول بدهیم تا یک بازیکن جذب کنیم؟ ما یک بازیکن ۲۰۰ هزاردلاری را آن زمان جذب کردیم و یک مقدار مشکلات فنی داشت، اما با تمرین بیشتر، این مشکلات را برطرف کردیم و او الان این کیفیت را دارد،‌ مثلا در برزیل به کی‌روش گفته بودند فقط روی تیر دو حاضر شود، ولی ما در این مدت با او کار کردیم و دیدید الان توپ را مقابل دروازه‌ قطع کرد. ما کار خودمان را کردیم و  خدا را شکر توانستیم این همه قهرمانی و موفقیت‌هایی مثل آقای گلی، کمترین گل خورده و ... را در ادوار مختلف به دست بیاوریم. حالا شما مطالبی که علیه ما نوشته‌اند را مشاهده کنید، اگر این موفقیت‌ها را یک مربی خارجی داشت، در همین ورزشگاه آزادی مقابل تونل، مجسمه‌ای از او می‌ساختند. متأسفانه گروهی هستند که ۱۰ سال است با امیر قلعه‌نویی، با سالم بودن او و اینکه قلعه‌نویی در چارچوب خودش به کسی باج نمی‌دهد، مشکل دارند و آنها برای من مهم نیستند.

* می ‌توانستیم زودتر به استقلال گل بزنیم

سرمربی سپاهان در رابطه با اینکه آیا از تعویض‌هایی که انجام داد رضایت دارد، عنوان کرد: صددرصد راضی هستم، تمام بازیکنان تیم زحمت کشیدند، از کیفیت بازی خودمان راضی نیستیم، اما بالاخره ما مقابل استقلال بازی داشتیم،‌ استقلالی که به قول دوستان احیا شده و در چند بازی قبلی با جوانان بسیار خوبی که دارد به پیروزی رسیده است. شاید بیرون رفتن علی کریمی به سود ما شد، او در حال میدان‌داری بود که ما یک بازیکن را به صورت من تو من کنار او گذاشتیم و بازی متعادل شد. در شروع نیمه دوم موقعیت‌های زیادی داشتیم که آن صحنه‌ای که پنالتی رخ داد هم جزو آن بود. می‌توانستیم زودتر به گل برسیم، در کل باید به این بازیکنان افتخار کرد، تیمی که در رده چهاردهم جدول بوده، ۷ تغییر داشته و کادر جدید آمده است این شرایط را دارد، ما نیاز به زمان داشتیم ولی خدا را شکر توانستیم این زمان را به حداقل برسانیم. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    1 2
    وقتی نه زیرساخت درست داریم نه سخت افزار نه نرم افزار و حتی در مسائل پیش پا افتاده مثل لباس می مونیم حتی حقوقشو نمی تونیم بدیم و آنطرف کیروش با وجود این مسائل خوب کار کرده و مردم هم راضین دیگه حق زبان درازی و گزافه گویی علیه کیروش ندارید هر کی علیه کیروش صحبت کرد ورافتاد مثل همون آقایی که می گفت کیروشی پور که دیگه آثاری ازش نیست بسه آقای قلعه نوعی بیشتر از این خودتو ضایع نکن این توصیه مردمه به امثال این افراد و جناحی ها و منافع دارها ، مردم کیروش رو دوست دارند تو فوتبال ما پیر شد با همین آقایون گزافه گو تو جام جهانی می رفتیم از مراکش و پرتغال و اسپانیا حداقل 10 تا گل باید می خوردیم تیممون هم باید الان 60 70 رنک فیفا می بود قدوس و دژاگه و گوچی و بیت آشور و ... هم همگی با اسم کیروش به تیم اضافه شدن بسه گزافه گویی بسه .
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    10 3
    سعود به جام جهانی کار سختی نیست!!!!!!!!!!! جمله خیلی پر مغزی بود.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    2 1
    روانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس