9.jpg

با شروع بارش باران در برخی شهرهای عراق از جمله نجف و کربلا میزان گرد و غبار ناشی از تردد زائران و وسائط نقلیه به شدت کاهش یافته و رضایت مندی بابت کاهش گرد و غبار را فراهم کرده است.

به گزارش مشرق،بارش شدید باران در نجف اشرف با غرش ابرها از صبح امروز شروع شده و همچنان ادامه دارد.

با وجود بارش باران عزاداری‌برای سالار شهیدان در زیر باران توسط برخی از زائران و عزاداران اباعبدالله حسین(ع) ادامه دارد.

با توجه به سابقه بارش باران در چند روز گذشته برخی از برپا کنندگان موکب اقدام به روکش گذاری با استفاده از پلاستیک کردند.

بارش باران باعث کاهش شدید گرد و غبار شده و همین موضوع باعث خرسندی بسیاری از زوار شده است.

با اذعان بسیاری از زائران و مجاوران حرم حضرت علی(ع) بارش باران در شهر نجف در مراسم اربعین سنوات گذشته کم سابقه و بی‌سابقه بوده است و بارش باران سبب کاهش گرد و غبار به نسبت سال‌های گذشته شده است.

بارش باران در نجف اشرف بعد از ظهر امروز هم ادامه داشته، گرچه مدت زمان بارش باران بسیار کوتاه بوده ولی به شدت از میزان گرد و غبار کم کرده هست.

در همین ارتباط دکتر طاهر درودی  مدیرعملیات مرکز پزشکی حج و زیارت مستقر در نجف اشرف اظهار کرد: میزان مراجعات به مراکز درمانگا هلال احمر ایران نسبت به سنوات گذشته به دلیل بیماری‌های تنفسی به شدت کاهش پیدا کرده است.

زیرساخت‌های نجف اشرف نسبت تعداد زائران چندان مناسب نیست، بارش باران و تداوم آن اگرچه به ظاهر مشکلاتی برای زائران اباعبدالله حسین(ع) ایجاد کرده ولی نعمت‌های پشت پرده باران که یکی از آنها کاهش گرد و غبار و مراجعات به مراکز درمانگاهی بابت بیماری‌های تنفسی  است را باید به فال نیک گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس