سبد کالا

یک مسئول ارشد دولتی به تشریح جدیدترین جزئیات توزیع بسته حمایتی پرداخت و گفت: افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران مستمری بگیر در مرحله اول مشمول هستند.

به گزارش مشرق، دوم آبان ماه سال جاری هیأت دولت بسته حمایتی از خانوارهای کم درآمد را تصویب کرد. زمزمه بسته حمایتی از زمانی آغاز شد که نرخ ارز در ماه‌های پایانی سال ۹۶ شروع به افزایش کرد و به تبع آن قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار با رشد قیمتی محسوسی روبه‌رو شد. بدین منظور مسئولان دولتی از ۴ ماه پیش به فکر تهیه بسته حمایتی از خانوارهای کم درآمد و افراد تحت پوشش افتادند.


یکی از عمده‌ترین مباحث تدوین بسته حمایتی مربوط به منابع آن بود که سناریوهای مختلفی مطرح شد اما در نهایت تأمین منابع از محل افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و پالایشگاه‌ها در دولت مصوب شد.(۲۹ مهرماه ابلاغ شد)

قرار است خوراک واحدهای گفته شده برمبنای نرخ تسعیر دلار 4200 تومانی و مابه‌التفاوت آن با متوسط ماهانه نرخ تسعیر در سامانه نیمای بانک مرکزی محاسبه شود.

بیشتر بخوانید:

«بسته حمایتی» دولت مشخص شد +جزییات

تصویب کلیات بسته حمایت اقشار کم‌درآمد



آخرین جزئیات بسته حمایتی نشان می‌دهد توزیع سبد کالا به خانوارهای هدف به صورت تدریجی و مرحله‌ای انجام خواهد شد. در همین باره یک مسئول ارشد دولتی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه قرار است از محل افزایش قیمت خوراک تا پایان این ماه بخشی از منابع مالی سبد حمایتی تأمین شود، اظهار داشت: این سبد شامل اولین گروه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی است که از دولت مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: همچنین دومین گروه دهک‌هایی که کمتر از 3 میلیون تومان درآمد خانوار آنها باشد مشمول این طرح خواهند بود. همچنین سومین گروه مشمولان کارمندان دولت بوده که زیر 3 میلیون تومان حقوق دریافت کنند.

این مقام ارشد دولت با اشاره به اینکه 3 تا 4 میلیون خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران هستند گفت:‌ حدود 500 هزار خانوار ایثارگر (مستمری از بنیاد شهید دریافت می‌کنند) وجود دارد.

این مقام آگاه دولتی از شناسایی دهک‌های پایین درآمدی با ۵ مدل بیان کرد و افزود: این افراد از طریق بانک‌های متعدد اطلاعاتی شناسایی شده که رقم آنها حدود 6 تا 7 میلیون و 400 هزار خانوار هستند که البته روی یک میلیون و 300 هزار خانوار آنها همچنان اختلاف‌نظر وجود دارد که به زودی با تطبیق اطلاعات و راستی‌آزمایی وضعیت آنها را نیز مشخص می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه منابع در نظر گرفته شده صرفاً برای خرید کالاهای اساسی و مایحتاج غذایی خانوار است، عنوان کرد: سازوکار پرداخت آن مشخص شده و پول به حساب کارت یارانه یا کارتی مجزا به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و آنها نیز می‌توانند بر اساس 10 قلم کالای در نظر گرفته شده خرید کنند.

این مسئول ارشد دولتی با اشاره به ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای کالاهای مشمول بسته حمایتی یادآور شد: کالاهای مدنظر داخلی بوده، قیمت مناسب داشته و فقر غذایی را جبران خواهد کرد که می‌تواند شامل گوشت، لبنیات، رب گوجه، حبوبات، روغن و نظایر آن باشد. قرار است کمیته‌ای متشکل از مسئولان وزارت رفاه، جهاد کشاورزی و صمت اقلام سبد حمایتی را تعیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه سعی بر این است در آبان ماه اولین سبد حمایتی میان گروه‌های هدف (کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران) توزیع شود، خاطر نشان کرد: ارزش بسته حمایتی حدود ۱۰۰ هزار تومان است. در صورتی که منابع کافی تزریق شود پس از ارائه کامل به گروههای اعلام شده، مرحله دوم آن نیز شروع خواهد شد.

به گزارش فارس اگر بعد خانوار را 3.2 نفر در نظر بگیریم حدود 30 تا 40 میلیون نفر مشمول بسته حمایتی دولت می‌شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • AE ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    3 0
    یعنی قشنگ هر آنچه که به رقیبان سیاسیشون در گذشته و حال نسبت میدادند ، یکی یکی اجرا می کنند !
  • احمد IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    2 0
    دولت مذاکره، شعار، وعده، برنامه های همیشه رو کاغذ، خاله زنک بازی و توییتربازی عرضه توزیع سبد کالا رو نداره. حالا بیان برنامه کلان اقتصادی پیاده و اجر کنن!!
  • احد IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    0 0
    حالم بهم میخوره ازین خبر, توقرن بیست ویکم دارن خوشحالی میکنن که میخوان به مردم قوت لایموت برسونن. توعصردیجیتال ونانو, بقیه کجان وماکجاییم
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    1 0
    سال تموم شد پس کی
  • سیدیاسر IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    1 0
    سلام ببخشید بنده که چهار ساله زندگیمو شروع کردم و با کارگری کردن برای این و اون با در آمد ماهی 1500 دارم زندگیمو با سختی میگذرونم تحت فشار نیستم اصولاً ایثارگران فقط گرونی رو حس میکنند که جنگ میشه ماهم ایثارگری کنیم چرا ما محکوم به بی عرضه بود حاکمین هستیم احتمالا چشم انداز بیست ساله مارو به سمت لنگ پوشیدن میبره
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    5 0
    آخ جووووون بسته معیشتی .
  • RO ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    0 0
    بیشتر شبیه مسخره بازی است ما از گرسنگی بمیریم تا روزی نوبت به ما برسد کار باید از ریشه درست بشود
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    1 0
    سرمایه کشور را به اقازاده ها تحت عنوان فروش سکه دادید حالا به مردم صدقه می دهید
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    1 0
    گندش رو درآوردید، مردم بخاطر گند زدن‌های اقتصادی دولت بی لیاقت حسابی تحت فشارند، بابت یه بسته مسخره چندماهه مردمو اذیت میکنید،،، ای اهالی ایران این بود برنامه داشتن دولت برای بعد تحریم و هزار کوفت و زهرمار دیگه؟!! تا کی بی لیاقتی و پارتی بازی و رشوه و دروغ و اختلاس و دزدی؟
  • سید رضا IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    0 0
    اینجور که دولت بی تدبیر داره این دست ، اون دست می کنه ! بسته های حمایتی ؛ بعد از فوت اقشار آسیب پذیر ، به دستشون می رسه !!
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    0 0
    دولت می تواند با چک کردن شماره تامین اجتماعی سرپرستان خانوار ببیند آیا سرپرست خانوار بیمه هست یا نه و حتی میتواند بفهمد میزان حقوق دریافتی آن ها چقدر است و بر همین اساس میتواند به آنها سبدغذایی بدهد. بسیاری از افراد که بیکارند و فاقد بیمه می باشند و حتی تحصیلات عالیه دارند, سرپرست خانوار هستند که مشمول این سبد غذایی می باشند.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    1 0
    خدا لعنت کنه مسوولینی که باعث گدا پروری در غنی ترین کشور دنیا شدن . شرف ندارن.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    2 1
    ما گدای تو اییم ای روحانی
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
    0 0
    وای خیلی خیلی خیلی مرسی
  • ناشناس IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    0 0
    اینقدر ریا کارانه و منافقانه دم از حمایت طبقه مستضعف نزنید شما دلار را بیارید پایین همه چی درست میشه چرا دولت وقتی در بازار دلار سقوط کرد و به شش هزار تومان رسید دلار را 12 هزار تومان از مردم خرید این معناش چیه .؟معناش اینه که مردم بمیرند و ما ریاکارانه دم از انها بزنیم و تولیدات داخلی بخوابه و ما به عنوان حمایت از مردم کالا از چین واروپا و.. وارد کنیم و....
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    0 2
    یعنی نصف جمعیت ایران رو کمیته امدادی کرده روحانی؟
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
    0 0
    دردبلای کشورای عربی بخوره توسرمسولین اونادارن نفربیکارشونوازپول نفت حقوق بهش میدن اونوقت کشورایران بااین عظمتش داره صدتومان میزاره تودست مردمش, حالا هی بگین درودبرفلسطین مرگ برامریکا,
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    0 0
    بسته حمایتی با افزایش 300درصدی تورم خیلی جالبه مردن رو چی فرض کردند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام چرا بسته حمایتی به ما تعلق نمگیرد بیمه نیسیم شوهرم شغلش ازاده بچه ام مریض تازه تحت پوشش بهزیستی شده
  • ناشناش IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    س به داد ما برسید با ۴فرزند هیچ درامدی ندارم به خدا شما را به خدا سبدحمایتی به ما بدهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس